stationair hoog in toeren ( bashan 200S-7 )

stationair hoog in toeren ( bashan 200S-7 )

Berichtdoor Patriickm » 12 jan 2012 12:05

Hallo,
ik heb mijn erg afgesloten, en een nieuw spruitstuk gemonteerd. Toen heb ik ook even de carburateur uit elkaar gehaald en zag dat er een sproeier maat 86 in zat. Ik vind dat zowiezo al aan de kleine kant, maar hij liep gewoon goed, alleen wou hij niet meer stationair draaien ( wss door de valse lucht die die aanzoog door mijn lekke spruitstuk ?! ) Dus vandaag alles weer gemonteerd, en sproeier maat 100 erin gezet. Loopt aardig, maar stationair wil die niet lager als de 6000 toeren ?

Als ik de koude start ( luchtklep ) net niet helemaal dicht doe, zakt hij wel mooi terug naar de 2000 toeren, maar wil die niet verder als de 6000 toeren komen ?!

Volgens mij verzuipt hij dan ( klinkt iig zo ).

Ook heb ik de stationairschroef helemaal uitgedraait, en nog wil die niet lager als de 6000 toeren lopen.

iemand enig idee ? ( heb een klein stukje gereden, maar hij wordt snel warm en bougie is redelijk wit. maar deze bougie is net nieuw, dus misschien moet hij nog verder verkleuren. )
GROEN! :mrgreen:
Avatar gebruiker
Patriickm
350cc
 
Berichten: 462
Geregistreerd: 11 dec 2011 13:06
Woonplaats: Enschede

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: stationair hoog in toeren ( bashan 200S-7 )

Berichtdoor fretje-pitbull » 12 jan 2012 12:07

had ik ook met m'n 400, stukje van de gasschuif afgebroken
mss iets gelijksaardig
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: stationair hoog in toeren ( bashan 200S-7 )

Berichtdoor Patriickm » 12 jan 2012 12:15

gasschuif ziet er nog mooi uit, nagenoeg perfect.
Denk dat ik er maar even een grotere sproeier in draai.

En is het het makkelijkst om carb. + spruitstuk te demonteren of alleen de carb. ?

@ fredje ; Hm, vaag. Die kerel achter de balie bij de brommerboer zei dat het honda sproeiers waren :think:
GROEN! :mrgreen:
Avatar gebruiker
Patriickm
350cc
 
Berichten: 462
Geregistreerd: 11 dec 2011 13:06
Woonplaats: Enschede

Re: stationair hoog in toeren ( bashan 200S-7 )

Berichtdoor fretje-pitbull » 12 jan 2012 12:46

zijn sproeiers van dellortho of keihin of...
maar zeker geen honda, ze zitten waarschijnlijk ook in honda's maar daarvoor maakt honda nog geen sproeiers, is zelfde met banden bv
zijn het honda banden omdat ze op honda zitten?
(kheb zo een buur die bmw banden op haar peugeot 207 heeft)
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: stationair hoog in toeren ( bashan 200S-7 )

Berichtdoor admin » 12 jan 2012 14:04

Als je geen valse lucht meer trekt,moet je de stationair instelling veranderen. Dit doe je met het kleine stelschroefje onderop de shenwei carburateur en niet met de luchtstelschroef aan de zijkant. Verder kun je nog spelen met deinstelling van de gasnaald door deze hoger of lager in de gaschuif te hangen dmv het clipje waarmee hij geborgt zit te verstellen.
Grotere sproeier heeft (als quadaltijd goed heeft gelopen) alleen zin in combinatie met sport/ open uitlaat en sportfilter.
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: stationair hoog in toeren ( bashan 200S-7 )

Berichtdoor BBQBarman » 12 jan 2012 16:41

Ik denk dat het ligt aan de gasnaald
En de lucht schroef die meestal aan de onderkant van je carb zit
Waar je alleen bij kan als je handen meeverbrand
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: stationair hoog in toeren ( bashan 200S-7 )

Berichtdoor Patriickm » 12 jan 2012 18:11

haha, dus daar is dat schroefje dus voor ! :silent:
Heb er voor de rest niets mee gedaan! Heb nu sproeier maat 110 erin zitten, en ik heb zelf 2 pakkingen gemaakt voor carb. naar spruitstuk, en spruitstuk naar cilinder.
Nu draait hij mooi 2000 toeren en loopt al veel lekkerder :D !
Dus misschien binnenkort nog een iets grotere proberen, maar eerst ff goed ermee rijden en bougie checke!
En nu ik eindelijk weet dat er een luchtschroef op zit ( ik dacht dat er geen luchtschroef opzat, maar dat je het moest regelen met de choke ) kan ik hem dus wat fijner afstellen! :D

En uit nieuwsgierigheid, hoe hebben jullie de gasnaald staan ?
GROEN! :mrgreen:
Avatar gebruiker
Patriickm
350cc
 
Berichten: 462
Geregistreerd: 11 dec 2011 13:06
Woonplaats: Enschede

Re: stationair hoog in toeren ( bashan 200S-7 )

Berichtdoor BBQBarman » 12 jan 2012 18:25

Volgens mij zit die van mij helemaal naar beneden dus die pootjes helemaal omhoog
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: stationair hoog in toeren ( bashan 200S-7 )

Berichtdoor DexterXL » 12 jan 2012 19:44

tadaaaa:
viewtopic.php?f=28&t=1992

waarom het wiel tig keer uitvinden, als het al voorgekauwd aanwezig is :clap:

Houd er rekening mee dat je de luchtschroef zo'n 2 volledige slagen open moet
staan, dus helemaal indraaien, en iets meer als 2 slagen los, dus 2x 360 graden
verdraaien, daarna nog een klein 1/4 slag erbij, dat hoort je basis te zijn om
te gaan afstellen, daarna maximaal een 1/4 verder open of dicht
Staat hier ook wat nuttigs:
viewtopic.php?f=28&t=2421
met een mooi grafiekje voor de invloed van je luchtschroef, en de grote van je
sproeier is afhankelijk van wat je allemaal al aangepast hebt zoals luchtfilter
en uitlaat....
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: stationair hoog in toeren ( bashan 200S-7 )

Berichtdoor Patriickm » 12 jan 2012 20:13

Hahaha, ik was gewend een luchtschroef aan de zeikant te vinden, en ik heb het topic gelezen, en daar las ik dus ook dat er op sommige carbs. geen luchtschroef zat, dus ik nam aan dat deze ook geen schroefje had!
Het afstellen lukt wel, aangezien ik ( heel ) veel heb gesleuteld aan scooters, brommers & mijn bromquad! :mrgreen: .
Maar iig bedankt voor het meedenken, echt een super forum dit ! :clap: :clap: :clap:
GROEN! :mrgreen:
Avatar gebruiker
Patriickm
350cc
 
Berichten: 462
Geregistreerd: 11 dec 2011 13:06
Woonplaats: Enschede

Volgende

Keer terug naar Start en loop problemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten