Start probleem .hyosun te450

Start probleem .hyosun te450

Berichtdoor ahmet » 04 maart 2014 16:58

Hallo ik heb startprobleem met mijn quad . Ik was aan het rijden toen trok ik ff door en in zn 3 gezet toen viel me motor uit en kreeg ik hem niet meer aan de start. Hij doet alles behalve starten. Hij heeft goeie vonk krijgt benzine/lucht hij heeft compressie maar starten dat wilt tie echt niet.... wanneer ik hem in zn versnelling zet koppeling in op de start knop drukken rijdt tie naar voor je zou zeggeb dat je bak na de klt is maar dan moet die toch in zn vrij starten..... misschien iets met me kleppen...???? Alle hulp is welkom ik snap er niks meer van..... ik kwam toen thuis dacht ff olie controleren toen draaid de ik de olie dop van olie vat liep gelijk olie uit.. te veel olie ?? Nee want dag er voor had ik nog gecontroleerd was netjes op pijl. Koel systeem werkt ook goed. Wat kan er nog meer zijn. Ik hoor het graag van jullie wat jullie bevindingen zijn..
Groeten AhMeT
Avatar gebruiker
ahmet
350cc
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 08 jun 2012 23:21
Woonplaats: Gorinchem

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Start probleem .hyosun te450

Berichtdoor Firehuntah » 04 maart 2014 19:15

Neem aan dat je hier al wel naar gekeken hebt, maar hoe zit de koppelingskabel? Doet die wel goed ontkoppelen als je de hendel in drukt?

Als je namelijk zoals je zegt de koppelingshendel in houdt en hij loopt/springt tijdens het starten wat voor uit dan wordt de koppeling niet goed ontkoppeld. Kan natuurlijk ook wat anders dan de kabel zijn maar dat kun je het makkelijkste zien. ;)
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: Start probleem .hyosun te450

Berichtdoor hsunda » 04 maart 2014 19:35

Blok van mij kun je alleen starten als ie in z'n vrij staat.
Zoals ik het lees, is dit bij jouw ook zo.
Moet ergens een sensor/schakelaartje zitten, misschien elektr. aasluiting los/kapot?
Misschien ook in combinatie met je schakelaar noodstop/motor uitzetten?
Sommige hebben ook dat je de koppeling in moet hebben om te kunnen starten, dan moet er ook iets van een schakelaar zitten.
hsunda
350cc
 
Berichten: 399
Geregistreerd: 29 aug 2011 19:14

Re: Start probleem .hyosun te450

Berichtdoor ahmet » 04 maart 2014 19:51

Koppelings kabel is goed koppeling werkt ook goed, inderdaad om te kunnen starten moet jr koppelings hendel inknijpen anders werkt de start knop niet. Maar zoals jullie zeggen misschien zit daar een schakelaartje ofz... hij is echt tijdend het rijden tussen versnelling 2 en 3 uitgevallen met een harde puff geluidje volgens mij uit de uitlaat....
Groeten AhMeT
Avatar gebruiker
ahmet
350cc
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 08 jun 2012 23:21
Woonplaats: Gorinchem

Re: Start probleem .hyosun te450

Berichtdoor BBQBarman » 04 maart 2014 19:57

Misschien de kill switch
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: Start probleem .hyosun te450

Berichtdoor ahmet » 04 maart 2014 20:01

Volgens mij heeft die dat helemaal niet... ik kan niks vinden heb ik ook naar gezocht..
Groeten AhMeT
Avatar gebruiker
ahmet
350cc
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 08 jun 2012 23:21
Woonplaats: Gorinchem

Re: Start probleem .hyosun te450

Berichtdoor BBQBarman » 04 maart 2014 20:39

Lijkt me stug volgens mij hebben alle motoren en quad's een kill switch
Ik kan het fout hebben hoor
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: Start probleem .hyosun te450

Berichtdoor Peanut » 05 maart 2014 16:21

Carburateur niet losgekomen?
Spruitstuk niet gescheurd?
Deze vragen..omdat het rijdende weg was.

450 Dinli en Hsung hebben geen killswitch geloof ik.
Tijdens het rijden uitvallen met een ..puf..
Olie loopt uit het vulgat?
Zomaar wat denkwerk hier hoor...
Misschien dat anderen hier iets mee kunnen.

Niets met je koppakking? (drukopbouw in het blok) Hoe is je koelwaterniveau?

Je kleppen hoef je denk ik NU nog niet over in te zitten. Is daar iets mee gebeurd.. is het meer een: Pang! dan puf ;)
Plus, grote kans dat je startmotor de motor niet meer rond krijgt....of juist..heel snel en licht draait.

In ieder geval bij tijdens rijden uitvallen... checken of er niets los is gekomen.
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Avatar gebruiker
Peanut
500cc
500cc
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 02 aug 2011 11:07
Woonplaats: Warmond

Re: Start probleem .hyosun te450

Berichtdoor ahmet » 05 maart 2014 19:33

Heb de blok net uit elkaar gehaald en ja hoor..... bij me kleppen stotters dat zit een halve maan dat is afgebroken en allemaal stukjes bij de kleppen gelukkig niks in de blok gevallen ik heb de kop er af gehaald morgen goed schoonnmaken ga ik motor olie ook helemaal uit laten lopen en dan blok schoonmaken met was benzine zodat daar ook geen kleine stukjes zitten.... gelukkig had ik nog bijna hele motor blok zitten reserve onderdelendus motor dat onder over zetten en dan weer opbouwen. Ik heb wel fotos gemaakt zet ik ze straks nog even op ... maar wat een klus joh..
Groeten AhMeT
Avatar gebruiker
ahmet
350cc
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 08 jun 2012 23:21
Woonplaats: Gorinchem

Re: Start probleem .hyosun te450

Berichtdoor Firehuntah » 05 maart 2014 20:29

Ach is wel leuk zo'n blok uit elkaar halen toch? :mrgreen: En weer terug in elkaar natuurlijk. ;)

Wel fijn dat je het probleem al zo snel gevonden hebt, en het ook is wat je zelf al dacht. :thumbup:
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Volgende

Keer terug naar Start en loop problemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten