Ben vandaag voor het eerst aan het meten geweest hoe hard de quad nu eigenlijk rijd.
Dit omdat de nieuwe kosoteller altijd kan afwijken doordat ik de wielomvang niet goed genoeg heb ingevoerd.
Dus hopla op de quad en moeders de vrouw er met de auto achteraan.(vlak achteraan moet ik zeggen).
Op die manier wens je dat de quad ineens 200 kan.
De km teller van onze auto komt vrij dicht bij de uitlezing van de tomtom.
Tom tom heb ik op het moment niet gemonteerd ,maar ik weet nog dat deze verleden jaar dicht bij de auto teller zat qua km/i.
Auto geeft aan 85 km/u en de teller van de quad 82km/u.
Dit moet sneller kunnen.
Nu heb ik vanaf het moment dat ik de quad heb de volgende dingen gedaan:
* Sproeier 116 erin.
* Yamaha motorscooter uitlaat erop en de cat eruit.
* Iridium bougie erin.
* Egr aansluiting afgesloten en egr eraf.
* Duimgas hendel uitgedremelt zodat het gas verder open kan.
* Achtertandwiel 31 ipv 37 gemonteerd.
* Voortandwiel 11 ipv 12 gemonteerd.(De 12 tands is op het moment weer gemonteerd)dit omdat de quad terugviel bij een goeie tegenwind naar +/- 70 km/u
* Ander luchtfilter (open air) gemonteerd.
* Foto van mijn schoonmoeder achter de quad gehangen,zodat deze nog sneller er vandaan wilt rijden.
De bougie geeft een mooie koffie met melk kleur dus dat is goed.
Kleppen tikken niet en zijn niet afgesteld,evenzo de ontsteking.
Maar toch heb ik het gevoel dat er ergens iets fout is gegaan ,want de quad heeft naar mijn gevoel een stuk harder gelopen.
Hij is wel fel met optrekken v.a. nul.
Bij de meeting verleden jaar vond ik 'm al een paar km te laag rijden als topsnelheid.
Wat nu te doen??
Uitlaat uitwisselen voor de originele.
En dit ook met de andere onderdelen doen ??
Of is er iemand die nog een brilliant idee heeft ??