Bashan loopt alleen op choke

Re: Bashan loopt alleen op choke

Berichtdoor Ducati-Ceuninck » 13 sep 2009 19:53

pik-pik schreef:Heb het ook ooit gehad.
Heb de carburateur schoon gemaakt omdat ik van mening was dat het de sproeier was.liep daarna als een zonnetje.

groetjes van een andere italian lover ;)


hahah ik had je al lang en breed gespot met je Alfa`s :)

Ik heb mijn carbu al 20x schoongemaakt en alle maten sproeiers geprobeerd, maar hij geeft nog altijd dezelfde problemen..

Ik zie door de bomen het bos niet meer, zo`n zieke / vage storing heb ik niet eens met mijn Italiaanse paardjes gehad..
Ik denk dat ik hem maar wegbreng, want ik weet het echt niet meer.. Heb nu alle slangen e.d. gehad.. Het enige wat mij is opgevallen is een enigsinds vervormt rubbertje bij het membraam.
Maar heb het er weer goed in gezet en blijft nog altijd dezelfde problemen geven..

Even ter info ( nieuwe info )
Bassie blijft wel stationair draaien als ik de luchtschroef helemaal opendraai.
Maar tik ik even tegen het gashendeltje aan, dan valt hij meteen uit.

Ik hoop hiermee wat meer info te hebben gevonden voor de DIE HARD TUNERS hier..

Molto bene grazie,

Ciao
Alfa Romeo & Ducati 4 ever... en uhhh Bassie natuurlijk
Ducati-Ceuninck
50cc
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 09 sep 2009 22:09

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Bashan loopt alleen op choke

Berichtdoor rockfordbreda » 13 sep 2009 20:31

Maar hoe is de benzine opbrengst dan?Ik neem aan dat je een doorzichtig benzinefilter hebt.Zie je de benzine ook lopen of is het heel moeilijk te zien?
En als je quad uitvalt en je demonteerd de caburator zit er dan benzine in de vlotterkamer?Het lijkt of dat je teveel lucht krijgt als je gas geeft of je gasnaald is krom of vervormd op een of andere manier.Mocht je de gelegenheid hebben om een andere caburateur te proberen zou ik deze optie zeker doen.Maar dan moet er wel iemand in de buurt wonen met ook een bassie.Ik zit nu ineens te denken(10min later) Heb je de bougie al een keer nagekeken?En de klepspelling?Dit is ook wel belangrijk voor een correcte werking.

Mvg:

Martijn :mrgreen:
Ik zoek het maar hoger op :) :)
Avatar gebruiker
rockfordbreda
250cc
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 04 sep 2009 15:20
Woonplaats: zuid-holland

Re: Bashan loopt alleen op choke

Berichtdoor china-freak » 13 sep 2009 20:39

haal gewoon eens je filter er tussen uit , en dan rij je nog eens , kijken wat hij dan doet brengt dat niks , kijk eens idd naar je gasnaald ;) , zoo ook niet , welke kleur heeft de bougie dan ??
kijk niet naar het merk quad maar kijk naar de quadrijder.
china-freak
450cc
 
Berichten: 1082
Geregistreerd: 01 aug 2009 22:07

Re: Bashan loopt alleen op choke

Berichtdoor bashanboy » 14 sep 2009 08:02

zonder filter rijden is niet slim he! een vuiltje en hoppa blok naar de *****!
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: Bashan loopt alleen op choke

Berichtdoor DenniZ » 14 sep 2009 11:27

Das waar, maar China Freak heeft wel een punt, op de duitse site bashan.de zijn veel problemen besproken zoals deze en soms leek het probleem in de filter of benzineleiding te zitten. Je moet niet zonder filter blijven rijden, maar eenmalig proberen kan weinig kwaad lijkt me. Zo sluit je steeds een mogelijkheid uit en kom je hopelijk tot de kern van het probleem.
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: Bashan loopt alleen op choke

Berichtdoor BlacK-SpyDeR » 14 sep 2009 13:14

Om geen bende of zooi in je carb te krijgen kan je ook ff een panty van je moeder of vriendin qc vrouw lenen en een stukje daarvan voor de inlaat van de carb zetten middels een tyrap heb je toch enigzins een filtertje tijdens het testen.
Bling Bling -Wok--2009
    -----------Orange Wok Customs----------
Avatar gebruiker
BlacK-SpyDeR
350cc
 
Berichten: 402
Geregistreerd: 10 sep 2009 11:53
Woonplaats: Vught

Re: Bashan loopt alleen op choke

Berichtdoor Ducati-Ceuninck » 14 sep 2009 14:47

Ik vond de benzine opbrengst wat in het filtertje zit wat weinig, dus heb hem al rechtstreek aangesloten vanaf het kraantje naar de carbu, maar dit hielp helaas niet..

Als ik de carbu eraf haal zit de flotter vol met benzine.
De klepspeling heb ik echter nog niet nagekeken, omdat ik niet weet hoe dat moet... Maar kan dit al stuk / verkeerd zitten na 244km ?

De kleur van de Bougie is PIK zwart, heb ook al een nieuwe geprobeerd.
Probs blijven in Bassie zitten..
Alfa Romeo & Ducati 4 ever... en uhhh Bassie natuurlijk
Ducati-Ceuninck
50cc
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 09 sep 2009 22:09

Re: Bashan loopt alleen op choke

Berichtdoor rockfordbreda » 14 sep 2009 15:29

Als de kleur pik-zwart is dan krijgt ie heeeeeeeeeeeeeeeeeeeee veel benzine.Dus dan zal je de gasnaald helemaal naar beneden zetten dus het ringetje helemaal bovenin en de sproeierbuis controleren of deze nog goed in de caburateur zit.Het zou kunnen dat deze los zit in de schroefdraad en zo door de vacuum die in de venturi onstaat langs de gasnaald extra benzine aanzuigt.
En heb je al uitgesloten of niet de vlotter blijft hangen zodat de vlotterkamer tevol met benzine komt en zo je spruitstuk inloopt.
Pffffffffffffff ik denk dat we met zu'n alle straks zo wel alle optie's hebben gehad wat betreft de caburateur :lol: .Maar je bassie krijgt dus serieus teveel benzine.
Trouwens zit je luchtfilter niet verstopt?Is dat al nagekeken?

Mvg:

Martijn :mrgreen:
Ik zoek het maar hoger op :) :)
Avatar gebruiker
rockfordbreda
250cc
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 04 sep 2009 15:20
Woonplaats: zuid-holland

Re: Bashan loopt alleen op choke

Berichtdoor china-freak » 14 sep 2009 17:39

das idd het laaste :P
hopelijk kom je er nu uit :)
kijk niet naar het merk quad maar kijk naar de quadrijder.
china-freak
450cc
 
Berichten: 1082
Geregistreerd: 01 aug 2009 22:07

Re: Bashan loopt alleen op choke

Berichtdoor Ducati-Ceuninck » 15 sep 2009 09:20

|Enorm bedankt boy`s ik heb weer wat info om mee aan de gang te gaan.
Ik dacht dat het luchtfilter wel schoon was, maar ik check alles nog een keer na..

Ik heb wel wat nieuws ontdekt..
Als ik mjin gasschuif/naald eruit haal, dan zit er een RVS tonnetje / busje in die los zit... die valt er steeds uit.. Dat is dus het tonnetje waar m`n gasnaald invalt als ik de gasschuif/naald weer monteer... dit lijkt mij niet goed..
Als ik deze er weer indruk en dan de boel monteer, zie ik dat het tonnetje niet helemaal goed aansluit en dat daar evt benzine langs kan lopen naar de vlotterkamer.
Alfa Romeo & Ducati 4 ever... en uhhh Bassie natuurlijk
Ducati-Ceuninck
50cc
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 09 sep 2009 22:09

VorigeVolgende

Keer terug naar Start en loop problemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten