Bashan start opeens niet meer

Bashan start opeens niet meer

Berichtdoor kdt070 » 01 aug 2016 20:21

Hallo mede Quad rijders daar bent ik weer Helaas !

de quad start weer eens niet en ik kom der zelf helaas niet meer uit waar ik nog naar ken kijken // ik heb de zoek functie gebruikt somigen dingen geprobeert maar kon der geen een vinden die op het mijnen leek !\\
ik zal het zo kort mogelijk proberen uit te leggen :lol:


1, als ik de quad in ze vrij zet en ik zet het contact aan dan begint de fin als een gek rond te draaie, is dit normaal ?!
2, ik heb pas me accu en startrelais vervangen ( start relais erin met zekering )
3,soms deed die het zonder probleem en soms was het alleen * KLIK KLIK KLIK * dan ging ik even ( hard op me zadel neer komen ) en dan deed die het opeens weer
4, ik rijd al een week rond zonder enig mankument,
5, gisteren tijdens het rijden ging die opeens uit het niets niet meer vooruit en kapte die er mee even netjes aan de kant gezet en een sigaretje gerookt en hem daarna proberen te starten helaas zonder dat die aan sloeg * Klik Klik * nou even rustig in het zonnetje gezeten en na een minuutje of 4/5 had die der weer zin aan :thumbup:
6, stukie wezen rijden en derna viel die weer uit met als gevolg Fin draait heel zwakjes en sodra ik het startknopje druk dan valt die Totaaaaal uit fin Km teller Etc en vervolgens deed die helemaal niets meer ! :o
7, aangerend in me eentje * nog spierpijn van :-))) * en hij ging weer een stukje derna hield die het weer voor gezien
8, nu is het probleem dat als ik hem probeer te starten via de start knop dat die * KLIK zegt en alles valt dan uit en vervolgens doet die totaal niks meer ! :silent:
9, sodra ik op de startknop druk lijkt wel of die kortsluiting ergens maakt maar de vraag is waar ! ? en kan dit

nu heb ik zelf de accu even na gekeken ! gemeten en die is nog netjes voll
heb de startrelais na gekeken even de zekering gecheckt alles was nog goed kabels zitten nog netjes erin etc

zal de storing of iets dan in het start knopje zitten want het lijkt me niet de startrelais te wezen aangezien dezen nog geen week oud is
vleden week hebben we alle kabels na gekeken enzo en alles was goed


* vermeld der wel even bij dat ik alleen een voetrem hebt maar dat heb ik al sinds ik de quad in bezit had en dit gaf tijdens het starten nooit probelemen !!!

ik hoop zo genoeg info te hebben gegeven en hoop dat iemand een oplossing heeft ! :cry: Helaas ben ik nog een leek in de electra :crazy:

hartelijk bedankt voor ieder de meedenkt alvast :wave: :thumbup:
kdt070
50cc
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 02 jun 2016 14:37

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Bashan start opeens niet meer

Berichtdoor Firehuntah » 01 aug 2016 20:43

Lijkt erop dat de accu niet wordt opgeladen tijdens het rijden. Na een tijdje raakt de accu dus leeg en valt je quad uit. Daarna kun je dan ook niet meer starten en krijg je het tikkend startrelais. Is geen kortsluiting maar gewoon een teken dat de startmotor niet genoeg stroom krijgt.

Doe de spanning op de accu eens meten, eerst zonder draaiende motor, daarna met draaiende motor. Je moet hier redelijk wat verschil in zien. Met draaiende motor moet die stationair toch minstens boven de 13V zitten, met wat meer toeren boven de 14V.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: Bashan start opeens niet meer

Berichtdoor kdt070 » 01 aug 2016 21:04

oke bedankt ik ga het morgen eens bekijken zal het wel vreemd vinden want rijdt al tijdje op dezen accu en dan de ene dag klikt die en andere moment totaal weer niet Heel vreemd allemaal zo rijdt je fluitend weg thuis en sta je 10km verder * KLIK KLIK * nadat die uit geweest is en dan spring je ff 1x hard op je zadel en dan schiet die weer aan ! Beetje moeilijk uit te leggen ! had hem ook nog geen 2 weken terug op een acculader gelegd een heel nachtje en op een metertje geeft me accu * Fully Charged * aan maar ik ga het zekker morgen even proberen met een accumeter

1, accumeter erop als die uitstaat
2, volt bekijken
3, quad aanduwen even in toeren laten komen
4, stationair neer zetten en dan accumeter der weer op
5, volt weer bekijken ?

op dezen manier ?

B.V.D ! :clap:
kdt070
50cc
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 02 jun 2016 14:37

Re: Bashan start opeens niet meer

Berichtdoor Firehuntah » 01 aug 2016 21:14

Yup, op die manier. :)

Kan ook gewoon een slecht contact zijn van een kabel of stekker aangezien je zegt dat het bij op het zadel springen wel weer ineens even werkt. Nieuwe dikke massakabel leggen van willekeurige bout op het frame en bout op motorblok naar minpool van je accu helpt ook wel eens bij zo'n rare storingen als het wordt veroorzaakt door een slechte massa.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: Bashan start opeens niet meer

Berichtdoor kdt070 » 01 aug 2016 21:36

oke thanks

ik heb net de accu getest met een multimeter stilstaand geeft die

12,5 V aan

aan geeft die 13 V aan

en tijdens gas geven krijg ik 14/15 V

dat moet volgens myn genoeg wezen

zelf heb ik het gevoel dat het in de roden draad op me accu zit maar ik heb al gehoord dat het daar niet aan kan liggen :roll:
ik zal morgen eens rond gaan zoeken naar Massa kabels :lolno: en dat testen

ben BTW wel vergeten der bij te melden dat ik me KM teller net 1/2 weken erop hebt zitten :thumbup:

aleen ik ken der met me kop niet bij dat gewoon draait en alles werkt toeter km teller ETC ETC maar sodra ik de Start knop aan tik hoor je KLIK en dan werkt niks meer tot dat ik hem aanduuw uitzet sleutel weer draai dan werkt alles weer tot dat ik START knop druk dan isset KLIK en valt alles weer uit :crazy:

Heel vreemd maar we zijn van de Straat haha ! :lolno:
kdt070
50cc
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 02 jun 2016 14:37

Re: Bashan start opeens niet meer

Berichtdoor kdt070 » 03 aug 2016 15:28

heb het geprobeert helaas geen resultaat :cry: :cry: nieuwe Kabels gekocht
kdt070
50cc
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 02 jun 2016 14:37

Re: Bashan start opeens niet meer

Berichtdoor Firehuntah » 03 aug 2016 16:40

Het zou misschien ook nog het contactslot kunnen zijn, is ook wel een vaak voorkomend iets hier bij elektrische problemen. Meet de spanning eens op de zwarte kabel die uit het contactslot komt (in het stekkertje meten). Gewoon een pinnetje van de multimeter op die kabel, andere op de - pool van de accu. Deze zal iets lager zijn dan de spanning op de accu zelf maar moet toch ook constant boven de 12V zitten als contact aan staat.

Maar extra massakabels naar frame en motorblok heb je dus ook geprobeerd?
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: Bashan start opeens niet meer

Berichtdoor kdt070 » 03 aug 2016 17:54

Ja ook gedaan hy sloeg net heel even aan en derna kwam presies weer hetzelfde probleem, heb net even me startrelais en startmotor eruit gehaald, zien der beiden nog goed uit kabels even na gekeken zal het kunnen dat het aan de Rode+ draad kan liggen ?
kdt070
50cc
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 02 jun 2016 14:37

Re: Bashan start opeens niet meer

Berichtdoor Firehuntah » 03 aug 2016 18:45

Kun je ook gewoon meten. Als die goed is aangesloten en rond de 0 ohm weerstand heeft (pennetjes van multimeter op beide uiteindes van de kabel) zou die goed moeten zijn.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: Bashan start opeens niet meer

Berichtdoor kdt070 » 07 aug 2016 23:29

dacht dat ik hem had gevonden dat het de startknop was die storing gaf een kabeltje gaf geen stroom nieuw opzet stukje opgezet en het gaf weer stroom,
nu is alleen helaas me accu leeg dacht even een stukje te gaan rijden en zetten het op een accu booster en dat ging prima,
lichten werkten en alles deed het behalve het achterlicht die was gesprongen, maar nadat ik de accu polen eraf haalde en hem in ze 1 zetten ging alles uit lichten etc quad bleef wel aan stukje gaan rijden maar naar 5/10 Mins rijden ging die stotteren en viel die weer uit ( gelukkig de accu booster bij me ) en na 2 min weer hetzelfde probleem stotteren en bam uit :crazy:


, heb een nieuwe massa kabel gelegd
. extra massa kabel op het frame
. benzine zit nog vol

meschien even handig om erbij te vermeldden wat ik reeds aan de quad Vervangen hebt ( voordat ik problemen ermee had

. nieuwe filter erin ( standaard bashan filter erop gezet zat er een van ALG op )
. nieuwe start relais met zekering

ik heb werkelijk geen flauw idee meer waar ik naar moet kijken heb bijna elk kabeltje na gelopen heb de accu meerdere malen opgeladen ( wat gaat dat snel zeg als je hem steeds probeert te starten HAHA )

is het btw normaal dat als je hem op ignition zet ( sleutel omdraait ) dat je fin dan aanslaat in ze als die in ze neutraal staat ?
kdt070
50cc
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 02 jun 2016 14:37

Volgende

Keer terug naar Start en loop problemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten