Jinling start niet

Jinling start niet

Berichtdoor Itsdayfid » 04 jul 2016 13:30

Hallo mensen,

Het is zover! Ik heb hem eindelijk weer in elkaar, alles op zijn plek maar toch krijg ik hem niet te starten. Als ik op de startknop druk, hoor ik eerst de startmotor tikken, en daarna stopt de startmotor en hoor ik de startrelays vibreren. Ik heb de benzine open staan en alle kabels op zijn plek. Heb ook al geprobeerd de kabels om te wisselen van de startrelays maar dat werkt ook niet.

De bougie heb ik eruit gehaald en die ziet er nog goed uit.

Iemand een idee?
Itsdayfid
100cc
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 02 jun 2016 06:38

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Jinling start niet

Berichtdoor Firehuntah » 04 jul 2016 16:31

Accu waarschijnlijk leeg, even opladen en nog eens proberen.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: Jinling start niet

Berichtdoor Itsdayfid » 04 jul 2016 17:15

Hoe lang duurt het opladen dan? Want ik heb hem al 2 dagen aan de lader gehad. Het is wel een 30 euro lader bij de karwei met een plus tang en een min tang.
Itsdayfid
100cc
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 02 jun 2016 06:38

Re: Jinling start niet

Berichtdoor Firehuntah » 04 jul 2016 18:09

Zal in ieder geval geen 2 dagen duren. :mrgreen: Een uur laden is meestal al voldoende om te kunnen starten. Echt helemaal vol laden zal paar uurtjes langer duren.

Maar een tikkend startrelais wil meestal zeggen dat er te weinig vermogen van de accu af komt om de startmotor rond te kunnen draaien. Vooral omdat je al een nieuw startrelais hebt. Nu weet ik niet wat voor een accu je aan het gebruiken bent, is het een nieuwe? En hoeveel Ah capaciteit?

En nogmaals de vraag die ik al in je andere topic stelde, heb je een spanningsmeter of multimeter? Meet dan even de spanning voor het starten en tijdens het starten. Dan zal het wat duidelijker zijn waar het probleem zit.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: Jinling start niet

Berichtdoor Itsdayfid » 04 jul 2016 18:13

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb helaas geen spanningsmeter. Het is een Varta accu 12v 9Ah. Heb de accu net van de lader gehaald :D .

Ook heb ik het nog eens geprobeerd met de oude startrelays, maar precies hetzelfde.
Itsdayfid
100cc
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 02 jun 2016 06:38

Re: Jinling start niet

Berichtdoor Itsdayfid » 04 jul 2016 18:50

Net toch maar even kijken en proberen te starten, en hij startte in 1 keer! Tot er wat begon te roken en ik hem gelijk uit heb gezet (dacht een losse kabeltje tegen de uitlaat) Toen weer geprobeerd te starten maar zonder succes weer het relays dat trilt. Op het scherm van de km teller knippert de accu. Kan toch na 2 dagen laden niet leeg zijn?
Itsdayfid
100cc
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 02 jun 2016 06:38

Re: Jinling start niet

Berichtdoor Firehuntah » 04 jul 2016 18:59

Nja dan gaat het lastig worden om uit te zoeken waar het probleem precies zit. Dan blijft je steeds zoals nu dingen vervangen, loshalen en weer opnieuw proberen. Heeft iets met een speld en hooiberg te maken. :shifty: Met spanning meten kun je vaak binnen een minuut al zien waar het probleem zit. Ik raad je dus toch aan om een multimeter of in ieder geval een spanningsmeter te kopen. Ook al heb je hem nu maar even 1 keer nodig, in de toekomst zal het altijd weer handig zijn om een elektrisch probleem op te lossen.

Startrelais zal het zoiezo niet zijn, deze had je al nieuw. Varta accu en 9 Ah is zeker goed, maar dit is dus ook een nieuwe accu?

En wat voor een lader heb je precies, is het eentje voor auto accu's mee op te laden? Deze moet je namelijk nooit gebruiken voor een kleine motor/quad accu op te laden, vooral geen 2 dagen lang. Dan maak je hem eerder stuk dan dat je hem oplaadt. Of heb je echt eentje voor kleinere accu's mee op te kunnen laden?

Heb je niet nog een andere accu om mee te proberen? Accu van een auto ofzo met wat meer capaciteit, eentje waarvan je zeker weet dat die goed is.


En voor je nieuwe reactie:
Als er een kabel begint te roken weet je zeker dat er iets niet helemaal goed zit. Uitlaat zal niet meteen na starten al zo warm zijn dat een kabel hierdoor kan gaan roken.. Maarja voor de rest ook weer het verhaal van de accu hierboven.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: Jinling start niet

Berichtdoor Itsdayfid » 04 jul 2016 19:39

Hallo,

Ja het is een nieuwe accu. Weet bijna zeker dat ik een druppellader heb gekocht. Maar de ene zegt dat het 2 dagen duurt de ander een paar uur dus het is allemaal onduidelijk
Itsdayfid
100cc
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 02 jun 2016 06:38

Re: Jinling start niet

Berichtdoor Itsdayfid » 04 jul 2016 19:52

Bij het laden geeft hij ook aan dat hij ook daadwerkelijk aan het laden is gezien het lampje groen is achter Charging.
Itsdayfid
100cc
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 02 jun 2016 06:38

Re: Jinling start niet

Berichtdoor Itsdayfid » 04 jul 2016 20:31

Ik ben eigenwijs en heb de lader nogmaals aan de accu gedaan, uurtje gewacht en geprobeerd. Weer in 1 keer starten. Wel merk ik een soort damp/rook van de uitlaat komen weet niet of dat goed is. In de bocht rookt het een beetje en het word wel snel heet ik had hem 40 seconden aan en hij was behoorlijk heet in de bocht net waar je hem vastzet.
Itsdayfid
100cc
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 02 jun 2016 06:38


Keer terug naar Start en loop problemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten