Loncin 110 cc startprobleem

Loncin 110 cc startprobleem

Berichtdoor Dirk1983 » 04 feb 2019 08:16

Beste mensen ik ben Dirk 35 jaar en sinds kort in het bezit van een chinese quad 110cc loncin.ik heb deze quad 2 de hands gekocht. Bij de vorige eigenaar slaagde de quad heel moeilijk aan. Na vijf minuten melken wou hij dan tog starten maar moest je gas blijven of hij viel stil.uiteindelijk na wat warmdraaien bleef hij draaien. Toen heb ik er ook een kort ritje met gereden voor te zien of hij nog werkte.en ik ondervond dat deze nog goed trekte. Ok bon. De toenmalige eigenaar had mij aangeraden gewoon carbu eens te kuisen en nieuwe olie erop.
Dat heb ik dan maar gedaan.zelfs een benzinefilter en kraan ertussen want dat stond er niet op. Alsook kleppen geregelegd.

Nu stond ik klaar om de quad te starten.maar de startmotor heeft moeite om de motor rond te krijgen. Met bougie eruit geen probleem.

Ik heb dan de startmotor uit elkaar haalt en die zag er gewoon wat vettig uit vanbinnen voor de rest ok.deze gereinigd en terug gemonteerd. Nog geen avance. De kleppen dan tot 2 keer toe opnieuw geregeld. Dus 3 x in totaal. Eerst inlaat 0,1 uitlaat 0,15. Dan 0,08 en 0,1 dan 0,05 en 0,09. Geen avance.de startmotor krijgt motor moeizaam rond. Ik moet zeggen van in het begin had hij er moeite mee om te demarreren maar toen ging het nog iets of wat.

Ok toen heb ik naar de vrijloopkoppeling gezien.niets op aan te merken, is niet kapot.
Gemeten op de startmotor die krijgt 12 v en belast 11,5 v

Ik ben nu zover dat ik de cilinder er heb afgehaald. Omdat ik dacht die heeft een vastloper ofzo gehad.maar nee is in orde.

Ik heb nog maar 2 opties volgens mij.de distributie zit niet goed waardoor de timing niet goed is. Of de starter is tog kapot ondanks er niets aan te zien is en hij draait.
Dirk1983
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 03 feb 2019 13:30

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Loncin 110 cc startprobleem

Berichtdoor Patches » 31 maart 2019 21:22

Controleer de timing dan eens :)
Als iets vast zit gebruik 'k bruut geweld, als het dan breekt.. moest het zowiezo vervangen worden
Avatar gebruiker
Patches
150cc
 
Berichten: 66
Geregistreerd: 10 nov 2013 03:10
Woonplaats: Nijmegen


Keer terug naar Start en loop problemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten