Moeren Achter As bashan 200-s7

Moeren Achter As bashan 200-s7

Berichtdoor dutchboy » 20 mei 2009 16:58

Heej, ik heb een vraag,

die 2 moeren die op je achter as zitten tegen je achterbrug...moeten die nou vast staan>?ik krijg ze niet vast...hoe hard ik ze ook aandraai ze trillen altijd los...hoort dat zo ofnie?

en ook nog een vraag:

ik heb een nieuwe stuurkolom gemonteerd, en ook mn voor banden weer recht gezet en ik ga rijden,maar ik zwier nog steeds best van links naar rechts..iemand een idee hoe dat kan komen en wat ik eraan kan doen??

hopend op een antwoord...

greeetzzz dutchboy
8-)
dutchboy
50cc
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 03 mei 2009 09:11

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Moeren Achter As bashan 200-s7

Berichtdoor DenniZ » 24 mei 2009 15:40

Bedoel je die twee moeren die je as vast klemmen in je achterbrug? Ja die moeten vast zitten. Als die los zitten kan de as draaien en gaat de ketting weer los staan.
Het heen en weer "zwieren" kan meerdere oorzaken hebben. Je moet in ieder geval je sporing stellen, dus de stand van de wielen. Verder goed zoeken naar speling, vooral de lagers van de A armen en de fuseekogels zijn daar gevoelig voor. Dat zijn de voornaamste oorzaken van slecht en onstabiel rijgedrag.
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: Moeren Achter As bashan 200-s7

Berichtdoor dutchboy » 24 mei 2009 19:41

Hoi,bedankt voor de reactie,ik ga denk ik die 2 moeren met een laspuntje vastzetten, en kun je op een manier zien of de fusee krom is?want mn quad is paar maanden terug over de kop geslagen. :evil: ..


dat zou goed kunnen dan begrijp ik?

groetjes Marcel :P
dutchboy
50cc
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 03 mei 2009 09:11

Re: Moeren Achter As bashan 200-s7

Berichtdoor giax » 25 mei 2009 11:37

ik denk dat hij die twee grooten bedoelt die tegen de remschijf zitten die komen nog welles los ( tip bij alles wat los komt goed schoonmaken ontvetten en locktite... niet vastlassen
giax
150cc
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 02 mei 2009 02:03

Re: Moeren Achter As bashan 200-s7

Berichtdoor Robashan » 28 mei 2009 09:56

NIET LASSEN!!

MEt loctike vast zetten idd. Ik heb ze ook los gehad waardoor de draad beschadigd was. Best klote om zon moer aan te komen. Heb hem opnieuw laten tapen met rare maten.

Ik had het slingeren doordat er speling zat op mijn achter brug, en verder in de a armen. De quad op een krik zetten en dan zie je waar er speling op zit. mijn fuseekogels strak aangedraaid, nu vstrak aan de weg

Groete,

Robashan
Bashan 200
=> open uitlaat, Twin air luchtfilter,17 tandswiel, sproeier 117, witte velgen, handgas
Astra sport
=> 125 pk, K&N filter, DTM uitlaat, sportvelgen
Robashan
350cc
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 05 mei 2009 08:15
Woonplaats: Berghem

Re: Moeren Achter As bashan 200-s7

Berichtdoor bashanboy » 29 mei 2009 20:31

@rob: jij hebt hem toch ook verlaagt en verbreed? dat scheelt ook veel :D en die standaard banden zijn ook zo slecht, daar kan het ook door komen;) die hebben totaal geen grip.
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: Moeren Achter As bashan 200-s7

Berichtdoor Robashan » 30 mei 2009 09:49

@bashanboy
Ik heb hem niet verlaagt en verbreedt. Heb de veringen wel strakker gedraaid, dan kan ik harder door de bochten.

Die plastic banden zijn idd bagger. Mijn quad kuste in de winter bijna een bus dus ben toen meteen voor wegbanden gaan kijken.

Heb nu voor innovas en achter nog tijdelijk de plastic cross banden omdat er bij ons in de buurt nu een mooi bouwterrein is om te crosse. voor achter heb ik ook innovas die tot 140 km kunne. had een exstra set velgen gehaald zodat ik geen adapters nodig heb en ze makkelijk over kan zetten

Groeten vanuit Hongarije ( 2mnd stage )
Bashan 200
=> open uitlaat, Twin air luchtfilter,17 tandswiel, sproeier 117, witte velgen, handgas
Astra sport
=> 125 pk, K&N filter, DTM uitlaat, sportvelgen
Robashan
350cc
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 05 mei 2009 08:15
Woonplaats: Berghem


Keer terug naar Overige vraagstukken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten