Bashan bs250 start niet elektrisch; startmotor draait

Bashan bs250 start niet elektrisch; startmotor draait

Berichtdoor jeroenjo » 28 jan 2014 12:48

ik heb een probleem met het starten. Elektrisch start de quad niet. Echter gaat de startmotor wel goed rond. In zie ook geen beschadigingen op de tandjes. Iemand die dit bekend voor komt en eventueel een oorzaak weet? Na heel vaak tikken op de startknop heb je het idee dat ie één keer aanslaat, maar starten zit er niet in.
Aanduwend start deze quad echter geweldig!

Alvast bedankt :wave:
Laatst bijgewerkt door dimpower op 28 jan 2014 15:27, in totaal 2 keer bewerkt.
Reden: bericht gesplitst en verplaatst,titel aangepast.
jeroenjo
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 23 jan 2014 22:54
Woonplaats: Oosterhout

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Bashan bs250 start niet elektrisch; startmotor draait

Berichtdoor BBQBarman » 28 jan 2014 18:56

Kan je vrijloop zijn zoek ff in de how to
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: Bashan bs250 start niet elektrisch; startmotor draait

Berichtdoor jeroenjo » 28 jan 2014 20:52

Ik heb even gezocht op dit forum, vrijloop zou het inderdaad goed kunnen zijn. Lijkt veel op het probleem welke jij eens hebt gehad.

- Start niet elektrisch maar d.m.v. aanduwen start deze meteen
- Ik zie de startmotor goed ronddraaien

Nu het probleem, ik heb geen idee waar deze vrijloop zich moet bevinden. Kan dit ook op internet nergens vinden. En hoe kom ik er achter of het hier aan ligt?

Ik zie nu ook dat een elektra snoerbundel de ketting heeft geraakt waardoor één snoertje kapot is. Nu maar eens uitzoeken waar deze voor is...
jeroenjo
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 23 jan 2014 22:54
Woonplaats: Oosterhout

Re: Bashan bs250 start niet elektrisch; startmotor draait

Berichtdoor jeroenjo » 28 jan 2014 21:04

Vrijloop zal wel achter de carter verstopt zitten.. De quad staat momenteel niet thuis, heb daar dus ook geen gereedschap liggen.. Zal morgen wat gereedschap meenemen en de carter demonteren. Weet iemand of de tandwiel welke om de vrijloop zit een specifieke benaming heeft? Wanneer het de vrijloop blijkt te zijn wil ik dit tandwiel namelijk ook gelijk vervangen.
jeroenjo
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 23 jan 2014 22:54
Woonplaats: Oosterhout

Re: Bashan bs250 start niet elektrisch; startmotor draait

Berichtdoor dimpower » 28 jan 2014 21:38

ik zou toch eerst dat "snoertje" herstellen.veel kans dat je probleem opgelost is daarmee.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Bashan bs250 start niet elektrisch; startmotor draait

Berichtdoor jeroenjo » 29 jan 2014 18:32

Dat "snoertje" vanmiddag hersteld, bleek van het grootlicht te zijn.
Vervolgens naar de startmotor gekeken, het lijkt of er iets is afgebroken waardoor het tandwiel, welke door startmotor aangedraaid hoort te worden, niet op zijn plek blijft zitten. Met een paar carrosserie-ringen tussen het tandwiel en de kap hoor ik de startmotor wel tikken. Het lijkt dan wel of hij aanslaat.

Ik ga er zo weer heen, kijken of ik een oplossing kan verzinnen. Lijkt er zo snel op dat deze bak waar dit tandwiel in zit (dus onder de afdekkap startmotor) aan het blok vast zit? Dat hoop ik namelijk niet als het inderdaad een breuk blijkt te zijn..
jeroenjo
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 23 jan 2014 22:54
Woonplaats: Oosterhout

Re: Bashan bs250 start niet elektrisch; startmotor draait

Berichtdoor Z@@lo » 29 jan 2014 21:39

ik ga dit even uit mijn hoofd doen dus mede bashan gebruikers wees vrij om me te verbeteren.

je kleine tandwiel van je startmotor gaat over in een groot tandwiel (op een busje) die achter het kapje met 3 boutjes zit. (die kan je openmaken zonder enige moeite) die gaat over op een tandwiel van ca. 3 cm, die kan je er ook zo uit trekken (maar die zit onder je kap) en die gaat over op je vliegwiel.

je vrijloop zit (dacht ik) onder je vliegwiel.
onderdelen kan je bij ALG vinden

hopelijk helpt dit je een beetje op weg
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Bashan bs250 start niet elektrisch; startmotor draait

Berichtdoor jeroenjo » 30 jan 2014 18:26

Bedankt voor je reactie Z@@lo, de carteldeksel (afdekkap ontsteking) ga ik allereerst vervangen. Er is een stukje afgebroken waardoor de starterstandwiel niet op zijn plaats blijft zitten. Deze heb ik zojuist besteld. Als deze binnen is laat ik deze vervangen en laat ik meteen nakijken of de rest er wel goed uit ziet (Laat ik door een quadmonteur doen, weet ik zeker dat het goed is). Laten we hopen dat er verder niet té veel is afgebroken/beschadigd.. Het stukje dat afgebroken is moet toch ergens gebleven zijn...) Ik hou jullie op de hoogte!
jeroenjo
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 23 jan 2014 22:54
Woonplaats: Oosterhout

Re: Bashan bs250 start niet elektrisch; startmotor draait

Berichtdoor mboots » 04 feb 2014 20:17

Z@@LO,

Ik heb mijn quad nu inmiddels meerdere keren uitelkaar gehad aan die kant, en het klopt inderdaad wat je zegt. Dan heb je even een bevestiging ;)
mboots
50cc
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 29 okt 2013 17:30
Woonplaats: Hoorn


Keer terug naar Start en loop problemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten