SNELLER SNELLER SNELLER Shenke 250 cc

SNELLER SNELLER SNELLER Shenke 250 cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 28 maart 2011 22:07

Ben vandaag voor het eerst aan het meten geweest hoe hard de quad nu eigenlijk rijd.
Dit omdat de nieuwe kosoteller altijd kan afwijken doordat ik de wielomvang niet goed genoeg heb ingevoerd.
Dus hopla op de quad en moeders de vrouw er met de auto achteraan.(vlak achteraan moet ik zeggen).
Op die manier wens je dat de quad ineens 200 kan. :lol:
De km teller van onze auto komt vrij dicht bij de uitlezing van de tomtom.
Tom tom heb ik op het moment niet gemonteerd ,maar ik weet nog dat deze verleden jaar dicht bij de auto teller zat qua km/i.
Auto geeft aan 85 km/u en de teller van de quad 82km/u.
Dit moet sneller kunnen.

Nu heb ik vanaf het moment dat ik de quad heb de volgende dingen gedaan:
* Sproeier 116 erin.
* Yamaha motorscooter uitlaat erop en de cat eruit.
* Iridium bougie erin.
* Egr aansluiting afgesloten en egr eraf.
* Duimgas hendel uitgedremelt zodat het gas verder open kan.
* Achtertandwiel 31 ipv 37 gemonteerd.
* Voortandwiel 11 ipv 12 gemonteerd.(De 12 tands is op het moment weer gemonteerd)dit omdat de quad terugviel bij een goeie tegenwind naar +/- 70 km/u
* Ander luchtfilter (open air) gemonteerd.
* Foto van mijn schoonmoeder achter de quad gehangen,zodat deze nog sneller er vandaan wilt rijden. :lol:

De bougie geeft een mooie koffie met melk kleur dus dat is goed.
Kleppen tikken niet en zijn niet afgesteld,evenzo de ontsteking.
Maar toch heb ik het gevoel dat er ergens iets fout is gegaan ,want de quad heeft naar mijn gevoel een stuk harder gelopen.
Hij is wel fel met optrekken v.a. nul.
Bij de meeting verleden jaar vond ik 'm al een paar km te laag rijden als topsnelheid.
Wat nu te doen??
Uitlaat uitwisselen voor de originele.
En dit ook met de andere onderdelen doen ??

Of is er iemand die nog een brilliant idee heeft ??
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: SNELLER SNELLER SNELLER

Berichtdoor BOBO » 29 maart 2011 05:12

Mischien dat dit nog wat helpt bij jou:

voor:

Afbeelding

Na:

Afbeelding

M.v.g Erwin
Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.
Avatar gebruiker
BOBO
400cc
 
Berichten: 621
Geregistreerd: 07 nov 2010 11:08
Woonplaats: Zwanenburg

Re: SNELLER SNELLER SNELLER

Berichtdoor pieteratv » 29 maart 2011 19:22

Hoe groot is die foto van je schoonmoeder? Als het posterformaat is kan ik indenken dat je luchtweerstand nogal groot is.
Avatar gebruiker
pieteratv
350cc
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 28 okt 2009 12:32
Woonplaats: Brabant

Re: SNELLER SNELLER SNELLER

Berichtdoor vince » 29 maart 2011 19:26

Mischien de sproeier 1 maatje kleiner.
vince
350cc
 
Berichten: 369
Geregistreerd: 04 aug 2010 19:05

Re: SNELLER SNELLER SNELLER

Berichtdoor bashanboy » 31 maart 2011 15:36

missen dat die uitlaat niet goed presteert op jou blok, mijn bs200s-7 liep 97 dus de jouwe moet ook veel harder kunnen ;)
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: SNELLER SNELLER SNELLER

Berichtdoor DenniZ » 31 maart 2011 15:42

Ik zat ook in die richting te denken. Is de diameter van de bochten set bij een sportuitlaat ook niet groter dan de originele bocht? Ik kan het niet meer vergelijken omdat ik de oude niet meer heb ;-) Mar jij hebt dus alleen cat verwijderd en andere demper erop gedaan.
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: SNELLER SNELLER SNELLER

Berichtdoor 4 wieltjes » 31 maart 2011 16:04

Klopt.

Ik heb de originele bocht gebruikt,en er een rvs buis tussen de uitlaat en bocht gebogen.
Er zit wel een klein knikje in die tussenpijp,omdat ik geen top rvs buizenbuiger ben.(ben maar een eenvoudige elektroman)
Ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat het Zaterdag dus ook mooi 'uitlaatswap' weer word.
Ik ga zowiezo eerst uitlaat overzetten naar de originele,en dan misschien even zonder luchtfilter blazen.
Daarentegen denk ik niet dat het het filter is,omdat deze een aansluiting rond 50 heeft ipv 47,dus lucht krijgt hij waarschijnlijk genoeg.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: SNELLER SNELLER SNELLER

Berichtdoor dimpower » 31 maart 2011 16:51

zal wel aan de uitlaat liggen.misschien dat de sportuitlaat te weinig tegendruk heeft.te weinig tegendruk is ook niet goed.enkel turbomotoren en wankelmotoren hebben liever geen tegendruk maar dat is het geval niet op jou quad he. ;)
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: SNELLER SNELLER SNELLER

Berichtdoor DenniZ » 31 maart 2011 18:28

D8 dat tegendruk alleen voor 2 takt belangrijk was.....
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: SNELLER SNELLER SNELLER

Berichtdoor bashanboy » 31 maart 2011 21:23

4-takt loopt ook beter als je een klein beetje tegendruk hebt ;)
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Volgende

Keer terug naar Overige vraagstukken

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten