Startprobleem pumarex atv-041

Startprobleem pumarex atv-041

Berichtdoor sMnner » 23 jun 2013 11:09

Hoi, allemaal

Ik heb een pumarex zlatv-041 300cc quad, heeft maar 18km gereden, en heeft een jaar stil gestaan onder een zeil. En nu start hij met moeite.... Heb hem 2x aan de auto gehangen en dan start hij ook met moeite. Heb de carburateur schoon gemaakt, de bougie vonkt, (maar vonk na mijn inzicht weinig) . Heb de zekering vervangen bij de start relais. Oude benzine eruit gehaald en, nieuwe erin gedaan. Accus zijn vol, schroevendraaier tegen de startrelais gehouden. Maar nog steeds niet starten :o

Iemand nog tips?
sMnner
50cc
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 22 jun 2013 17:30
Woonplaats: Tilburg

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Startprobleem pumarex atv-041

Berichtdoor Remy » 23 jun 2013 11:34

Als je bougie slecht vonkt naar jouw idee, dan zou ik eens een nieuwe proberen. De bougiedop / bobine, zit het daar allemaal nog okay? Vocht en elektriciteit gaan niet goed samen.

Vaak is het zoiets kleins, alleen zoek je rot naar de oorzaak.
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Re: Startprobleem pumarex atv-041

Berichtdoor sMnner » 23 jun 2013 11:38

Remy schreef:Als je bougie slecht vonkt naar jouw idee, dan zou ik eens een nieuwe proberen. De bougiedop / bobine, zit het daar allemaal nog okay? Vocht en elektriciteit gaan niet goed samen.

Vaak is het zoiets kleins, alleen zoek je rot naar de oorzaak.


Ja inderdaad ben er nu al dagen mee bezig, de bogiedop / bobine zit alles oke. Heb net even een andere bougie geprobeerd maar niks :(
sMnner
50cc
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 22 jun 2013 17:30
Woonplaats: Tilburg

Re: Startprobleem pumarex atv-041

Berichtdoor dimpower » 23 jun 2013 11:43

loop eens je massakabel na.kan ook zijn dat deze wat is geoxideerd door stil te staan en niet mooi meer aan het frame contact maakt.of leg gewoon een nieuwe massa bij.
leg hem met de startkabels ook eens rechtstreeks aan de auto.zonder de accu van je quad ertussen.veel kans dat je accu toch stuk is.het is niet omdat hij 12v geeft dat hij ook voldoende ampères geeft.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Startprobleem pumarex atv-041

Berichtdoor sMnner » 23 jun 2013 11:45

dimpower schreef:loop eens je massakabel na.kan ook zijn dat deze wat is geoxideerd door stil te staan en niet mooi meer aan het frame contact maakt.of leg gewoon een nieuwe massa bij.


Oke ik snap aan een kant wel wat je bedoeld, maar waar loopt de massakabrl als ik vragen mag? Zo een goede kennis heb ik er ook niet mee. :oops:. Heb ook een gloednieuwe accu gekocht, dus ik denk dat de ampere's wel goed zijn
Laatst bijgewerkt door sMnner op 23 jun 2013 11:51, in totaal 1 keer bewerkt.
sMnner
50cc
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 22 jun 2013 17:30
Woonplaats: Tilburg

Re: Startprobleem pumarex atv-041

Berichtdoor dimpower » 23 jun 2013 11:50

de min- van je batterij volgen.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Startprobleem pumarex atv-041

Berichtdoor Remy » 23 jun 2013 11:50

Om te testen boeit dat niet zoveel, leg een redelijk dikke kabel van de min pool van je accu naar een plek (kaal metaal) op je frame. (mooiste is ergens een boutje losdraaien en de massakabel daarop aansluiten. (geen meters kabel gebruiken)

Waar de oude loopt en of hij kapot is doet er niet zo toe, als je een alternatieve massakabel aanlegt.
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Re: Startprobleem pumarex atv-041

Berichtdoor sMnner » 23 jun 2013 11:52

Oke, is goed ik ga het even testen. Zal zo het resultaat bekend maken :)
sMnner
50cc
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 22 jun 2013 17:30
Woonplaats: Tilburg

Re: Startprobleem pumarex atv-041

Berichtdoor sMnner » 23 jun 2013 12:09

De massakabel loopt via een buisje, naar maar voor zit alles met klikstekkers vast en kan de massa 123, niet vinden iemand enig idee waar tie kan zitten?
sMnner
50cc
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 22 jun 2013 17:30
Woonplaats: Tilburg

Re: Startprobleem pumarex atv-041

Berichtdoor Remy » 23 jun 2013 12:20

heel simpel, pak een stuk draad van 1 meter. Ene uiteinde op de min pool van de accu. Andere eind ergens op blank metaal van het frame vastmaken. En voila je hebt terug een fatsoenlijke massa aansluiten. Start de quad dan wel, weet je dat dat het probleem was.

Die extra kabel van min naar het frame heeft geen enkel negatief gevolg of gevaar voor de quad. Je zorgt er alleen voor dat de stroom goed rond kan gaan. (geen gesloten circuit is geen leven in de brouwerij).

Iedereen die hun blok in extra rubbers heeft gehangen i.v.m. trillingen heeft een extra nieuwe massa aangelegd om geen elektra problemen te krijgen.

Mocht de quad nog steeds niet starten is het toch iets anders.
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Volgende

Keer terug naar Start en loop problemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten