meer vermogen jinling 250 streetquad

meer vermogen jinling 250 streetquad

Berichtdoor brandweerman112 » 06 jan 2012 22:29

Hoe kan ik meer vermogen uit mijn streetquad halen?
Ik vind trekkracht belangrijker dan topsnelheid.
Ik had al iets gehoord van een race cdi. Maar wat doet die?
Krijg ik dan meer vermogen of meer koppel of is het max toerental hoger? Ik hoor namelijk verschillende verhalen.
Moet ik dan ook de carburateur vervangen en de voorpijp van de uitlaat vervangen door 1 zonder EGR en katalysator? De db killers zijn inmiddels al uit de dempers en ik heb al een open luchtfilter.
Ben nu bezig met de remmen te scheiden, zodat de remmen ook meer vermogen aankunnen.

Mijn quad betreft een:

Jinling ( JLA Loncin ) streetquad 250 cc van 2010.

Alvast bedankt,

Mvg Brandweerman112
As de Brandweer
Avatar gebruiker
brandweerman112
350cc
 
Berichten: 401
Geregistreerd: 20 nov 2011 21:56
Woonplaats: Zuidwolde

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: meer vermogen jinling 250 streetquad

Berichtdoor dimpower » 07 jan 2012 11:52

de egr is standaard al verwijderd van een loncin streetquad.bij mij toch.race cdi heeft voorlopig geen zin.het verschil is niet voelbaar bij degene die nu verkrijgbaar zijn.Maarten van Q kon er krijgen maar ze werkten niet(heeft ze eerst zelf getest).ben ook nog steeds aan het wachten tot ik bericht krijg.dan llat ik het je weten.max toerental moet toch niet hoger????de mijne draait nu al 11500toeren.de katalisator kan wel iets helpen maar dat heb ikzelf ook nog niet gedaan.dus als die verwijderd laat me dan je bevinding weten.andere sproeier en grotere luchtfilter is ook een mogelijkheid.
laat eens weten hoe je je remmen scheidt.eventueel met foto's.kan je en how to aanmaken.ik wil de mijne ook scheiden maar niet zoals de meeste het hier doen.iedereen laat de remmen vooraan met de hendel aan stuur remmen.ik wil dat alle remmen met de voetrem werken maar dat ik de remdruk afzonderlijk voor en achter kan regelen. ;)
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: meer vermogen jinling 250 streetquad

Berichtdoor fretje-pitbull » 07 jan 2012 12:23

alle kleine beetjes helpen h
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: meer vermogen jinling 250 streetquad

Berichtdoor dimpower » 07 jan 2012 13:09

het is inderdaad het systeem die in auto's zit die ik op de quad wil.ik wil de verhouding remdruk tussen voor en achter kunnen bijsturen zoals op circuit en rallywagens wordt gemonteerd.moet te doen zijn.ben het nog aan het uitdokteren hoe dit moet.een regelbare remdrukregelaar tussenplaatsen op de leiding die naar voren loopt zou een oplossing kunnen zijn.alleen zit ik daar met het probleem dat zoals het systeem nu is,de achterrem het meeste druk heeft.ik zou willen bekomen dat ik vooraan ook die druk heb of meer en dan deze kunnen regelen.ofwel moet ik de rembekrachtiger vervangen door een zwaarder exemplaar zodat die meer druk geeft in het totaal en dan een remdrukregelaar ertussen.als er iemand een oplossing weet,laat maar horen.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: meer vermogen jinling 250 streetquad

Berichtdoor brandweerman112 » 09 jan 2012 16:34

Hallo dimpower,

Ik ga de remmen scheiden dmv een handremcilinder voor 2 remklauwen. Ik ben het rijden met een motorfiets gewend dus vind hetprettig om direct de voorrem te kunnen pakken. Als ik dat nu doe remt de quad met de handrem en dat remt niet echt.
Ik heb van Q trading een linkje gekregen voor het verwijderen van de Katalysator en het t stuk is ook groter te maken. Hier zit een vernauwing in.
Ik ga binnenkort aan de slag met de uitlaat en als het goed is komt van de week mijn voorremcilinder binnen.
Deze is van een Bashan dus ook chinees.
Moet goed wezen toch :P
As de Brandweer
Avatar gebruiker
brandweerman112
350cc
 
Berichten: 401
Geregistreerd: 20 nov 2011 21:56
Woonplaats: Zuidwolde

Re: meer vermogen jinling 250 streetquad

Berichtdoor dimpower » 09 jan 2012 19:02

ben benieuwt naar je bevinding met voorrem.laat iets weten.voor de cat en verbreding T stuk kan je hier terugvinden in een topic van Hejoki. ;)
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)


Keer terug naar Overige vraagstukken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten