hulp bij SHINERAY XY250STIXE

hulp bij SHINERAY XY250STIXE

Berichtdoor Chucky » 13 nov 2009 00:39

Dag mensen,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb afgelopen zaterdag een quad aangeschaft. Dit is mijn 2e quad welke ik aanschaf. Voorafgaand heb ik een Baschan (AGM) 200cc gehad, waar ik over het algemeen niet zo heel tevreden over was. Uiteraard heb ik destijds ook al veel op dit forum geneust over het model en heb dan ook de bekende kwaaltjes zelf onder ogen kunnen zien. Destijds wel een goed toppic gevonden waarin zowat alle kwaaltjes op een rijtje stonden en heb toen met een kammeraat op een Zaterdag een paar uurtjes de tijd genomen dan ook alles in orde te maken, denk daarbij aan de speling op de assen en lagers, schroeven etc. Ik heb er toen ooknog wegbandjes op laten leggen en dat was meteen een wereld van verschil, maar alles bijelkaar heb ik de quad dan maar ik schat een maand of 4 gehad.

Nu kriebelde het toch eigenlijk weer en keek ik weer regelmatig op dit forum en kwam ik tot de conclusie dat de SHINERAY XY250STIXE spider ook wel een aardig quadje is in verhouding met zijn prijs en natuurlijk de bekende aanpassingen.
Dus ik heb wat spaarcentjes bijelkaar genomen en mij een SHINERAY 250cc gekocht.
Echer toen ik bij de goede man aankwam welke de quad verkocht starte hij niet, omdat hij een tijdje heeft stil gestaan (accu leeg). Hij verzekerde mij anders wel dat hij zou lopen, dus met al het vertrouwen erin en misschien wel mijn slechte mensen kennis de quad toch genomen.
Naar een hele nacht de accu aan de druppelaar te hebben gehad was de accu niet of nouwelijks vol en heb ik maar een nieuwe accu gekocht. Nadat ik deze verwisseld had was dan eindelijk het uur (minuut) van de waarheid.
Maarnee, helaas je hoort de startmotor wel en de uitlaat dampt ook wel een beetje maar hij springt niet aan (ookniet als ik via de auto probeer over te starten).
Nu heb ik de Bouchie er eens uitgedraaid en deze was behoorlijk nat. Nadat ik deze had schoongemaakt heb ik deze eens tegen het chasis gehouden en de startknop ingedrukt, de bouchie lijkt gewoon goed te vonken.

Iemand eventueel nog tips wat ik kan proberen?

Zelf denk ik aan de cabrateur schoon maken, kijken of hij benziene krijgt en eventueel een nieuwe bouchie.

Tips / hulp altijd welkom.
SHINERAY XY250STIXE Spyder
*****************************************
Je kunt pas quad rijden als je een Chinees kan berijden

******************************************
Avatar gebruiker
Chucky
500cc
500cc
 
Berichten: 1435
Geregistreerd: 13 nov 2009 00:35

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: hulp bij SHINERAY XY250STIXE

Berichtdoor BDbashan » 13 nov 2009 09:35

ja carb... schoon maken sproeier door blazen meschien ander bezine filtertje er op en dan nog eens proberen.

succes
TheBlackDiamond....... Fucking Legal Street Rules
Avatar gebruiker
BDbashan
400cc
 
Berichten: 881
Geregistreerd: 30 aug 2009 12:22
Woonplaats: wapenveld= Gemeente Heerde

Re: hulp bij SHINERAY XY250STIXE

Berichtdoor BlacK-SpyDeR » 13 nov 2009 17:55

Voorgaande antwoord zit ik ook aan te denken........

Enne als ie loopt veel plezier met je nieuwe quad
Bling Bling -Wok--2009
    -----------Orange Wok Customs----------
Avatar gebruiker
BlacK-SpyDeR
350cc
 
Berichten: 402
Geregistreerd: 10 sep 2009 11:53
Woonplaats: Vught

Re: hulp bij SHINERAY XY250STIXE

Berichtdoor bashanboy » 13 nov 2009 18:41

inderdaad veel plezier met je quad als die weer rijdt ;) maar als de bougie nat is kan de carb toch niet verstopt zitten? en als de bougie vonkt bij het blok betekent dat nog niet altijd dat hij vond in het blok ;)
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: hulp bij SHINERAY XY250STIXE

Berichtdoor Chucky » 13 nov 2009 18:49

bashanboy schreef:inderdaad veel plezier met je quad als die weer rijdt ;) maar als de bougie nat is kan de carb toch niet verstopt zitten? en als de bougie vonkt bij het blok betekent dat nog niet altijd dat hij vond in het blok ;)


Allereerst iedereen bedankt voor de reacties en het verwelkomen.

'Baschanboy', is dat wel te testen of hij vonkt in het blok of waar kan dat aan liggen bijvoorbeeld? Heeft het dan misschien toch nut een andere bouchie te proberen bijvoorbeeld?
Alvast bedankt voor jullie reacties
SHINERAY XY250STIXE Spyder
*****************************************
Je kunt pas quad rijden als je een Chinees kan berijden

******************************************
Avatar gebruiker
Chucky
500cc
500cc
 
Berichten: 1435
Geregistreerd: 13 nov 2009 00:35

Re: hulp bij SHINERAY XY250STIXE

Berichtdoor bashanboy » 13 nov 2009 18:51

ik zou eerst voor een andere bougie gaan ja ;) en als het nog de standaard bougie is al zeker!
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: hulp bij SHINERAY XY250STIXE

Berichtdoor Chucky » 13 nov 2009 18:58

bashanboy schreef:ik zou eerst voor een andere bougie gaan ja ;) en als het nog de standaard bougie is al zeker!


Dankjewel, ik ga morgen eens een nieuwe bouchie halen. Eventueel als de tijd het toe laat de carb schoonmaken.
Het stomme is dat die Chineesjes normaal met 1druk op de knop starten :P , tenminste mn Bashan starte weer of geen weer met een druk op de knop en de chocke hendel open, maar nu helaas geen reactie enkel de startmotor die je hoort draaien.

Wel als ik mijn hand achter de demper leg, ruikt deze naar benzine.
Eens kijken wat de bouchie doet in iedergeval.....
Maargoed zou te mooi voor woorden zijn als het plug and play (betergezegd pray) zou zijn.

Greetz
SHINERAY XY250STIXE Spyder
*****************************************
Je kunt pas quad rijden als je een Chinees kan berijden

******************************************
Avatar gebruiker
Chucky
500cc
500cc
 
Berichten: 1435
Geregistreerd: 13 nov 2009 00:35

Re: hulp bij SHINERAY XY250STIXE

Berichtdoor bashanboy » 13 nov 2009 19:04

als je benzine ruikt geeft de carb dus zowiezo wel bezine ;) gewoon bougie proberen :) mijne start met 1 druk zonder choke want mijn kabel is niet aangesloten :lol: ben dat ijzere klipje kwijt op de carb die de buitendraad tegen houdt :oops:
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: hulp bij SHINERAY XY250STIXE

Berichtdoor Chucky » 14 nov 2009 13:57

Hallo Mensen,

De quad loopt weer, de bougie eens vervangen en jahoor hij start weer met 1 simpelle druk op de knop.
Heb klein stukje gereden maar de wielen staan niet correct aan de voorzijde, deze zijn niet netjes uitgelijnt.
Wat is denkelijk het beste, de quad weg brengen om deze te laten uitlijnen (en eventueel ballanceren), of is dat goed zelf te doen? En moet dit gedaan worden bij een speciaal bedrijf of kan dit gewoon bij een bandenboer?

Heb op sommige toppics gelezen dat de banden gepositioneerd moeten worden met wat toespoor, is dit op het blote oog goed te doen?
Heb een klein stukje gereden (straat op en af) maar strak op de weg liggen is anders :P , het wel bekende (Chinese) zwabberen :P , had eerlijk gezegd het minder verwacht als met mijn oude Bashan 200cc (met crossbanden), maar het was ongeveer even (erg) :P , maargoed die straatbanden van de Shineray zijn qualitatief even bacher (helaas).....

Iemand verder tips voor de wegligging (uiteraard later misschien toch betere straatbanden/scooterbanden)



Greetz
SHINERAY XY250STIXE Spyder
*****************************************
Je kunt pas quad rijden als je een Chinees kan berijden

******************************************
Avatar gebruiker
Chucky
500cc
500cc
 
Berichten: 1435
Geregistreerd: 13 nov 2009 00:35

Re: hulp bij SHINERAY XY250STIXE

Berichtdoor bashanboy » 14 nov 2009 16:03

balanceren en uitlijnen zal je bij een autobedrijf moet laten doen. boeren bedrijft heeft de apperateur niet ;) kijk anders is bij :arrow: http://chinaquad.nl/viewtopic.php?f=6&t=169
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Volgende

Keer terug naar Overige vraagstukken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten