Bashan 200st-7 Vonkt af en toe start niet en meer!

Bashan 200st-7 Vonkt af en toe start niet en meer!

Berichtdoor Danielquad » 16 nov 2013 22:56

Na zoek functie gebruikt te hebben (hopelijk met alle juiste woorden) toch even mn probleem en voorderingen ook hier plaatsen.

Het apparaat over genomen van een collega en doet tot op heden helemaal niets. Mede dankzij jullie forummers gaat ik kijken het ding weer op de weg te krijgen.

Collega reed met de wok rond.. vervolgens kapte die er compleet mee. Dit was voor hem het zoveelste probleem, hierna was die het zat en ging die op de schop en kwam dus bij mij terecht.

Zachtjes aan begonnen dingen op te knappen waaronder de bedrading. De minkabel naar van de accu naar de (start)motor was gesmolten even als andere omliggende draden. Dit herstelt cq vervangen. Ook maar gelijk een dikke massa draad getrokken naar het frame. Dit had ik reeds al gelezen op het forum.

Hier wat punten wat nog te doen:

Tot dus ver doet alle verlichting het. Ook licht in de teller gaat aan, maar nog geen beeld. :?

Quad start wel electrisch, maar heb geen vonk. Ook geen spanning op de aansluiting van de bobine?! :think:

Met een een beetje van mezelf en van jullie zou t moeten lukken!
Wish me luck!
Laatst bijgewerkt door dimpower op 16 nov 2013 23:36, in totaal 2 keer bewerkt.
Reden: merk/type in titel geplaatst
Danielquad
50cc
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 13 nov 2013 22:46

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Vonkt af en toe start niet en meer!

Berichtdoor Danielquad » 16 nov 2013 23:08

Vandaag verder gegaan en weer een stapje dichterbij gekomen!

Bedrading van de kabelboom verder nagelopen! Hier vond ik dus 2 doorgesleten draden in. En bijna een 3e! :wtf:

Deze draden hersteld en de stekkers ook nagelopen. Een paar pootjes licht geoxideerd, deze dus met een schuurpapiertje opgeknapt.

Na het contact te hebben aangezet heb ik weer beeld op mn teller!! :mrgreen: :clap:

Nu doet het knipperlicht rechts het wel (hoor ook klikken) en links niet (ook geen reactie van knipperlichtrelais/module).. vreemd dus. :think:

Bij het starten heb ik nu af en toe wel en af en toe geen vonk.. dus ik ben dichterbij de oplossing... maar hij start nog steeds niet..(nee geen deo oid voor handen helaas) :?

Weet iemand overigens wat het stel schroefje op de carb van een bashan regelt? lucht toevoer/stationair?


dodemansknop werkt overigens goed.
Danielquad
50cc
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 13 nov 2013 22:46

Re: Vonkt af en toe start niet en meer!

Berichtdoor Firehuntah » 16 nov 2013 23:34

Nja ik denk dat je gewoon echt alle kabels na moet lopen, zal heus nog wel meer gesmolten zijn wat nu dus problemen veroorzaakt. Pas als bekabeling helemaal in orde is kan je verder kijken of er nog iets aan de hand is. Kan zijn dat de bobine ook stuk is, heb je hier al een andere voor geprobeerd?
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: Bashan 200st-7 Vonkt af en toe start niet en meer!

Berichtdoor dimpower » 16 nov 2013 23:38

stelschroefje halverwege zal de stationair toerental zijn.onderaan de carb de lucht stelschroef.
voor je ander probleem plaats je best eerst eens een nieuwe bougie,en start eens met hulpbatterij erbij(auto accu).
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Bashan 200st-7 Vonkt af en toe start niet en meer!

Berichtdoor Danielquad » 17 nov 2013 09:37

@ Firehuntah, tot dus ver geen gekke dingen meer tegen gekomen in de kabelboom.

@Dimpower, ik heb er al een extra accu bij staan zodat ik meerdere start pogingen kan doen.

Bougie gaat ik nog halen, maar met een schroevendraaier er in ook geen vonk naar t blok toe.

Iemand overigens een originele cdi in bruikleen?

Bobine door gemeten en komt uit rond de 4ohm lijkt me ok.
Danielquad
50cc
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 13 nov 2013 22:46

Re: Vonkt af en toe start niet en meer!

Berichtdoor zerty » 17 nov 2013 21:46

Danielquad schreef:
Weet iemand overigens wat het stel schroefje op de carb van een bashan regelt? lucht toevoer/stationair?



Dat is de * mengselschroef* (gaat dus geen lucht door)
Avatar gebruiker
zerty
banned member
banned member
 
Berichten: 87
Geregistreerd: 03 sep 2013 00:24

Re: Bashan 200st-7 Vonkt af en toe start niet en meer!

Berichtdoor zerty » 17 nov 2013 23:16

Danielquad schreef:Bougie gaat ik nog halen, maar met een schroevendraaier er in ook geen vonk naar t blok toe.

Dan hoef je ook geen nieuwe bougie te halen.

@Dimpower. Een zwaardere accu zal een ontsteking probleem niet oplossen.
De ontsteking word gevoed door een aparte spoel in het blok en niet door de accu.
Avatar gebruiker
zerty
banned member
banned member
 
Berichten: 87
Geregistreerd: 03 sep 2013 00:24

Re: Bashan 200st-7 Vonkt af en toe start niet en meer!

Berichtdoor dimpower » 18 nov 2013 07:02

@zerty:als je de topicstzrter zijn 2de bericht hebt gelezen zie je dat hij soms wel en soms geen vonk heeft.dus om uit te sluiten dat het aan de bougie kan liggen stelde ik voor om een nieuwe te plaatsen.is toch geen verloren kost neem ik aan.quad staat al geruime tijd stil dus is een groot onderhoud wel eens aangewezen en daar zit de bougie toch ook bij.en die 2de accu dient alleen als hulp daar hij al 10tallen keren heeft proberen te starten.dat 9ah accuu'tje zal het niet blijven volhouden hoor!
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Bashan 200st-7 Vonkt af en toe start niet en meer!

Berichtdoor zerty » 18 nov 2013 14:14

Als er met een schroevendraaier geen vonk overslaat zal een bougie daar echt niks aan af doen. Een vonk vanaf de kabel naar massa moet zeker 1 cm kunnen overbruggen.
Als je dat niet haalt, zal er onder druk al zeker geen vonk zijn.

Ts ik zou het toch in de cdi/ voeding daarvan, gaan zoeken.
Maar het is idd kl*te zoeken zo, als je de ene keer een vonk hebt en dan weer niet.
Succes. :thumbup:
Avatar gebruiker
zerty
banned member
banned member
 
Berichten: 87
Geregistreerd: 03 sep 2013 00:24

Re: Bashan 200st-7 Vonkt af en toe start niet en meer!

Berichtdoor dimpower » 18 nov 2013 18:14

meten is weten.zo kan je heel vlug het één en ander uitsluiten.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Volgende

Keer terug naar Start en loop problemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten