Zoektocht 250cc blok

Re: Zoektocht 250cc blok

Berichtdoor BBQBarman » 13 jun 2013 22:27

dimpower schreef::think: :think: :naugthy: :naugthy: gaan we hier mensen aanzetten tot ilegale praktijken? :lol: :lol: :lol:

Ik ben ilegaal in nl en niemand zegt ter wat van
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Zoektocht 250cc blok

Berichtdoor friesequad » 14 jun 2013 05:03

dat komt omdat je niet opvalt dus de rest van het zooitje in nederland :mrgreen:

hou je dit ook ff in de gaten had de tekst weer gevonden en je heb hem vast gelezen van eagl :mrgreen:

Big bore lijkt heel wat, maar of 't iets is...
De diameter van de cilinder is slechts een paar millimeter groter, waardoor je van 199cc naar 201 cc gaat. Theoretisch kun je dan roepen dat 't 250cc is (omdat het meer dan 200cc en minder dan 250cc is).
Zelfde verhaal bij een big bore voor 250cc. Je gaat dan van 249cc naar 251cc.
Qua vermogen geeft 't geen extra power maar wel een bak ellende om 't goed afgesteld te krijgen en niet te warm te laten lopen.
Want de cilinderwand is serieus dun geworden en de optimale boring/slag verhouding is om zeep geholpen. De boring klopt niet meer met de verbrandingskamer in de cilinderkop, waardoor deze aanpassing een negatieve invloed heeft op het ontbranden van benzine lucht mengsel.

Tegenwoordig met de rijbewijzen die na 19-1-2013 zijn afgegeven kun je behoorlijke problemen krijgen bij overschrijding van het aantal Kw's.
Iemand die A1 op 't rijbewijs heeft, mag niets zwaarder rijden dan 15Kw. Rijden met 16Kw is al een grove overtreding.
Ben je je ervan bewust, dan is 't zelfs een misdrijf. (Lijkt op een economisch delict).
De grens is 15Kw. Op de typegoedkeuring staat iets rond de 10 of 12Kw. 20% "opvoeren" mag volgens RDW zonder aanpassingen in het kenteken register.
Dat is dan uiteraard 20% van het OORSPRONKELIJKE vermogen waarop de typegoedkeuring is afgegeven. Niet van het maximum vermogen in de categorie.

Volgens RDW:
Als er een wijziging aan de motor van een voertuig is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij een van de keuringsstations van de RDW aanbieden.

Het gaat om de volgende wijzigingen:

- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;

- het wijzigen van het aantal cilinders;

- het wijzigen van de cilinderinhoud;

- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;

- het wijzigen van de brandstofsoort.

Tip:
Wil je meer vermogen, koop dan gewoon een andere quad die het gewenste vermogen aan boord heeft.
Avatar gebruiker
friesequad
500cc
500cc
 
Berichten: 2159
Geregistreerd: 24 jun 2012 16:23

Re: Zoektocht 250cc blok

Berichtdoor 4 wieltjes » 14 jun 2013 16:02

Na diverse posts hier verwijdert te hebben ,hieronder nog even een paar regels uit het forumreglement.
Spullen aanbieden doet men via pb,email,rooksignalen,postduif,oerwouddrum.


13. Het te koop aanbieden van quads/onderdelen of producten niet gerelateerd aan chinese quads is voorbehouden aan leden. Het is niet toegestaan om:
- een account aan te maken met als doel een advertentie op CQ te plaatsen.
- het is niet toegestaan om in het topic van een ander, je te verkopen producten, te promoten/ aan te bieden.
- de moderators kunnen bij overtreding van deze regels zonder opgaaf van reden berichten verwijderen.
- bij meerdere overtredingen van bovengenoemde regels kan een waarschuwing en/of ban volgen.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Zoektocht 250cc blok

Berichtdoor fretje-pitbull » 14 jun 2013 20:47

Z@@lo schreef:wat klopt er niet dan. die 1400cc is voor de looks.

ik vind het wel een vet blok :thumbup:

1400cc is de hoeveelheid olie die erin moet ;)
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: Zoektocht 250cc blok

Berichtdoor friesequad » 19 jun 2013 19:26

Avatar gebruiker
friesequad
500cc
500cc
 
Berichten: 2159
Geregistreerd: 24 jun 2012 16:23

Re: Zoektocht 250cc blok

Berichtdoor BBQBarman » 19 jun 2013 23:54

Wel fijn blokkie
Enige probleem waar ik mee zit
Geen balansas
Dat is een must voor mij
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: Zoektocht 250cc blok

Berichtdoor friesequad » 20 jun 2013 05:16

BBQBarman schreef:Wel fijn blokkie
Enige probleem waar ik mee zit
Geen balansas
Dat is een must voor mij


:?: ik nieuw in blokje zoeken wat houd dat in dat hij minder trilt ?

dat hij dan in balans zit !?

hij lijkt er wel het meeste op plus als hij stuk is heb je voor weinig geld weer een andere blok

misschien in de nieuwe serie als die er is zit misschien wel zo balansas :think:
Avatar gebruiker
friesequad
500cc
500cc
 
Berichten: 2159
Geregistreerd: 24 jun 2012 16:23

Re: Zoektocht 250cc blok

Berichtdoor BBQBarman » 20 jun 2013 07:16

Dat tie bijna niet meer trilt ja want want je nu voelt trillen is een cilinder die op en neer gaat
In de nieuwe blokken zit er een balans as in die dat opvangt
Dus misschien is het beste om naar een wat grotere blok te gaan
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: Zoektocht 250cc blok

Berichtdoor admin » 20 jun 2013 11:01

Balansas is bij een V twin niet altijd nodig. Bijv. mijn suzuki df 25 Vtwin buitenboordmotor ( http://www.suzuki.nl/marine/buitenboordmotoren/power-midrange-8-25-pk/df25 ) heeft absoluut geen balansas maar heeft het minste trillingen in zijn soort. Ligt aan de stand van de cilinders tov elkaar (bij mij 70 graden). Het concept van deze motor is overigens afgeleid van de suzuki motoren die ze in choppers gooien ;)
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: Zoektocht 250cc blok

Berichtdoor BBQBarman » 20 jun 2013 11:24

admin schreef:Balansas is bij een V twin niet altijd nodig. Bijv. mijn suzuki df 25 Vtwin buitenboordmotor ( http://www.suzuki.nl/marine/buitenboordmotoren/power-midrange-8-25-pk/df25 ) heeft absoluut geen balansas maar heeft het minste trillingen in zijn soort. Ligt aan de stand van de cilinders tov elkaar (bij mij 70 graden). Het concept van deze motor is overigens afgeleid van de suzuki motoren die ze in choppers gooien ;)

Maar dit ging over de honda nx 250cc motor
Die v twin motor is te duur maar was wel mooi :)
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

VorigeVolgende

Keer terug naar Overige vraagstukken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten