oke ik zal het wel even uitleggen
Als je zeker bent dat het het vrijloop lager is natuurlijk.
Als hij normaal werkend is kan je vliegwiel als ik het goed herrinner gewoon naar rechts draaien zonder dat hij de vertanding vanaf de startmotor mee neemt. me.Je draait je vliegwiel zeg maar rond in het vrijlooplager.
Als je hem naar links draait moet de vrijlooplager die aan het vliegwiel vast zit dit tanwiel vast zetten
http://www.allesauschina.com/009/productpages/productdetails3612.php De krukas gaat draait vervolgens mee het vliegwiel en zo komt je cilinder in beweging.
Dit alles al getest door simpel weg aan het vliegwiel te draaien?
Als je vrijloop lager verrot is zal het net gelinkte tandwiel waarschijnlijk nog gewoon heel wezen hoor.
De volgende stap die je kan zetten is je vliegwiel eraf halen. DIT ZOU IK NIET MET EEN POULIE TREKKER DOEN. Beun je heel je vliegwiel verrot. Eerst haal je de bout eruit die in de krukas zit gedraaid. Handigste en beste is dit om met een luchtsteulel te doen. je zet hem op standje licht en met 1 tikkie is is los. hoef je niet te kutten met vliegwiel vast zetten.(schroefdraad blijft gewoon heel).
Dan moet je je vliegwiel eraf halen. Heb bij ALG voor paar euros speciale bout besteld voor vliegwiel eraf te halen.. Die draai je in strak in je vliegwiel totdat hij niet verder kan. Dan pak je hard plasticke hamer en geef je een ram op die bout. na een paar keer meppen komt hij stukje bij beetje los en draai je steeds de bout weer strak aan en geef je weer een mep. en op gegeven moment komt vliegwiel van de spie af en heb je hem zonder brokken eraf.
Vervolgens kun je schade opnemen. kijken op je vrijlooplager verrot is etc.
Vrijlooplager zit met 3 of 4 bouten vast op je vliegwiel met locktide.
Dus vergeet niet eerst warm stoken voordat je alles kapot draait.
nou dat was het wel zon beetje.
lateruurur