Shineray Spyder 250cc Problemen

Shineray Spyder 250cc Problemen

Berichtdoor 3robi » 29 okt 2016 07:22

Hallo ik heb sinds kort een Shineray Spider 250cc Quad gekocht ( Via MP )

Ik heb er niet zo veel verstand van maar vond t een prachtding dus wou er een hebben, echter heb ik sinds 2 dagen rijden 2 problemen getroffen en heb er echt weinig verstand van dus misschien kan 1 van jullie mij helpen.

Ik laat hem altijd buiten en met dit weer is t aardig koud. Dus hij wilt niet starten. Iemand zij me dat de accu wss leeg gaat door de kou en dat ik met een auto hem moest starten, dat werkde wel maar om dat nou elke ochtend zo te doen vind ik wel flauw dus. Heeft iemand enkele tips of trucjes. En is t slecht om hem buiten te houden.

En t 2e probleem is. Sinds de accu leeg was en ik er op reed. Happerde de quad om de paarseconde als ik rij. Ik weet niet zeker wat happerd maar ik de uitlaat begint te schreeuwen en quad gaat niet sneller voorruit.

Ik hoop dat ik t beetje heb kunnen uitleggen, ik ben een leek op t gebied van Motorvoertuigen ( Quads )

Alvast erg bedankt voor als jullie me kunnen helpen

Mvg , Robi
3robi
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 29 okt 2016 07:20

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Shineray Spyder 250cc Problemen

Berichtdoor Firehuntah » 29 okt 2016 10:30

Als het koud is zal de accu inderdaad sneller leeg raken. Vooral als het al een oude accu is waarbij de capaciteit al niet meer 100% is. Je zou de accu dus eens kunnen vervangen (als het past eentje met iets meer capaciteit) en kijken of het dan opgelost is. Je kan ook een druppellader gebruiken om de accu op te laden als je hem voor langere tijd stil wil laten staan.

Het haperen tijdens het rijden kan vanalles zijn. Neem aan dat je met choke aan start, laat je deze daarna ook aan staan of zet je hem dan uit? Als de motor warm is kan deze uit, laat je hem aan staan dan zal die gaan haperen. Kan ook een verkeerd afstelling van de carburateur zijn of de carburateur moet van binnen worden gereinigd.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: Shineray Spyder 250cc Problemen

Berichtdoor 3robi » 29 okt 2016 19:24

Dankje voor je reactie

Ik weetniet wat een choke start betekend,
Ik start hem door eerst 2 metalen te verbinde en dan moet ik een rode knop draaien dan druk ik hem gewoon aan

Maar dat haperen was er eerst niet maar nu hele tijd als ik rij , en na tijdje valt de quad weer uit
En dat haperen heeft ook effect op t schakelen. Soms springt die via 1 gelijk naar 2 of andersom.

Dus er is echt iets miss.
Ik ga hem volgende week maar is brengen naar een motorzaak ofs weetnie precies waar ik t kan laten maken
3robi
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 29 okt 2016 07:20


Keer terug naar Start en loop problemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten