Vandaag een Bashan gekocht! Met problemen.

Re: Vandaag een Bashan gekocht! Met problemen.

Berichtdoor Draco » 18 nov 2011 06:06

waarom heb jij by the way die 3 gaten dichtgeplakt?

Kan die wel lucht aanzuigen of is die bak helemaal dicht?
You Drive A What?
Avatar gebruiker
Draco
450cc
 
Berichten: 1086
Geregistreerd: 10 apr 2010 20:26

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Vandaag een Bashan gekocht! Met problemen.

Berichtdoor a.c.dinna » 18 nov 2011 13:48

Ik had het idee dat ie te veel lucht kreeg. Er zaten 3 gaten in het midden, deze heb ik dichtgeplakt. Hij heeft gewoon voldoende lucht en extra gaten zijn dan ook niet nodig. Mocht ik achteraf merken dat ie te weinig lucht krijgt haal ik de tape er net zo makkelijk weer vanaf.
Ik weet nu wel zeker dat het aan de tank ligt, ik las dat meerdere mensen hetzelfde probleem hebben. Veel vuil in de tank waardoor de benzine kraan verstopt raakt en zodoende rij je zo de vlotterbak leeg en sta je weer een paar minuten aan de kant. Van de week zal ik alles even goed uitspoelen en een nieuw filtertje plaatsen.

Waar ik me op dit moment meer zorgen over maak is de kromme voorwiel en de klote wegligging.

Op een motor rij je veel stabieler en dat had ik niet verwacht.
Ik dacht even lekker te kunnen driften en zo. Maar dat zat er niet in. :P

Voordat ik
a.c.dinna
200cc
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 09 nov 2011 23:23

Re: Vandaag een Bashan gekocht! Met problemen.

Berichtdoor Draco » 18 nov 2011 20:12

als ie teveel lucht krijgt zal je toch bij je afstelling moete kijken.

ik heb gewoon en sportfilter(schuimfilter) erop zonder en bak .
You Drive A What?
Avatar gebruiker
Draco
450cc
 
Berichten: 1086
Geregistreerd: 10 apr 2010 20:26

Re: Vandaag een Bashan gekocht! Met problemen.

Berichtdoor a.c.dinna » 19 nov 2011 03:41

Ik denk dat het gewoon verstopt zit bij de benzinekraan. Er zit ook zand in de tank en als ik de quad door elkaar schud gaat ie wel weer een stukje vooruit, dus dat zegt al veel. Ik heb nog geen tijd gehad om de boel open te halen. Ik laat het wel weten als ik de oorzaak heb gevonden.
a.c.dinna
200cc
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 09 nov 2011 23:23

Re: Vandaag een Bashan gekocht! Met problemen.

Berichtdoor Peanut » 19 nov 2011 08:47

Benzine toevoer is prioriteit 1

succes
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Avatar gebruiker
Peanut
500cc
500cc
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 02 aug 2011 11:07
Woonplaats: Warmond

Re: Vandaag een Bashan gekocht! Met problemen.

Berichtdoor a.c.dinna » 24 nov 2011 01:51

Ik heb de benzinekraan eruit gehaald en de tank leeg laten lopen. Er kwam schone benzine uit, maar de benzinekraan was helemaal verstopt, deze heb ik er tussenuit gehaald en een grotere benzine filter geplaatst. Nu rijd ie weer helemaal top!

Ik wilde ook nog de wielen omdraaien, maar deze kreeg ik niet los. Die moeren draaien heel makkelijk dol. Dus ik moet ander gereedschap hebben.

Ik heb de quad opgekrikt en de linkervoorwiel laten draaien, ik zag dat ik een slag in de velg heb in plaats van de wielhub. Dus dat is goed nieuws.

Verder heb ik op de stuurstang een lichte speling, niet aan de zijde van de wielen, maar aan de zijde waar de stuurstang vastzit aan de stuurkolom.
Is dit normaal? Of is deze bij jullie 100% spelingsvrij?
a.c.dinna
200cc
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 09 nov 2011 23:23

Re: Vandaag een Bashan gekocht! Met problemen.

Berichtdoor admin » 24 nov 2011 03:24

Moet absoluut spelingsvrij zijn. Als dat niet zo is, blijf je een zoekerig weggedrag houden.
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: Vandaag een Bashan gekocht! Met problemen.

Berichtdoor Ren » 24 nov 2011 20:38

a.c.dinna schreef:Ik heb de benzinekraan eruit gehaald en de tank leeg laten lopen. Er kwam schone benzine uit, maar de benzinekraan was helemaal verstopt, deze heb ik er tussenuit gehaald en een grotere benzine filter geplaatst. Nu rijd ie weer helemaal top!

Ik wilde ook nog de wielen omdraaien, maar deze kreeg ik niet los. Die moeren draaien heel makkelijk dol. Dus ik moet ander gereedschap hebben.

Ik heb de quad opgekrikt en de linkervoorwiel laten draaien, ik zag dat ik een slag in de velg heb in plaats van de wielhub. Dus dat is goed nieuws.

Verder heb ik op de stuurstang een lichte speling, niet aan de zijde van de wielen, maar aan de zijde waar de stuurstang vastzit aan de stuurkolom.
Is dit normaal? Of is deze bij jullie 100% spelingsvrij?


Die speling onderaan de stuurkolom had ik ook. Probeer de moer onderop eens vaster te draaien, bij mij was toen de speling weg. Zoals door andere ook gemeld, alle spelingen weghalen anders rijd het voor geen meter en het is gevaarlijk want hij kan zeer verradelijk weggedrag vertonen met alle gevolgen van dien.Ik had ook zowat overal speling, stuurkogels binnen en buiten, speling fuseekogels onder en boven,lagerspeling voorwielen, speling stuurkolom en scharnierpunt achterbrug. Dit alles bij elkaar zorgt ervoor dat je met dichtgeknepen billen op de weg zit en dat is niet fijn.

gr. Ren
Ren
100cc
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 12 okt 2011 18:59

Re: Vandaag een Bashan gekocht! Met problemen.

Berichtdoor 4 wieltjes » 24 nov 2011 21:22

[quote="Ren
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Vandaag een Bashan gekocht! Met problemen.

Berichtdoor Ren » 24 nov 2011 21:54

4 wieltjes schreef:[quote="Ren
Ren
100cc
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 12 okt 2011 18:59

VorigeVolgende

Keer terug naar Overige vraagstukken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten