Stotteren

Stotteren

Berichtdoor GroteSmurf » 11 nov 2009 14:43

Sinds enkele weken loopt de quad erg beroerd tijdens het rijden.
Stationair loopt ie perfect en starten ook in 1 keer.

Tijdens rijden begint hij bij 4000-5000 toeren, erg te bokken en in te houden. Iedere keer bij dit toerental, ongeacht welke versnelling.

Iemand enig idee wat dit kan zijn ?

Carburateur is schoongemaakt, inlaatspruitstuk is gemodificeerd zodat deze een stuk moeilijker scheurtjes krijgt, benzine leidingen zijn vervangen voor iets dikkere, bougie gecontroleerd......enz enz.


Op QuadForumBenelux heb ik allerlei oorzaken gevonden, maar de oplossing ben ik nog niet tegen gekomen.

* volgens QFB hebben sommige dit gehad omdat de achteruitrijdsensor smerig was, deze zit bij het voorste tandwiel.

Er zit bij Bashan ook een Sensor op die plek, weet alleen niet op die ook daarvoor bedoeld is, ik dacht zelf dat dat de versnellingsindicator was.


Klinkt dit iemand bekend in de oren ?


GroteSmurf
Avatar gebruiker
GroteSmurf
250cc
 
Berichten: 145
Geregistreerd: 03 sep 2009 05:05
Woonplaats: Varsseveld (Achterhoek)

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Stotteren

Berichtdoor BlacK-SpyDeR » 11 nov 2009 14:54

Net je verhaal door gelezen en dat van die achteruitsensor lijkt mij sterk want dan zou hij mijn inziens bij elk toerental moeilijk moeten doen, maar de sensor een x schoon maken kan volgens mij nooit kwaad.
En zoals je zelf al beschrijft verdenk ik die sensor dat die dus is voor de indicatie van je versnelling.

Gezien het toerental zit ik te denken aan een contact wat bij een bepaalde trilling een los contact veroorzaakt, in de ontsteking lijkt het wel. Klinkt je geluid uit de uitlaat in dat toerengebied nu ook anders als voorheen??
Bling Bling -Wok--2009
    -----------Orange Wok Customs----------
Avatar gebruiker
BlacK-SpyDeR
350cc
 
Berichten: 402
Geregistreerd: 10 sep 2009 11:53
Woonplaats: Vught

Re: Stotteren

Berichtdoor GroteSmurf » 11 nov 2009 15:10

Die sonsor kwam ik toevallig tegen tijdens het vervangen van de ketting, heb deze toen al geprobeerd los te halen, maar dat lukte toen niet.

Af en toe hoor je bij dat toerental ook een plof uit de carburateur.
Wanneer ik na een test rondje (en het bokken/stotteren), thuis de gasschuif eruit haal, zie ik nog wat rook daar vandaan komen......hoort dit ?


Kan het zijn dat hij te veel of juist te weinig benzine krijgt ? bougie is niet zwart.

In de uitlaat heb ik halverwege een klein gaatje kunnen ontdekken, maar dat was volgens mij ook al voordat dit probleem begon.

Het is nu 2 weken zo, en in die tijd ervoor heb ik hem niet zo veel gebruikt ivm slecht weer enzo.

Ik zal in ieder geval de massa punten nog eens controleren.
Avatar gebruiker
GroteSmurf
250cc
 
Berichten: 145
Geregistreerd: 03 sep 2009 05:05
Woonplaats: Varsseveld (Achterhoek)

Re: Stotteren

Berichtdoor BlacK-SpyDeR » 11 nov 2009 15:26

Ik zelf zit te denken aan je ontsteking of je CDI kastje wat het probleem veroorzaakt ook gezien het feit dat er nog rook uit je carb. komt als ie al stil staat.
Maar om zo maar alle electronica uit te wisselen is niet zomaar te doen dus zou ik alle stekkerverbindingen heel goed nakijken. Kijk ook eens of je niet ergens iets van vocht kunt ondekken in de verbindingen of de electronica die je open kunt krijgen.
Want chineesjes zijn niet blij met vocht ;)
Bling Bling -Wok--2009
    -----------Orange Wok Customs----------
Avatar gebruiker
BlacK-SpyDeR
350cc
 
Berichten: 402
Geregistreerd: 10 sep 2009 11:53
Woonplaats: Vught

Re: Stotteren

Berichtdoor GroteSmurf » 11 nov 2009 16:13

de massa kabel is beschadigd....
Ik heb ooit "kortsluiting" gehad tijdens starten, die chineesjes hadden het kabeltje op het chassis niet goed vast zitten.
Heb toen de kabel afgetaped, maar ik heb zonet gekeken en hij is schijnbaar toch erger beschadigd dan verwacht.

Ik weet niet of het hier aan ligt, maar hij heeft sinds die tijd altijd wel goed gereden.
Misschien in combinatie met kouder weer ofzo ? ......word de komende dagen flink solderen.

alle suggesties zijn nog steeds welkom
Avatar gebruiker
GroteSmurf
250cc
 
Berichten: 145
Geregistreerd: 03 sep 2009 05:05
Woonplaats: Varsseveld (Achterhoek)

Re: Stotteren

Berichtdoor BlacK-SpyDeR » 11 nov 2009 21:24

Ik zou snel gaan solderen als ik jou was want de kans is groot dat je daarna het probleem hebt opgelost want geen massa is ook geen stroomkring ;)

Ik zal na de reparatie van de massakabel het vervolg verhaal nog wel lezen hier op het forum.
Bling Bling -Wok--2009
    -----------Orange Wok Customs----------
Avatar gebruiker
BlacK-SpyDeR
350cc
 
Berichten: 402
Geregistreerd: 10 sep 2009 11:53
Woonplaats: Vught

Re: Stotteren

Berichtdoor bashanboy » 11 nov 2009 21:38

hopelijk is het dat, dan is er weer een chinees probleem opgelost :mrgreen:
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: Stotteren

Berichtdoor china-freak » 12 nov 2009 14:10

dat zal het wel zijn , ff goed solderen en nieuw isolatietape er om ;)
kijk niet naar het merk quad maar kijk naar de quadrijder.
china-freak
450cc
 
Berichten: 1082
Geregistreerd: 01 aug 2009 22:07

Re: Stotteren

Berichtdoor GroteSmurf » 13 nov 2009 05:54

De quad loopt weer als een zonnetje.

Ik heb 2 delen van de massa kabel vervangen.
Deze word meerdere malen opgesplitst en 2 van de 3 kabels waren in zeer slecht staat. Deze heb ik vervangen voor nieuwe kabels.

Gisteren getest om te starten.....startmotor draait, maar niet aanslaan.
Bougie los gehaald en testen op het motorblok voor een vonkje.
Nee dus, geen vonk meer van de bougie.
Beetje zitten prutsen aan de kabels van de cdi en toen kreeg ik weer een vonk.
Waarschijnlijk tijdens het blootleggen van de kabels iets geraakt.


Bedankt voor de reacties.

ps. Ik heb vorige week ook nog xenon ingebouwd. topic met foto's is hier te vinden viewtopic.php?f=6&t=291&start=0


Gr. Jeroen
Avatar gebruiker
GroteSmurf
250cc
 
Berichten: 145
Geregistreerd: 03 sep 2009 05:05
Woonplaats: Varsseveld (Achterhoek)


Keer terug naar Start en loop problemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten