Tunen van quad met variomatc en kardanaandr. Linhai 260

Tunen van quad met variomatc en kardanaandr. Linhai 260

Berichtdoor Branko » 09 jan 2015 14:04

Hallo allemaal,


Ik ben binnenkort bezit van een Linhai 260 en heb je een paar vragen over eventueel iets sneller maken van de Linhai het heeft Variomatic en Kardanaandrijving. Op GPS loopt hij standaard 70km/h en wil graag 80/85km/h halen.

Ik weet van een scooter dat je een variomatic vrij makkelijk kunt opvoeren/tunen, nooit zelf een scooter gehad waren toen ik 16 was te duur en een Honda MT5 was natuurlijk veel aantrekkelijker ;) ;) .

Ik heb zo her en der wat gelezen over andere rollen en v-snaaraandrijfriem en afstandhuls inkorten met een 1mm zijn zelfs ja tuningsafstandhulsen te koop die ligt korter zijn dan standaard.

Standaard rollen zijn wat ik weet 16gram en vele adviseren 11gram rollen.
Wat brengt het? Ik denk sneller optrekken maar behaald men ook een lichter verhoging van topsnelheid.

Een standaard riem is volgens mij 856x23 en geadviseerd word een 871x23 riem. Wat brengt dit? theoretisch zou ik zeggen een langere eindoverbrenging maar sommige zeggen ook een lagere topsnelheid?

Er zijn ook verschillende drukveren en koppelingsveren verkrijgbaar.

Er zijn ook vele tunings variomatic onderdelen van malossie of polini te koop alleen zijn heel erg duur. En vele zeggen kwa prijs/opbrengst is de prijs gewoon te hoog.

Nu komt de grootste vraag:

Wat kan/moet ik veranderen om met een klein bedrag toch een hogere eindsnelheid te verkrijgen.

ik weet het zijn geen racemonsters die Linhai's maar heb al van vele gehoord dat ze toch 80 tot 90 behaald hebben eentje had zelfs de 95 (dat is me te snel) gehaald maar die kon niet vertellen wat er aan gedaan was hij had hem zo gekocht. Dus moet het ergens toch te realiseren zijn.

Nu zijn er ook CDI's te koop waar de begrenzer niet bij 7500 maar bij 9500 toeren is. dat houden die motoren niet uit denk ik. Maar een tunings bobine die een veel hogere voltage brengt is volgens mij alleen goed voor een betere verbranding of brengt dit ook nog wat.

Alle tips en verbeteringen zijn welkom het is mijn eerste Quad dus nog onervaren hiermee ben wel een echte sleutelaar dat is weer het voordeel.
Laatst bijgewerkt door 4 wieltjes op 09 jan 2015 16:35, in totaal 2 keer bewerkt.
Reden: Topic verplaatst en quadtype erbij in kopregel...Het is een vraag en geen modificatie die je heb.
Branko
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 12 okt 2014 12:50

Delen op

Share on Facebook Facebook

Keer terug naar Motor/Koppeling/Olie/koeling

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast