Yamaha grizzly 125 Backfire

Yamaha grizzly 125 Backfire

Berichtdoor xScorxPiusx » 04 nov 2011 23:37

Hay

Ik heb een Yamaha grizzly 125
Maar ik heb backfire naja er zit een gaatje in me uitlaat WTF? en als het donker is komt er dus blauw vuur en de uitlaat word rood..
Wat kan ik er aan de back fire doen...
Ik zelf zeg open pijp maarja... Dat ben ik :think: ..
Wat is verstandig om te doen? :D
Ik probeer de quad zo orgineel mogelijk te houden dus...


Gratzz
School = moeten, moeten = dwang, dwang =arbeid, kinderarbeid is verboden dus hoef je niet naar school
Fietsen is gezond dus eet meer fietsen
Gij zult niet stelen. De overheid duldt geen concurrentie...
xScorxPiusx
200cc
 
Berichten: 89
Geregistreerd: 29 okt 2011 20:06
Woonplaats: Ursem

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Yamaha grizzly 125 Backfire

Berichtdoor DexterXL » 05 nov 2011 00:48

Ik dacht dat backfire toch echt plaats vind in de carburateur/luchtfilter,
ook als je het vertaald: backfire = terugslag....dan kan het nooit je uitlaat
uitkomen :roll: ;)
Ik zou gewoon het gaatje in de uitlaat dichtlassen, en als hij voor de rest
prima loopt en geen gekke dingen motorisch doet, dan gewoon lekker genieten :thumbup:
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: Yamaha grizzly 125 Backfire

Berichtdoor admin » 05 nov 2011 01:04

Volgens mij is back fire het ontbranden van lucht/benzinemengsel buiten de verbrandingskamer. Vaak is de oorzaak het niet op de juiste tijd staan van de ontsteking. Ook kan een verkeerde klepspeling de boosdoener zijn.
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: Yamaha grizzly 125 Backfire

Berichtdoor fretje-pitbull » 05 nov 2011 01:18

is waarschijnlijk door dat gaatje in je uitlaat
eens toemaken en een toertje rijden, normaal zou je minder backfires moeten hebben
(doordat je zuurstof bij je onverbrande uitlatgassen komen ofzoiets)
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: Yamaha grizzly 125 Backfire

Berichtdoor Peanut » 05 nov 2011 07:44

Even googlen jongens,
Het is uit de auto techniek, waar het tegenwoordig bijna alleen nog voorkomt met LPG.
Vergeet dat, en haal er je voordeel uit. (Ai, wat goed van de mij, zei hij bescheiden :lol: )
Lees:

Backfire:
Een backfire ontstaat bij een technisch mankement aan een benzinemotor, die vaak met een (oudere G1 of G2 -) LPG installatie is uitgevoerd. Een backfire is de benaming voor het ontbranden van de brandstof op het verkeerde moment, bijv. in het inlaatspruitstuk. Wanneer de bougie de brandstof niet heeft aangestoken, is er nog een lucht - branstof mengsel aanwezig, terwijl de zuiger de arbeidsslag al gemaakt heeft.
Er bevind zich dus onverbrande brandstof in de cilinder, die op een ander moment alsnog ontbrand word door de hoge temperatuur. Dat moment kan zijn als de inlaatklep geopend is, waardoor de brandstof in het inlaatspruitstuk ontbrand.

Een backfire kan tijdens het rijden ontstaan, maar ook tijdens stationair draaien van de motor, of zelfs tijdens het starten.

Bij moderne motoren met een uitgebreid motormanagement systeem komen backfires eigenlijk zelden of helemaal niet meer voor.


Oorzaken:
-Foutief afgestelde ontsteking: De bougie kan het mengsel niet op tijd ontbranden, omdat deze te vroeg, of te laat een vonk geeft.
-Te arm mengsel: De verhouding tussen lucht en brandstof is niet in orde; er is in verhouding te weinig brandstof aanwezig om ontbrand te kunnen worden
-Vervuilde / verkoolde bougie: Door een verkeerde rijstijl, of te lang uitstellen van onderhoud, is de bougie in een te slechte staat om een optimale verbranding te kunnen realiseren.
-Defecte bougiekabels: De vonk van de bougie is niet in orde
-Convector: Door een vervuild membraam in de convector van een gas-installatie, kan het gebeuren dat de toevoer van het gas niet op tijd stopt. Er word dan op ongewenste momenten nog gas toegevoerd, dat dan op hoge temperaturen in het inlaatspruitstuk kan ontbranden. (Voor de duidelijkheid; de convector zorgt ervoor dat er van vloeibaar gas een gasmengsel wordt gemaakt.


Gevolgen:
Door dat het mengsel in het inlaatspruitstuk ontbrand is, is er een erg hoge druk aanwezig geweest. Door deze explosie kan het inlaatspruitstuk gescheurd of uit elkaar geklapt zijn. Verder kunnen de luchtaanzuigbuis, de luchtmassa- of luchthoeveelheidsmeter en het luchtfilter inclusief luchtfilterhuis zwaar beschadigd of defect zijn.
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Avatar gebruiker
Peanut
500cc
500cc
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 02 aug 2011 11:07
Woonplaats: Warmond

Re: Yamaha grizzly 125 Backfire

Berichtdoor DexterXL » 05 nov 2011 08:34

...dat zeg ik :mrgreen: :stupid:
back-fire kan nooit in de uitlaat plaats vinden, want dan heb je alleen maar
extra geplof in de uitlaat (na verbranding).
Back-fire is schadelijiker dan na verbranding ;)
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: Yamaha grizzly 125 Backfire

Berichtdoor bashanboy » 07 nov 2011 15:44

backfire kan zowel in de inlaat als in de uitlaat plaats vinden, het is gewoon dat er brandstof verbrand buiten de verbrandingskamer. dus zowel in de carb als in de uitlaat.
en dat gaatje kan idd de oorzaak zijn omdat er zo verse zuurstof bij het warme mengsel kan en het zo ontploft. dus even dicht maken ;)
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM


Keer terug naar Overige vraagstukken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten