Hsun hs200s slaat niet aan

Hsun hs200s slaat niet aan

Berichtdoor burny » 17 sep 2011 17:19

Hallo allemaal,

Ik heb sinds vandaag een nieuwe aanwinst, de HSUN hs200s. Ziet er super uit, maar 1 probleem: hij start niet. De startmotor draait wel maar hij slaat niet aan. En er lekt olie bij de achteras?????? :?

Kortom ik kan wel wat tips gebruiken. En bovendien wou ik graag weten hoe je de HSUN als beste kan starten. Wie weet doe ik gewoon wat fout :stupid:

Alvast bedankt!
burny
50cc
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 14 sep 2011 23:00
Woonplaats: Pieterzijl

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Hsun hs200s slaat niet aan

Berichtdoor slowstart » 17 sep 2011 17:36

Ja in zo,n geval ga je gewoon even goed nadenken. Eerst je bougie eruit even kijken oftie vonkt.
Bougie tegen het blok aan en dan starten goed kijken oftie vonkt Het liefst blauwe vonken, (hopelijk wel anders wordt het een moeilijker probleem)

Carb. checken dat kan op een hoop manieren. Wat ik altijd doe is bougie eruit gas open wc papiertje in het bougie gat houden en daarna kijken of het nat wordt van de benzine. Zoniet dan verder kijken of er niets verstopt zit!

Er zullen nog veel manieren zijn, maar die twee zijn naar mijn idee toch wel waar je moet beginnen om te kijken wat het probleem kan zijn

Kijk ook goed voor losse kontakten onder je zadel enz. Of alle kontaktblokken goed aangesloten zitten geen losse draden

Succes!

Sven.
Mad-maxxed
slowstart
400cc
 
Berichten: 679
Geregistreerd: 09 jul 2011 05:52
Woonplaats: zoetermeer

Re: Hsun hs200s slaat niet aan

Berichtdoor burny » 17 sep 2011 17:47

dat zijn hardige tips zal het direkt even proberen tenminste als het weer het toe laat het is hier namelijk kleddernat

gr bjorn
burny
50cc
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 14 sep 2011 23:00
Woonplaats: Pieterzijl

Re: Hsun hs200s slaat niet aan

Berichtdoor slowstart » 17 sep 2011 19:01

Ach ja wat is nieuw hier ook al kleddernat! :evil: :evil: :silent: weer!
Mad-maxxed
slowstart
400cc
 
Berichten: 679
Geregistreerd: 09 jul 2011 05:52
Woonplaats: zoetermeer

Re: Hsun hs200s slaat niet aan

Berichtdoor burny » 17 sep 2011 19:20

nou hij loopt weer zaten 2 stekkertjes los maar nu wou ik er mee weg en zet em in de versnelling met koppeling ingeknepen en slaat direkt af net alsof er geen koppeling platen meer tussen zitten hij pakt em direkt op maar slaat ook direkt af

:x :x :x :x :x :x :x
burny
50cc
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 14 sep 2011 23:00
Woonplaats: Pieterzijl

Re: Hsun hs200s slaat niet aan

Berichtdoor slowstart » 17 sep 2011 20:10

Ok eerste opgelost volgende!

Je kunt proberen om je koppeling af te stellen als het goed is zit er een stelschroef bij je koppelingshevel (hendel aan het blok) die moet je (als dat nog kan) uitdraaien en dan telkens proberen om te schakelen werkt dit niet dan nog verder uitdraaien.
Gaat dit helemaal niet lukken dan denk ik dat je je koppeling moet vervangen (gelukkig kost dit niet veel geloof een tientje of drie)`
vervang ook gelijk je olie misschien zit de boel wel een beetje vast van binnen.

Je zult denk ik nog wel wat uurtjes aan het sleutelen zijn :lol:

Sven.
Mad-maxxed
slowstart
400cc
 
Berichten: 679
Geregistreerd: 09 jul 2011 05:52
Woonplaats: zoetermeer

Re: Hsun hs200s slaat niet aan

Berichtdoor burny » 17 sep 2011 20:17

ik had er al naar gekeken maar mocht niet verder van mijn vrouw de kinderen slapen:D
morgen maar weer verder de bashan moet ook wat aandacht hebben zoals te zien is op de foto's

gr bjorn
burny
50cc
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 14 sep 2011 23:00
Woonplaats: Pieterzijl

Re: Hsun hs200s slaat niet aan

Berichtdoor hsunda » 17 sep 2011 20:23

Als quad lang heeft stilgestaan, wil het wel eens voorkomen dat de koppelingsplaten aan elkaar plakken.
Is misschien op te lossen door een beetje met je koppelingshendel snel in te knijpen en snel los.
Of anders aanduwen in versnelling en olie goed warm rijden en weer met je koppelinghendel als voorgaande.

Kan ook dat ze versleten zijn.

Arno :-)))
hsunda
350cc
 
Berichten: 399
Geregistreerd: 29 aug 2011 19:14

Re: Hsun hs200s slaat niet aan

Berichtdoor burny » 17 sep 2011 20:26

dat is een hele goeie tip de vorige eigenaar had ook gezegd dat ie zowiezo een maand stil had gestaan ga het morgen direkt even proberen sleep em wel even aan met de bashan die rijd wel namelijk:D

dank u
burny
50cc
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 14 sep 2011 23:00
Woonplaats: Pieterzijl

Re: Hsun hs200s slaat niet aan

Berichtdoor slowstart » 17 sep 2011 20:33

hsunda schreef:Als quad lang heeft stilgestaan, wil het wel eens voorkomen dat de koppelingsplaten aan elkaar plakken.
Is misschien op te lossen door een beetje met je koppelingshendel snel in te knijpen en snel los.
Of anders aanduwen in versnelling en olie goed warm rijden en weer met je koppelinghendel als voorgaande.

Kan ook dat ze versleten zijn.

Arno :-)))



Ja klopt sluit ik mezelf bij aan had ik vroeger bij mijn crosser ook nadat die de hele winter stil had gestaan.

Even aanduwen in z,n twee of drie dan gaan rijden en de koppeling laten schieten een mooie aanvulling van wat ik al eerder zei!

Sven
Mad-maxxed
slowstart
400cc
 
Berichten: 679
Geregistreerd: 09 jul 2011 05:52
Woonplaats: zoetermeer

Volgende

Keer terug naar Start en loop problemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten