Bashan 200s-7 start niet. Alles gecheckt

Bashan 200s-7 start niet. Alles gecheckt

Berichtdoor Bozzz » 14 jun 2014 22:44

Goedenavond mensen ,

Het volgende heb mn oude quad aan mn maat verkocht en heb zelf een quad voor prikkie gekocht met kenteken waar het blok alleen niet van loopt. Want krijg hem niet gestart. Ff lijstje wat ik gecheckt heb. Bougie,bobine,cdi,carburateur .Krijgt wel benzine. Als ik de filter eraf haal zie ik dat er een beetje benzine uitspuit. Meneer heeft 2 jaar geleden een vastloper gehad. Hierop is de complete cilinder plus zuiger vervangen. Bougie vonkt gewoon.. Bougie is wel vrij droog en heeft eigenlijk de kleur van...tja een nieuwe bougie. Er zit een nieuwe in maar deze is niet vuil. Dus niet donkerbruin,zwart of wit. Betekend dit dat ie toch geen brandstof krijgt ? Mensen hebben jullie enig idee ?

Thnx
Bozzz
150cc
 
Berichten: 50
Geregistreerd: 23 mei 2014 09:45

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Bashan 200s-7 start niet. Alles gecheckt

Berichtdoor Sjoerdie » 15 jun 2014 00:43

Bougie eruit halen, even wat remmenreiniger(of benzine) in de cilinder spuiten, bougie terug erin( handvast is genoeg effe) en dan starten.

Dan moet ie even een teken van leven geven.

Je kunt het ook in de luchtfilter spuiten, maar dan duurt het langer

Slaat ie dan effe aan, dan moet je het in de benzine aanvoer zoeken, kan een slangetje zijn, kan verstopte carburateur zijn
Sjoerdie
50cc
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 29 mei 2014 15:05

Re: Bashan 200s-7 start niet. Alles gecheckt

Berichtdoor Bozzz » 15 jun 2014 10:27

Nou, heb ik zojuist geprobeerd maar nog steeds niets. Heb benzine erbij gespoten, bougie erin en...niets. Bougie vonkt wel. 2 bougies getest. Andere bobine geprobeerd net als andere cdi. Maar nog steeds niets. Af en toe ploft ie wel. Gister een soort van mini backfire. Benzine spuit uit de filter opening van de carb. Tevens ook andere accu geprobeerd..tevergeefs
Bozzz
150cc
 
Berichten: 50
Geregistreerd: 23 mei 2014 09:45

Re: Bashan 200s-7 start niet. Alles gecheckt

Berichtdoor donnyslats » 15 jun 2014 10:59

als de benzine uit je carburateur spuit zou ik tog even je inlaatklep bekijken.
mischien dat hij hier wel compressie op verliest en hierdoor dus niet start en je benzine weer naar buiten gooit
donnyslats
300cc
 
Berichten: 247
Geregistreerd: 16 maart 2012 20:20
Woonplaats: goudswaard

Re: Bashan 200s-7 start niet. Alles gecheckt

Berichtdoor Bozzz » 15 jun 2014 13:55

Nou hij loopt! Na ongeveer een kilometer aangetrokken te hebben met de auto start hij nu in 1 keer ook elektrisch. Ik ben blij.Hij heeft ook 2 jaar stilgestaan. Hij houdt nog wel in tot max 35 / 40.
Bozzz
150cc
 
Berichten: 50
Geregistreerd: 23 mei 2014 09:45

Re: Bashan 200s-7 start niet. Alles gecheckt

Berichtdoor BBQBarman » 15 jun 2014 14:09

Komt gewoon omdat tie te lang stil had gestaan
In houden komt denk door te weinig lucht te groote sproeier
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse


Keer terug naar Start en loop problemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten