Blok verrot, engine swap

Blok verrot, engine swap

Berichtdoor DuctapeTuning » 08 nov 2015 23:31

Hallo,

ik heb vandaag de eerste 10 km op m'n quad gereden, tweede hands vrijdag gekocht. Halverwege de rit kwam er blauwe rook uit de uitlaat, olie zeek uit het blok en hoorde een metaalachtig geluid (de verkoper geeft niet thuis).

Dus nu zit ik te twijfelen om er een ander blok onder te gooien of om deze te reviseren. het gaat om een Shineray Spyder 250cc, wat is jullie mening hierover?? waar zou ik verstandig aan doen en welk blok zouden jullie adviseren.
(ik had zelf al vernomen dat die blokjes nagemaakte cb250 blokjes van Honda zijn)

grtz
Ductape X WD-40
Avatar gebruiker
DuctapeTuning
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 01 nov 2015 20:58

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Blok verrot, engine swap

Berichtdoor Remy » 09 nov 2015 09:48

Dat is klote. Maar tijdens de proefrit heb je niets gemerkt? Hoeveel km stond erop?
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Re: Blok verrot, engine swap

Berichtdoor DuctapeTuning » 09 nov 2015 10:10

Nee niks gemerkt, hij gaf aan automonteur te zijn en een vriend van 'm liet 'm vastlopen door te weinig olie dus hij heeft 'm gereviseerd, met de proefrit reed die goed....

edit: 1150km op de teller
Ductape X WD-40
Avatar gebruiker
DuctapeTuning
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 01 nov 2015 20:58

Re: Blok verrot, engine swap

Berichtdoor dimpower » 09 nov 2015 19:28

Misschien wat ductape ingooien :mrgreen: grapje ;)
Loncin blok uit de jla is een goede keuze.pannetje hier op het forum heeft dit ook gedaan met zijn shineray.paste goed zonder veel aanpassingen.zelfs de kabelboom kon blijven als ik me niet vergis.enkel de onderste motorsteunen moeten wat aangepast worden als ik het goed heb.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Blok verrot, engine swap

Berichtdoor DuctapeTuning » 09 nov 2015 23:12

jaa ductape is de spirit, nja heb vandaag een dagje gebeunt en het kan waarschijlijk makkelijker worden opgelost.

maar zijn die loncin blokken betere kwaliteit?
Ductape X WD-40
Avatar gebruiker
DuctapeTuning
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 01 nov 2015 20:58

Re: Blok verrot, engine swap

Berichtdoor dimpower » 10 nov 2015 07:15

YEP!!!!
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Blok verrot, engine swap

Berichtdoor DuctapeTuning » 10 nov 2015 17:28

Door een aantal constateringen verkeerde conclusie getrokken. er was niet veel aan de hand.
de druk in m'n carter werd te hoog door te veel olie en die spoot die over m'n powerfilter. waardoor het vermogen terug nam (alles zoog ie de carb in)
dus vandaag alles schoongemaakt en reed weer helemaal goed.

meteen even 2 dikkere draden gelegd van de accu naar de relais naar de startmotor (de originele werd warm bij het starten wss te veel weerstand, daarom startte die ook lastig)

al met al productief en weer wat wijzer! de swap stellen we nog maar even uit ;)
Ductape X WD-40
Avatar gebruiker
DuctapeTuning
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 01 nov 2015 20:58

Re: Blok verrot, engine swap

Berichtdoor dimpower » 10 nov 2015 18:44

:thumbup: ok dan sluiten we deze topic maar ;)
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)


Keer terug naar Motor/Koppeling/Olie/koeling

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast