Jinling start soms wel soms niet

Re: Jinling start soms wel soms niet

Berichtdoor Itsdayfid » 11 jul 2016 17:27

Hallo,

Gezien ik geen precieze meter had, ben ik ermee naar de motorzaak geweest om de accu te laten uitmeten. Deze bleek (zoals gedacht) niet in orde. Heb deze blijkbaar op de verkeerde manier gevuld en met de verkeerde verhoudingen.

Nu een nieuwe accu gekocht en startte gelukkig wel.

Een paar rondjes later, weer hetzelfde probleem alleen nu draait wel de startmotor rond. Dus ik verrmoed dat het dan met de bougie te maken heeft, maar dat weet ik dus niet zeker. Heb de bougie eruit gehad en was zwart van kleur.

Hij vonkt dus denk ik niet goed.

Zoek ik nu goed, of moet ik het toch bij de startmotor zoeken?
Itsdayfid
100cc
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 02 jun 2016 06:38

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Jinling start soms wel soms niet

Berichtdoor Firehuntah » 11 jul 2016 19:09

Nee, niet verder gaan over de startmotor. Dat probleem is nu opgelost door het wederom vervangen van je accu. ;)

Denk dat je het nu eerder in de carburateur moet zoeken. Deze is mogelijk verkeerd afgesteld waardoor die wel start bij koude motor maar niet blijft lopen zodra die wat warmer wordt. Of heb je misschien de choke er nog op staan na het starten? Dat vindt je motor ook niet leuk als die warm is en dan valt die ook uit. :P Benzine/lucht verhouding klopt dan gewoon niet en dan loopt de motor niet lekker of valt dus zelfs uit. Opnieuw starten gaat dan ook niet meteen zolang de motor warm blijft. Maar kijk dus maar eerst even naar je choke voordat je iets aan de carburateur gaat doen.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: Jinling start soms wel soms niet

Berichtdoor Itsdayfid » 11 jul 2016 20:18

Bedankt voor je reactie.

Nu je het zegt, hij valt inderdaad uit en gaat dan niet makkelijk aan. Ik zal wel even kijken naar de choke en kom er later op terug.
Itsdayfid
100cc
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 02 jun 2016 06:38

Re: Jinling start soms wel soms niet

Berichtdoor Itsdayfid » 15 jul 2016 15:41

Hallo,

Ik heb gekeken en de choke staat helemaal naar rechts. Als ik deze naar links zet dan valt hij uit. Heb net de quad gestart en op het grasveldje hier tegenover even een rondje gedaan. Toen ik van het gras naar de weg ging, schakelde ik terug en viel de quad weer uit en kreeg ik hem weer niet aan. Ook maakt hij een raar geluid telkens als ik terugschakel. Net alsof ik niet op snelheid ben zeg maar. Dit doet hij dan erg snel en tijdens het schakelen is het helemaal stil weet niet of dat goed is.
Itsdayfid
100cc
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 02 jun 2016 06:38

Re: Jinling start soms wel soms niet

Berichtdoor Jinling wat een Ding » 16 jul 2016 21:12

Op de lader.. Power (rood) zegt dat er power op de lader staat. Charging (groen) wil zeggen dat de lader oplaad.

Accu aflezen is voor de multie meter en niet een 12v spannings zoeker :) daar meet je geen waardes mee.


Accu hoort bij te laden door de dynamo nadat de motor aan is gegaan.

dynamo levert meestal meer dan 12 volt.
13/14v bij een goede dynamo (kan accu stuk zijn)
is onder de 12 = dynamo kapot.

Zonder stroom staat ie snel uit ja, aangezien het extra uurtje laden hielp :)

Mijn blinde gok zegt tog dynamo met nu een te leege accu om te teste.
Jinling wat een Ding
100cc
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 13 apr 2016 12:45

Re: Jinling start soms wel soms niet

Berichtdoor Jinling wat een Ding » 16 jul 2016 21:18

Op de lader.. Power (rood) zegt dat er power op de lader staat. Charging (groen) wil zeggen dat de lader oplaad.

Accu aflezen is voor de multie meter en niet een 12v spannings zoeker :) daar meet je geen waardes mee.


Accu hoort bij te laden door de dynamo nadat de motor aan is gegaan.

dynamo levert meestal meer dan 12 volt.
13/14v bij een goede dynamo (kan accu stuk zijn)
Onder de 12 = dynamo kapot.
"Dit bij een draaiende motor"

Zonder stroom staat ie snel uit ja, aangezien het extra uurtje laden hielp :)

Mijn blinde gok zegt tog dynamo met nu een te leege accu om te teste. Of echt de accu/ accu's.
Meet wat je dynamo aangeeft na het starten als het starten lukt.
Kan je dat in ieder geval uitsluiten. Succes
Jinling wat een Ding
100cc
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 13 apr 2016 12:45

Re: Jinling start soms wel soms niet

Berichtdoor Firehuntah » 16 jul 2016 22:50

Zijn elektrische problemen zijn opgelost hoor, een kapotte dynamo kan er niet voor zorgen dat de motor uitvalt als de accu vol is. Alle benodigde stroom wordt dan gewoon door de accu geleverd in plaats van de dynamo. Hij heeft al een nieuwe accu erin die vol genoeg is aangezien de startmotor nu gewoon blijft draaien. De problemen die er nu zijn liggen gewoon aan een verkeerde afstelling of vuil in de carburateur/benzinetank/benzinefilter.



Afstellen van carburateurs ben ik niet zo heel goed mee, dus in plaats van advies te geven stuur ik je liever naar deze how-to's. ;) Als je er niet helemaal zeker van bent zou ik dit gewoon laten doen door iemand die er verstand van heeft. Dan zal het probleem sneller verholpen zijn en kun je eindelijk eens gaan rijden ermee. :)
Zou voor de zekerheid de bougie ook eens vervangen als je dit nog niet gedaan hebt.

viewtopic.php?f=28&t=2205
viewtopic.php?f=28&t=1992
viewtopic.php?f=28&t=3745
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: Jinling start soms wel soms niet

Berichtdoor Jinling wat een Ding » 10 aug 2016 14:03

:thumbup: top
Jinling wat een Ding
100cc
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 13 apr 2016 12:45

Re: Jinling start soms wel soms niet

Berichtdoor Itsdayfid » 17 sep 2016 13:50

Lang geleden, maar alsnog erg bedankt voor alle hulp met betrekking tot de elektra.

Ik heb het erg druk gehad met school en heb nu eindelijk een beetje tijd om met de quad bezig te zijn.

Alles zit netjes op zijn plek en hij start weer makkelijk. Nu het volgende;

Als ik een tijdje rijd, gaat de quad na een paar honderd meter steeds zachter rijden en uiteindelijk uitvallen. Ook als ik hem in zijn neutraal heb en vol gas geef, valt hij uit en hoor ik soms een spuitgeluidje en ruik ik benzine.

Nu zeggen veel mensen dat de sproeier te groot is. Maar hoe kan deze nu ineens te groot zijn terwijl hij het eerder wel gewoon deed? Heb veel aan de stationair schroef gedraaid om te kijken of het daaraan lag, maar daar veranderde niks aan. Ook heb ik de carburateur eraf gehaald schoongemaakt en opnieuw erop gezet. Heb de benzine tank geleegd, en met nieuwe benzine bijgevuld. Ook heb ik alle standen van de naald geprobeerd, en ook dat werkte niet.

Zelf is het mij nu onduidelijk of ik nu de choke open of dicht moet hebben met starten of rijden. Ik heb namelijk de choke altijd helemaal rechts staan (open voor lucht), met starten en rijden.
Er zit wel een klein gaatje in de uitlaat, misschien dat het daar aan ligt?

Hij start nu gelukkig wel weer ook al valt hij uit, alleen hij loopt gewoon niet lekker. Heb inmiddels wel spijt dat ik de quad heb gekocht gezien ik er eigenlijk helemaal nog niet mee heb gereden en als ik er mee reed kreeg ik dit probleem en moest ik maken dat ik thuis kwam.

Wat ik wel merk is dat ik de handigheid erin heb gekregen en het wel steeds makkelijker gaat!
Itsdayfid
100cc
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 02 jun 2016 06:38

Re: Jinling start soms wel soms niet

Berichtdoor eaglemotorsport » 18 sep 2016 21:32

Itsdayfid schreef:Als ik een tijdje rijd, gaat de quad na een paar honderd meter steeds zachter rijden en uiteindelijk uitvallen. Ook als ik hem in zijn neutraal heb en vol gas geef, valt hij uit en hoor ik soms een spuitgeluidje en ruik ik benzine.


Zelf is het mij nu onduidelijk of ik nu de choke open of dicht moet hebben met starten of rijden. Ik heb namelijk de choke altijd helemaal rechts staan (open voor lucht), met starten en rijden.
Er zit wel een klein gaatje in de uitlaat, misschien dat het daar aan ligt?


De choke:
AAN - voor de koude start (AAN = naar links draaien).
UIT - Zodra de koude motor loopt, kan de choke steeds verder uit. (UIT = naar rechts draaien).
Binnen een minuut moet het toch wel mogelijk zijn om zonder choke te kunnen (weg)rijden.

Het slechte rijden na een paar honderd meter kan aan veel dingen liggen. Spruitsuk, luchtfilter, ontsteking/bougie, choke mechanisme, carburateur, olie, en zelfs zuiger.
Als je er niet uit komt, kun je 'm altijd hier na laten kijken (Eaglemotorsport).

Groeten,
Menno.
Avatar gebruiker
eaglemotorsport
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf
 
Berichten: 135
Geregistreerd: 14 aug 2010 23:20
Woonplaats: Woerden

VorigeVolgende

Keer terug naar Start en loop problemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten