125cc quad startprobleem

125cc quad startprobleem

Berichtdoor MrDamon250 » 16 mei 2016 18:49

Hoi allemaal, ik ben nieuw op dit forum, en ben sinds kort een bezitter van een 125cc quad (merk en type weet ik niet, waarschijnlijk een of ander Chineesje).
Nu heb ik het volgende probleem.
Ik was een stukje aan het rijden, totdat ie ineens in begon te houden. Ik was gestopt om te kijken voordat er misschien nog meer schade was ontstaan.
Echter viel ie uit (dit ligt aan het stationair toerental wat gewoon te laag ligt), dus ik wou 'm opnieuw starten, maar nu pakt ie de motor niet (startmotor draait vrij rond, drijft de motor niet aan).. Het is een automaat, dus niet voorzien van een koppeling/vooruit/achteruit etc, dus aanlopen is geen optie. Heb de startmotor al een keer los gehad, nu blijkt de ketting eraf gelopen te zijn van de startmotor, die er weer op gezet maar de startmotor blijft vrij rond draaien.
Wie o wie kan mij verder helpen?
Met vriendelijke groet,
MrDamon250

EDIT: Hier een filmpje: [youtube]http://youtu.be/WuWqCgx3jfQ[/youtube]
Avatar gebruiker
MrDamon250
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 16 mei 2016 18:33
Woonplaats: Dedemsvaart

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: 125cc quad startprobleem

Berichtdoor pinhead37 » 17 mei 2016 11:13

draait je starterkrans wel mee ?
zou de ontstekingskant van je blok eens loshalen
en kijken of alles nog wel zit zoals het hoort te zitten
waarschijnlijk draait of het tandwiel van je starter niet rond
of je start krans in je blok
gr richard
pinhead37
100cc
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 30 maart 2016 15:56
Woonplaats: Terneuzen

Re: 125cc quad startprobleem

Berichtdoor MrDamon250 » 17 mei 2016 22:37

Hoi, ik heb vandaag vandaag de kant van de ontsteking eraf gehaald, het tandwiel van de startmotor zit wel goed vast, maar nu blijkt inderdaad het tandwiel aan het blok beide richtingen rond te draaien..
Ook blijkt de aandrijfketting van de startmotor naar het blok erg slap te hangen, kan dit de oorzaak zijn dat de ketting ergens tussen is geslagen en dat daarom de vrijloop nu naar z'n grootje is? Ik haal morgen/overmorgen (wanneer de vliegwieltrekker er is) het vliegwiel eraf, en zal dan eens kijken wat de schade is.

Groet Damon.
Avatar gebruiker
MrDamon250
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 16 mei 2016 18:33
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: 125cc quad startprobleem

Berichtdoor pinhead37 » 17 mei 2016 23:35

Als de ketting rond beide tandwielen zit hoe slap is hij dan ? Je heb natuurlijk altijd wel een beetje speling op die aandrijfketting maar is nooit veel

Ik had iig moeite om het allemaal weer netjes terug te monteren ivm spanning op de ketting

Dat je tandwiel beide kanten opdraait kan goed te maken hebben dat je spie is gebroken maar dat zie je pas als alles los.is
Gr richard
pinhead37
100cc
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 30 maart 2016 15:56
Woonplaats: Terneuzen

Re: 125cc quad startprobleem

Berichtdoor MrDamon250 » 18 mei 2016 15:48

pinhead37 schreef:Als de ketting rond beide tandwielen zit hoe slap is hij dan ? Je heb natuurlijk altijd wel een beetje speling op die aandrijfketting maar is nooit veel

Ik had iig moeite om het allemaal weer netjes terug te monteren ivm spanning op de ketting

Dat je tandwiel beide kanten opdraait kan goed te maken hebben dat je spie is gebroken maar dat zie je pas als alles los.is
Gr richard


Hij hangt wel dusdanig slap, dat hij er wel makkelijk af kan lopen denk ik..
Het tandwiel op de startmotor zit verder wel goed op z'n plek.
Ik heb vandaag de vliegwieltrekker besteld, en die is er waarschijnlijk morgen.
Ik zal morgen het vliegwiel eraf halen, zal morgen weer een update plaatsen met eventueel een foto erbij.
Avatar gebruiker
MrDamon250
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 16 mei 2016 18:33
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: 125cc quad startprobleem

Berichtdoor MrDamon250 » 20 mei 2016 22:38

**UPDATE**
De quad rijdt inmiddels weer!
Er zat allemaal troep tussen de vrijloop, dus hij blokkeerde niet door de troep die er tussen zat (oliekeerring lek, dus vandaar de troep). Dat schoongemaakt, nieuwe oliekeerring ertussen, olie ververst (wel eerst laten warmlopen!), nieuwe aandrijfketting erop, en nu start ie weer meteen!
Wel is nu de demper eraf gebroken.. Klinkt wel heel leuk trouwens :shifty: .. Dus dat maar weer ff lassen. Iedereen hardstikke bedankt voor de tips/hulp!
Avatar gebruiker
MrDamon250
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 16 mei 2016 18:33
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: 125cc quad startprobleem

Berichtdoor pinhead37 » 21 mei 2016 15:53

kijk dan valt het allemaal gelukkig wel mee
je ketting ook weer beetje op spanning nou ?

veel rij plezier ermee
pinhead37
100cc
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 30 maart 2016 15:56
Woonplaats: Terneuzen


Keer terug naar Start en loop problemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten