Loncin 110cc compressie probleem, help

Loncin 110cc compressie probleem, help

Berichtdoor Dirk1983 » 08 maart 2019 09:32

Mijn naam is Dirk , ik ben 35 jaar en woon in Belgie.

Ik heb een kinderquad met een 110cc loncin motor eronder.

Deze krijg ik echter niet gestart. En dat is nu juist het probleem

De startmotor krijgt de motor niet op toeren om te kunnen starten. Gelijk dat hij de compressieslag niet kan overwinnen.

Ik heb reeds een nieuwe starter en batterij geplaatst helaas is het probleem nog niet opgelost.

Ik heb de motor open gedaan en hierin vastgesteld dat de mechanische decompressie de verkeerde klep lift.deze lift de inlaatklep ipv de uitlaatklep tijdens de compressie slag.Terwijl het omgekeerd zou moeten zijn.Hij zou de uitlaatklep een beetje moeten liften om zo door zijn compressie te geraken tijdens een startpoging.


Nu wat ik raar vind is dat dit motortje links omdraaiend is terwijl de meeste motoren die ik ben tegen gekomen rechts draaiend zijn.

Maar als ik de pijl op het vliegwiel zie geeft die aan dat hij links omdraait. En dat zie je ook aan de richting waarin het vliegwiel draait als je probeert te starten.

Wat nog raar is , als je de motor handmatig via het vliegwiel rechts omdraait dan lift de decompressie wel de juiste klep.dan lift hij de uitlaatklep tijdens zijn compressieslag.

Kan ik hier nu uit concluderen dat ik mijn nokkenas moet vervangen omwille van de mechanische decompressie?

Heeft ier iemand ervaring met soortgelijk probleem?

Alvast petankt :-)))
Dirk1983
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 03 feb 2019 13:30

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Loncin 110cc compressie probleem, help

Berichtdoor Dirk1983 » 08 maart 2019 20:28

Ze zijn hier wel vree behulpzaam op dit forum mijn gedacht. Komt hier wel iemand op dit forum?
Dirk1983
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 03 feb 2019 13:30


Keer terug naar Start en loop problemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten