XY200STII houd in bij constant rijden

XY200STII houd in bij constant rijden

Berichtdoor Sgtnic » 15 aug 2011 14:58

Yes yes yes hier al heel veel over te vinden...Alles al nagelezen en how to al uitgeprobeerd maar nog steeds geen resultaat.

Eerst maar eens wat info over wat er veranderd is.

Open luchtfiler stage6
Enduro uitlaat
begrenzer in duimgas weggehaald
EGR weg (alles dicht)
Olie ververst

Wat zit er in de carburateur
105 sproeier
Oude chinese bougie aanwezig

Bij optrekken geen probleem trekt als een malle. Alleen hoe verder ik bij me top kom hoe meer deze begint in te houden...Dus word continu in snelheid teruggegooid en weer omhooggegooid. Na de ritjes kijken naar de bougie en hoeveel ik ook draai hij blijft zwart (electrode is nu wel grijs maar de rest zwart niet nat) Aangezien dat de sproeier niet echt een enorme verandering is (105 na de aanpassingen lijkt me normaal) zou het dan kunnen liggen aan de bougie??Nergens valse lucht btw

Please help want wil natuurlijk wel de tourtocht fatsoenlijk mee kunnen rijden de 25e!!
Met een wok blijf je bezig
Sgtnic
350cc
 
Berichten: 561
Geregistreerd: 10 jul 2011 23:18
Woonplaats: Erm

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: XY200STII houd in bij constant rijden

Berichtdoor BRICK » 15 aug 2011 15:55

die zwarte rand rondom de elektrode is geen ramp, de elektrode mag iets bruiner dan grijs zijn, maar opzich klinkt het niet gek, wat voor cdi zit eronder? want de standaard cdi begrenst hem op 8000rpm dacht ik in ze 4
BRICK
300cc
 
Berichten: 293
Geregistreerd: 08 mei 2011 14:01
Woonplaats: Bleiswijk

Re: XY200STII houd in bij constant rijden

Berichtdoor BBQBarman » 15 aug 2011 16:10

Zwarte bougie lijkt mij niet goed.
Naar mij wete moet er een grotere sproeier in.
Heel veel mensen hebben na al die aanpassingen
Sproeier 114 of daar in de buurt.
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: XY200STII houd in bij constant rijden

Berichtdoor Sgtnic » 15 aug 2011 17:01

Ik dacht dat ie te weinig lucht kreeg (zwart leek mij te rijk)

Originele CDI zit er nog onder...Ook nog een mogelijkheid om de begrenzer daaruit te krijgen??Uit de originele dan??
Met een wok blijf je bezig
Sgtnic
350cc
 
Berichten: 561
Geregistreerd: 10 jul 2011 23:18
Woonplaats: Erm

Re: XY200STII houd in bij constant rijden

Berichtdoor Sgtnic » 15 aug 2011 18:10

Beetje internet afstruinen brengt je vaak nog wel wat info :P hier onderstaand verhaal. Dus als de geleerden hier nog een opmerking over heeft dan graag!!Anders ga ik het ff proberen en even foto's plaatsen ed hiervan,

Zorg eerst dat je hetvolgende in huis hebt:
een goed mes
polyester
verstand

Maak je cdi los en snij hem open bij de stekker (dat witte ding). Dit open snijden kun je met een mes doen, maar pas op dat je niet de printplaat beschadigd die erin zit. Ga dus VOORZICHTIG te werk!!! Zoek nu naar een condensator C11. Deze zit tussen de massa en de baan die uiteindelijk via een draadje naar de sensor bij je rotor gaat. Deze sensor "kijkt," wanneer je bougie moet vonken. Het gaat om een SND-condensator zit. Een SND-condensator is een hele kleine condensator (dus niet zo'n rond blauw ding), maar een heel klein blokje van ca 2 bij 3 mm groot. (als het goed is staat er C11 naast op de printplaat om aan te geven dat het een condensator is). Dit is de condensator van de begrenzer en deze moet je voorzichtig wegkrabben met een mesje. Let goed op dat je niet iets anders wegkrapt, dan de bedoeling is!!!
Sluit hem dan aan en test of je brommer nog start (en kijk of ie onbegrensd is), maar ga nog niet rijden (helemaal niet als het nat is). Voordat je gaat rijden moet je eerst je cdi weer goed waterdicht maken. Dit kun je het best doen met polyester en zodra alles hard is kun je alles weer in elkaar zetten...

Dit zijn niet mijn plaatjes maar de plaatjes die bij dit verhaal horen
printplaat.JPG
(33.71 KiB) 633 keer gedownload

printplaat 2.JPG
(19.21 KiB) 633 keer gedownload


Maar boven water blijft dan mijn verhaaltje van de zwarte bougie...Dit betekent toch dat ie teveel benzine krijgt??Bougie electrode grijs en de rand zwartig...En kan het zijn dat ie gewoon te weinig benzine krijgt...Krijg er grijze haren van (als ik die al niet had :P)
Met een wok blijf je bezig
Sgtnic
350cc
 
Berichten: 561
Geregistreerd: 10 jul 2011 23:18
Woonplaats: Erm

Re: XY200STII houd in bij constant rijden

Berichtdoor DexterXL » 15 aug 2011 20:00

Er zit verschil tussen de bougiestift en bougieschacht, de stift is grijs, dat is
gewoon goed, bougieschacht is zwart....nah, niet belangrijk, dus niet naar kijken.
Je hebt vast mijn how to al gelezen hierover, dus dan is de vraag bij welke
gasstand houd hij in??
Dan kan je aan de hand van het tabelletje over de functieindeling van je
carburateur achterhalen waar je probleem zit, ik verwacht dat het of een
afstelling van je luchtschroef is, of een te kleine sproeier, het makkelijkste is
gewoon tijdens het inhouden je choke (als dat makkelijk kan) iets verder dicht
te zetten, hierdoor maak je je mengsel lucht-benzine rijker, gaat hij beter lopen
dan weet je dat er een grotere in kan, gaat hij beroerder lopen, dan te veel
benzine..... ;)
Uiteraard kan het ook gewoon zijn dat je bougie te veel weerstand heeft en op
hogere toeren het beroerd doet, ik heb bij mij alles vervangen door NGK spullen,
dus bougie en bougiedop, ik merkte wel het verschil in optrekken en doortrekken
maar niet op de top.
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: XY200STII houd in bij constant rijden

Berichtdoor Sgtnic » 15 aug 2011 20:41

Ja had je schematje al gezien...alleen begrijp ik het niet helemaal volgens mij maar ga het proberen...

Eerst nogmaals even de uitleg wat nu het probleem is...Doortrekken geen probleem...Maar op zijn top gaat ie inhouden..dus van weer doortrekken naar zachter (vermogenverlies) weer naar doortrekken weer naar zachter (vermogenverlies) Spelen met de choke wil niet want dan smoor ik hem gelijk...

Maar goed voor alles is een oplossing :D

Nu het schema en de standen nu...
gasnaald staat in de hoogste stand (armer dus) Luchtstelschroef 4slagen open. Sproeier 105.

Als ik het schema lees zit ik dus in de vol open sectie. Maar hoe moet ik dat schematje nou lezen?? Moet ik nou een grotere sproeier?? Of moet ik me gasnaald anders zetten (gasnaald had ik al geprobeerd)
Met een wok blijf je bezig
Sgtnic
350cc
 
Berichten: 561
Geregistreerd: 10 jul 2011 23:18
Woonplaats: Erm

Re: XY200STII houd in bij constant rijden

Berichtdoor bashanboy » 15 aug 2011 23:08

Eerst is ngk bougie nemen, werkt veel beter en luchtschroef tussen de 1,5 en 2 slagen open. Als de electrode grijs bruin is moet ie dan goed lopen ;)
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: XY200STII houd in bij constant rijden

Berichtdoor Sgtnic » 15 aug 2011 23:30

Dat is juist het aparte de electrode heeft die mooie kleur...Daarom snapte ik het ook al niet...Morgen eerst maar eens een nieuwe bougie erin draaien. Morgen maar even kijken als ik die iridium ergens kan scoren...
Met een wok blijf je bezig
Sgtnic
350cc
 
Berichten: 561
Geregistreerd: 10 jul 2011 23:18
Woonplaats: Erm

Re: XY200STII houd in bij constant rijden

Berichtdoor DexterXL » 16 aug 2011 06:42

Als je tussen de 3/4 en vol open problemen ondervind, dan zou je volgens
het schema het in je hoofdsproeier moeten zoeken.
En die luchtschroef, het is maar net hoe je het meet, of ong. 2 volledige slagen
los, of ong. 4 halve slagen los, maar ik denk dat hij wel goed staat, want
anders trekt hij niet zo goed, zodra je dus je choke erbij doet gaat hij smoren,
klinkt toch allemaal precies zoals het hoort :think:

Dus idd eerst maar eens de dop en bougie vervangen, kijken wat hij dan doet...
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Volgende

Keer terug naar Start en loop problemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten