Pagina 1 van 1

Blok verrot, engine swap

BerichtGeplaatst: 08 nov 2015 23:31
door DuctapeTuning
Hallo,

ik heb vandaag de eerste 10 km op m'n quad gereden, tweede hands vrijdag gekocht. Halverwege de rit kwam er blauwe rook uit de uitlaat, olie zeek uit het blok en hoorde een metaalachtig geluid (de verkoper geeft niet thuis).

Dus nu zit ik te twijfelen om er een ander blok onder te gooien of om deze te reviseren. het gaat om een Shineray Spyder 250cc, wat is jullie mening hierover?? waar zou ik verstandig aan doen en welk blok zouden jullie adviseren.
(ik had zelf al vernomen dat die blokjes nagemaakte cb250 blokjes van Honda zijn)

grtz

Re: Blok verrot, engine swap

BerichtGeplaatst: 09 nov 2015 09:48
door Remy
Dat is klote. Maar tijdens de proefrit heb je niets gemerkt? Hoeveel km stond erop?

Re: Blok verrot, engine swap

BerichtGeplaatst: 09 nov 2015 10:10
door DuctapeTuning
Nee niks gemerkt, hij gaf aan automonteur te zijn en een vriend van 'm liet 'm vastlopen door te weinig olie dus hij heeft 'm gereviseerd, met de proefrit reed die goed....

edit: 1150km op de teller

Re: Blok verrot, engine swap

BerichtGeplaatst: 09 nov 2015 19:28
door dimpower
Misschien wat ductape ingooien :mrgreen: grapje ;)
Loncin blok uit de jla is een goede keuze.pannetje hier op het forum heeft dit ook gedaan met zijn shineray.paste goed zonder veel aanpassingen.zelfs de kabelboom kon blijven als ik me niet vergis.enkel de onderste motorsteunen moeten wat aangepast worden als ik het goed heb.

Re: Blok verrot, engine swap

BerichtGeplaatst: 09 nov 2015 23:12
door DuctapeTuning
jaa ductape is de spirit, nja heb vandaag een dagje gebeunt en het kan waarschijlijk makkelijker worden opgelost.

maar zijn die loncin blokken betere kwaliteit?

Re: Blok verrot, engine swap

BerichtGeplaatst: 10 nov 2015 07:15
door dimpower
YEP!!!!

Re: Blok verrot, engine swap

BerichtGeplaatst: 10 nov 2015 17:28
door DuctapeTuning
Door een aantal constateringen verkeerde conclusie getrokken. er was niet veel aan de hand.
de druk in m'n carter werd te hoog door te veel olie en die spoot die over m'n powerfilter. waardoor het vermogen terug nam (alles zoog ie de carb in)
dus vandaag alles schoongemaakt en reed weer helemaal goed.

meteen even 2 dikkere draden gelegd van de accu naar de relais naar de startmotor (de originele werd warm bij het starten wss te veel weerstand, daarom startte die ook lastig)

al met al productief en weer wat wijzer! de swap stellen we nog maar even uit ;)

Re: Blok verrot, engine swap

BerichtGeplaatst: 10 nov 2015 18:44
door dimpower
:thumbup: ok dan sluiten we deze topic maar ;)