Welliswaar geen vraag maar wel iets om opgenomen te worden op het forum voor leden die in de toekomst hetzelfde probleem krijgt.
Wat het probleem was:
De motor hield in als er meer gas gegeven werd.
Het was wel mogelijk om gas te geven maar ik kon alleen gelijkelijk aan meer gas geven naar een hogere snelheid.
Direkt een dot gas geven resulteerde in dat de motor gesmoord werd.
Vanzelfsprekend komt men dan op carburateur, spruitstuk, bouchie, benzinefilter(als deze aanwezig is), benzinekraan.
Alleen in dit geval dus niet.
Zowiezo was mijn koplamp van binnen een spiraal tegen de reflector aan gekomen dus dat gaf al telkens een sluiting op de koplamp.
Op te lossen door de extra gemonteerde verstralers aan te zetten ipv de koplamp.
Deze gebruiken nog al wat maar ook ik heb een 18 Ah accu er op zitten.
Wat er aan de hand was:
Normaliter ga je niet zoeken in het elektrische gedeelte als je motorblok inhoud.
Maar omdat er een lamp uit was geknalt meet ik automatisch de spanningregelaar.
Die was goed alleen..............de accu lade niet bij.
De volgende dag was Peter ( je weet wel Zaalo) bereid om even met mij mee te kijken.
Hij heeft dezelfde onderdelen en dat is makkelijk uit te wisselen om te kijken wat er eventueel kapot bij mijn quad was.
De onderdelen waren okee maar ergens was er tussen de accu en de spanningsregelaar een kink in de kabel.
Geen probleem als je een kabel legt van accu naar regelaar maar dit werkt in dit geval niet zo.
Het probleem was de exclusieve soldeerkunsten van een slaperige chinees geweest.
Bij de madmax 300 cc ( maar andere quads hebben dit ook ) komen de groene massadraden achter de koplampunit bij elkaar in een gesoldeerde knoop.
Dit zit daar waar je draden net uit de hoofd kabelboom komen achter een stukje tape.
4 of 5 draden waarvan de draad die van de regelaar komt samen met een andere draad nog net kontakt maakte met de rest.
De oplossing:
De draden goed bij elkaar solderen op het aardknooppuntje doet al half het werk en 3 extra 6 mm2 massakabels v.a. het frame aan het blok ,v.a. de accu op het frame en v.a. het frame naar het aarddraad(of mindraad) knooppuntje zorgen er wel voor dat er altijd een goede massa is.
Het is dus niet altijd een brandstof/lucht probleem wat dit kan veroorzaken.