Apart starten Shineray K-200ATV

Apart starten Shineray K-200ATV

Berichtdoor Sgtnic » 13 jul 2011 22:40

Merk: Shineray
Type: K-200ATV (of ook wel XY200STI)
Bouwjaar: 2007
Probleem: De carburateur
Omschrijving:
Heb deze wok nu net 2 dagen (en al een eindje mee gereden) en wil het volgende probleem graag voorleggen.
Mijn carburateur is al een probleem vanaf de koop (dit had de verkoper al vermeld) Probleem zit hem namelijk zo. Om de wok te starten moet ik dus de klep (gelijk bij het luchtfilter) met de hand dichthouden. Even laten lopen en dan met een draadje vastzetten in de hoogste stand om er maar enigzins mee te kunnen rijden. Als ik dit niet doe dan valt ie constant uit omdat de klep dichtblijft. Choke kabel heeft de vorige eigenaar ook al losgekoppeld.
Iemand hier bekend mee??En ja had al gezocht op het forum maar kon niet echt wat vinden.
Met een wok blijf je bezig
Sgtnic
350cc
 
Berichten: 561
Geregistreerd: 10 jul 2011 23:18
Woonplaats: Erm

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Apart starten Shineray K-200ATV

Berichtdoor admin » 13 jul 2011 22:45

Is de chokeklep. Als deze dicht moet blijven om te rijden is de afstelling van lucht/benzine niet optimaal. Je krijgt dus een rijker mengsel, zou toch ook ff kijken naar valse lucht. spruitstuk tussen blok en carb is vaak gescheurd op flexibele gedeelte. Doe maar eens de deoproef met draaiende motor. Als je niet weet wat dat is, ff zoeken met zoekfunctie ;)
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: Apart starten Shineray K-200ATV

Berichtdoor Sgtnic » 13 jul 2011 23:41

Nou hij moet niet dicht (dicht om hem te starten dan weer wel) maar om te rijden moet ie dus vol open....Als ik hem niet vastzet gaat ie klapperen bij het gasgeven en dan valt ie uit...Zal wel eens even die deo test doen maar waar o waar allemaal te spuiten...Zal nog ff verder spitten.
Met een wok blijf je bezig
Sgtnic
350cc
 
Berichten: 561
Geregistreerd: 10 jul 2011 23:18
Woonplaats: Erm

Re: Apart starten Shineray K-200ATV

Berichtdoor Sgtnic » 14 jul 2011 11:13

De quad ruikt nu wel lekker maar nergens valse lucht iig...Kwestie van afstellen?? Had ergens al een topic zien staan daarover. Maar blijft dan wel apart dat ik bij het starten de klep handmatig dicht moet houden...Iemand nog een idee
Met een wok blijf je bezig
Sgtnic
350cc
 
Berichten: 561
Geregistreerd: 10 jul 2011 23:18
Woonplaats: Erm

Re: Apart starten Shineray K-200ATV

Berichtdoor DexterXL » 14 jul 2011 11:22

:mrgreen:
je chokekabel ontbreekt of zit niet aangesloten, vandaar dat je het nu met
de hand moet doen, normaal doe je dit vanaf het stuur....dus je mist iets ;)
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: Apart starten Shineray K-200ATV

Berichtdoor Sgtnic » 14 jul 2011 15:15

klopt hij is niet aangesloten...ik ga hem nog eens bevestigen en kijken wat ie dan doet...Alle tijd aangezien ik nu op onderdeeltjes van ALG moet wachten ;) mijn tandwiel is gepromoveerd naar wieltje op het moment zal nog wel ff foto hiervan plaatsen ;) de helft van de tandjes eraf...Zondag maar even prutsen met de carb....keep you updated
Met een wok blijf je bezig
Sgtnic
350cc
 
Berichten: 561
Geregistreerd: 10 jul 2011 23:18
Woonplaats: Erm

Re: Apart starten Shineray K-200ATV

Berichtdoor BBQBarman » 14 jul 2011 16:10

Die klep bedien je met de shoke dus als die hebt aangesloten is dat verholpen
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: Apart starten Shineray K-200ATV

Berichtdoor 4 wieltjes » 14 jul 2011 17:00

Sgtnic schreef:klopt hij is niet aangesloten...ik ga hem nog eens bevestigen en kijken wat ie dan doet...Alle tijd aangezien ik nu op onderdeeltjes van ALG moet wachten ;) mijn tandwiel is gepromoveerd naar wieltje op het moment zal nog wel ff foto hiervan plaatsen ;) de helft van de tandjes eraf...Zondag maar even prutsen met de carb....keep you updated

Je chokeklep dient altijd open te zijn als je motor warm is.
Als hij,zoals jij zegt dat niet isomdat je kabel is weggehaald(haal ik op uit je verhaal) dan word het moeilijk lucht consumeren voor de carburateur.

Omtrend je tandjes van je voortandwiel.
Staat je ketting te strak?
Heb je een verkeerd type voor je ketting tov je tandwielen??
Hierdoor slijt je tandwiel en zeker je voortandwiel extra snel.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Apart starten Shineray K-200ATV

Berichtdoor Sgtnic » 14 jul 2011 18:00

Ja ik trek even de carb eronderweg van het weekend en kijk hem even helemaal na en monteer hem dan weer zoals ie hoort (inclusief kabel) en als ie dan nog niet goed werkt ben ik bang dat ik ALG maar weer ga contacten voor een nieuwe ;)

Mijn tandwieltje was bij de verkoop al heel goed versleten...Had er al 1 besteld maar kon het niet laten om toch even een stukje te gaan rijden. En ja...ik kon erop wachten dat ie eraf zou klappen...Helaas nam ie de helft van de tandwielen mee (Ja zo versleten waren de tandjes)...Ik zal vanavond wel even fototje plaatsen ;) ik kon er nog wel enigzins de humor er van inzien :P heb ik tenminste wat te knutselen (toch nog ziektewet tot 12september)
Met een wok blijf je bezig
Sgtnic
350cc
 
Berichten: 561
Geregistreerd: 10 jul 2011 23:18
Woonplaats: Erm

Re: Apart starten Shineray K-200ATV

Berichtdoor Sgtnic » 17 jul 2011 22:12

Carburateur verwijderd en mogen constateren dat de vorige eigenaar heeft lopen prutsen :S choke hendeltje bij de carburateur zat verkeerd waardoor deze werd geklemd...alles eraf (schoonmaken omdat ie er toch al af ligt en how to nagelopen) en weer goed gemonteerd en werkt weer naar behoren :D heren dank u voor u inbreng :D
Met een wok blijf je bezig
Sgtnic
350cc
 
Berichten: 561
Geregistreerd: 10 jul 2011 23:18
Woonplaats: Erm

Volgende

Keer terug naar Start en loop problemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 10 gasten