Startrelais blijft "hangen", accu stuk?Chinese supermotard

Startrelais blijft "hangen", accu stuk?Chinese supermotard

Berichtdoor Ryosuke » 07 sep 2012 14:20

Dag allemaal,


Ik heb een probleempje met mn Chinese supermotard dat ik moet oplossen voor ik hem kan verkopen. Een tijdje toen ik hem wou starten bleef mijn startrelais "hangen" waardoor mijn accu binnen de halve minuut leeggezogen was. Ik kon hem zelfs niet opladen omdat van het moment ik de lader eraan hing hij opnieuw probeerde te starten. Een corrigerende tik heeft dit toen opgelost :roll:

Batterij terug vol, start en loopt sindsdien perfect.. Tot vorige week alleszins. Nu gebeurd er helemaal niks meer wanneer ik wil starten, de startmotor gaat niet rond, ik hoor alleen een klik van het relais en na een paar keer proberen wordt het ook warm. Bougie is een NGK, ik probeerde opnieuw de corrigerend tik op het relais en jawel hoor, hij startte .. Maar alweer het probleem dat het relais bleef hangen.

Mijn vraag is nu: komt het door het relais of de batterij die te weinig spanning geeft waardoor het relais blijft steken, of gewoon door beide?

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Ryosuke op 07 sep 2012 17:50, in totaal 1 keer bewerkt.
Ryosuke
100cc
 
Berichten: 39
Geregistreerd: 06 sep 2012 17:22

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: startprobleem chinese supermotard

Berichtdoor Kevin:D » 07 sep 2012 15:45

Ik had het zelfde met me bashan als ik hem wou starten hoorde ik alleen een klik elke keer als ik drukte was het alleen ''klik'' maar toen ik een andere accu met startkabels aansluite starte die wel meteen dus wist ik dat ik een nieuwe acuu moest kopen want laden helpte ook niet.

dus moetje effe een andere accu met startkabels aansluiten en kijken of die start als niet is dan ligt het waatschijnlijk aan je startrelais
Met een chineesje heb je altijd een feesje :P
Avatar gebruiker
Kevin:D
250cc
 
Berichten: 127
Geregistreerd: 28 aug 2012 17:17
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Startrelais blijft "hangen", accu stuk?

Berichtdoor BBQBarman » 07 sep 2012 19:31

Kan heel goed de startrelay zij die van mij was ook binnen 400 km kapot
Waardoor de accu dood ging beste is om de relay te vervangen door 1 van en scooter
Zelfde ding alleen betere kwaliteit
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: Startrelais blijft "hangen", accu stuk?

Berichtdoor 4 wieltjes » 07 sep 2012 19:38

Mogelijk je schakelkontakt van je relay die blijft kleven (lees: spetteren).
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Startrelais blijft "hangen", accu stuk?

Berichtdoor Ryosuke » 07 sep 2012 22:36

Ik heb het een beetje fout neergezet. Het is de startMOTOR die blijft proberen om te supermoto te starten tot ik er een "tik" op geef. Maar dat zal alsnog door het relais komen denk ik?

Heb echter ook gelezen dat als de batterij eenmaal kapot is deze niet genoeg spanning geeft om te starten ook al heb je ze terug opgeladen en dat daardoor het relais blijft doorgeven aan de startmotor om te starten. Heb helaas geen multimeter bij de hand, die is ook pas overleden :| Morgen maar ff een nieuwe halen en meten :roll:
Ryosuke
100cc
 
Berichten: 39
Geregistreerd: 06 sep 2012 17:22

Re: Startrelais blijft "hangen", accu stuk?

Berichtdoor BBQBarman » 07 sep 2012 22:56

Als je accu leeg was geraakt dan kan het zijn dat tie ampere mist
Je kan het makkerlijk proberen door je quad met je auto accu te starten
Met behulp van een start kabel als tie dan nog niet start dan ligt he niet alleen/ niet aan je accu
Succes en hou ons op de hoogte
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: Startrelais blijft "hangen", accu stuk?

Berichtdoor DexterXL » 08 sep 2012 07:03

Ryosuke schreef:Ik heb het een beetje fout neergezet. Het is de startMOTOR die blijft proberen om te supermoto te starten tot ik er een "tik" op geef. Maar dat zal alsnog door het relais komen denk ik?

Heb echter ook gelezen dat als de batterij eenmaal kapot is deze niet genoeg spanning geeft om te starten ook al heb je ze terug opgeladen en dat daardoor het relais blijft doorgeven aan de startmotor om te starten. Heb helaas geen multimeter bij de hand, die is ook pas overleden :| Morgen maar ff een nieuwe halen en meten :roll:

Als je accu te weinig spanning leverd, dan hoor je alleen nog maar 1 tik van je
relais en startmotor, dan kan dus nooit je startmotor draaien, draait je startmotor
nu wel na het opladen, dan is je accu (zoals ik nu kan inschatten) nog sterk
genoeg.
Als je startmotor blijft draaien ook al laat je de startknop los, dan zit het in
je relais, dit omdat het relais spanning van je startmotor af haalt, en zonder
spanning draait je startmotor niet, dus moet het haast wel je relais zijn :-)))
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: Startrelais blijft "hangen", accu stuk?

Berichtdoor Sgtnic » 08 sep 2012 20:04

Ryosuke schreef:Ik heb het een beetje fout neergezet. Het is de startMOTOR die blijft proberen om te supermoto te starten tot ik er een "tik" op geef. Maar dat zal alsnog door het relais komen denk ik?

Heb echter ook gelezen dat als de batterij eenmaal kapot is deze niet genoeg spanning geeft om te starten ook al heb je ze terug opgeladen en dat daardoor het relais blijft doorgeven aan de startmotor om te starten. Heb helaas geen multimeter bij de hand, die is ook pas overleden :| Morgen maar ff een nieuwe halen en meten :roll:


Als die het wel doet na een tik op je startmotor zoals ik het hier lees dan zou ik je koolborstels eens nakijken...
Met een wok blijf je bezig
Sgtnic
350cc
 
Berichten: 561
Geregistreerd: 10 jul 2011 23:18
Woonplaats: Erm


Keer terug naar Start en loop problemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten