-HELP- SHINERAY stixe motorblok vervangen of startmotor ?

-HELP- SHINERAY stixe motorblok vervangen of startmotor ?

Berichtdoor 321950 » 15 jun 2011 19:52

Goededag heren van het goede leven (met startende tractoren :) again)

En nu heb ik een shineray stixe 250 cc, helaas is bij deze de startmotortandwiel kapot (zei de ex eigenaar)..bij het starten hoor je inderdaad dat de startmotor rondjes draait maar niet pakt. ik heb bij het kopen ook een ander blok erbij gekregen, daar is de startmotortandiwlel wel in orde.

dusss...wat kan ik beter doen startmotortandwiel vervangen/kopen..of de mtoroblok eruit de andere motorblok erin...dan moet ik wel een motorblok eruit en erin kunnen doen...ben nog een amateurtje..:( maar beschik wel over gereedschappen etc oom heeft garage.

ik dacht zelf aan motorblok vervangen, start ie gewoon weer..de eigenaar zei dat motorblok vervangen niet echt zo moeilijk was...is hier misschien een handleiding van ofzo? (ja heb al gezocht op de forum..maar niet veel relaterende info)

misschien kunnen jullie me helpen.

groetjes sisi uit vlaardingen
321950
100cc
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 03 jun 2011 17:02

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: -HELP- SHINERAY stixe motorblok vervangen of startmotor ?

Berichtdoor dimpower » 15 jun 2011 22:13

zou toch eerst eens gewoon startmotor wisselen.veel minder werk en zo weet je meteen als het daar ligt dat hij niet start.lukt het,dan heb je jezelf toch heel wat werk bespaart en heb je nog steeds een motor in reserve.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: -HELP- SHINERAY stixe motorblok vervangen of startmotor ?

Berichtdoor selwyn » 15 jun 2011 22:18

Ik zou ook eerst de startmotor doen. Werkt het dan kan je dit blok oprijden en heb je een goed blok op reserve liggen. Wel even het nieuwe blok in de olie zetten ;) beetje jammer als de boel vast geroest zit als je het nodig hebt.
Iets wit waar pit in zit!
Avatar gebruiker
selwyn
400cc
 
Berichten: 745
Geregistreerd: 08 mei 2011 16:49
Woonplaats: De Zeeuwse polders

Re: -HELP- SHINERAY stixe motorblok vervangen of startmotor ?

Berichtdoor 321950 » 15 jun 2011 23:18

hm...ja het probleem is dan moet ik een startmotortandwiel ergens vinden of kopen..maar waar..het zou fijn zijn als ik tijd zou besparen, maar dat kost ook allemaal weer geld ...

het voordeel is van het blok is dat ie compleet is, met olie..dus roestie niet , en geen andere onderdelen nodig heeft..heeft iemand ervaring met het blok vervangen? ik zit stiekem daaraan te denken..
321950
100cc
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 03 jun 2011 17:02


Keer terug naar Overige vraagstukken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten