ontstekings kap motor bashan S7

Re: ontstekings kap motor bashan S7

Berichtdoor teunios » 04 feb 2014 20:31

Onnodige quote verwijdert en iets verderop een kompleet bericht verwijdert ivm qoute.
Ik hoop dat het nu wel leesbaar is. 4W



Uiteraard ik ook!

Wat topics over hetzelfde item.

http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... =8&t=27756

http://dirtrider.net/forums3/showthread ... ition-case

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/152527



wat ik dan aan kan voeren als ik het ontstekingscompartiment opzichzelf bekijk is naast de vuldop de aftapplug. Een aftapplug wordt niet gemaakt voor de consequentie van een defecte keerring. Ik kom op internet meerdere bronnen tegen die spreken van een bekend fenomeen als het gaat om een ontstekingsspoel die in de olie draait, of het feit dat een vliegwiel bij 4takt vaak in de olie ligt. Mijn broer is ingenieur en wist me te vertellen dat bij 4takt dit ook vaak voorkomt. Ik ben nog niet helemaal overtuigd, maar neig naar dat het de bedoeling is ;)
teunios
100cc
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 21 jan 2014 19:51

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: ontstekings kap motor bashan S7

Berichtdoor mboots » 04 feb 2014 20:47

haha, over dit onderwerp heb ik ook nachten wakker gelegen. Door een het haperen van mijn quad en het vinden van olie bij het vliegwiel ging ik er vanuit dat het zo hoorde...

Volgens Saskia van ALG is dit dus niet zo. Zei zegt dat er een beetje olie in mag zitten vanwege het doorlaten van o-ringen en de keerring. Dit smeert direct ook de tandwielen van de startmotor. Het is alleen niet de bedoeling dat er een grote plas olie in ligt.

Als je over de werking van DEZE ontsteking ga nadenken is dit ook logisch. De ontsteking werkt met stroom en dan vooral de vonkoverslag hiervan ( van het vliegwiel naar de ontsteking zelf). Olie geleidt niet zoals vele weten, dus heb je bij teveel olie een slechte of geen vonkoverslag meer.

Het vulgat dat jij bedoel is (wat ik gelezen heb) voor het afstellen van je ontsteking. Hierbij moet de letter ik dacht een T goed zichtbaar zijn vanuit het gat en kun je van daaruit gaan afstellen.

Mocht ik iets niet goed hebben of jullie een aanvulling hierop weten hoor ik het wel!
mboots
50cc
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 29 okt 2013 17:30
Woonplaats: Hoorn

Re: ontstekings kap motor bashan S7

Berichtdoor dimpower » 04 feb 2014 21:11

:stupid: je hebt het volgens mij bij het rechte eind. :thumbup:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: ontstekings kap motor bashan S7

Berichtdoor teunios » 04 feb 2014 22:22

correct, maar talloze gebruikers op andere fora zijn het met je oneens, en het aftapgat is daarmee nog niet verklaard. Ik begrijp je verhaal en veeg het niet van tafel of iets dergelijks, en met de door bashan gebruikte ontsteking klopt dit ook. Maar ik denk dat iedereen gebaat zou zijn bij duidelijkheid omtrent dit onderwerp. ik haalde al meerdere malen de smering van de startmotor tandwielen aan ;) , alsmede dat het bij offroad motoren vaker voorkomt dat er olie in het blok hoort. Een blok nogmaals als voorbeeld is het Honda SX blok. Ik ben nog steeds niet overtuigd. Heb de vraag inmiddels ook uitgezet op andere fora.

Maargoed, hier is dus nu de conclusie dat er weldegelijk olie in hoort, maar niet te veel. :angel: Als er een aftapgat zit om het teveel aan olie er in de zoveel tijd uit te halen moet dit lijkt mij ook beschreven staan in een onderhoudsgids/gebruik. Of denk ik nu verkeerd.
Laatst bijgewerkt door dimpower op 05 feb 2014 07:37, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: forumregel 8 onnodig quoten!
teunios
100cc
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 21 jan 2014 19:51

Re: ontstekings kap motor bashan S7

Berichtdoor DexterXL » 05 feb 2014 12:35

Misschien om je een eindje op weg te helpen:
Het blok van een Bashan is geen eigen ontwerp van Bashan, maar nagemaakt
van div merken, grote kans dat die doppen er voor de looks zitten bij deze
chinees ;)
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: ontstekings kap motor bashan S7

Berichtdoor teunios » 05 feb 2014 18:27

Onnodig quoten verwijdert.
ouotes en teksten kunnen ook kompleet verwijdert worden bij meermaals 'onnodig quote' correcties door een mod/admin. 4W



Hmm, ik dacht al een antwoord te hebben gegeven op je post. Die is weg, apart.

Anyway, er hoort dus i.m.o olie in. Althans niet te veel, maar daar waren we het allebei over eens. Dan lijkt mij alles duidelijk en hoeft niemand te schrikken mogen ze er olie in vinden. In deze situatie lag er redelijk wat olie in maar het kwam niet in de buurt van de spoelen. Hij reed en startte erg goed. Een dezer dagen een nieuw ontstekingskap halen en we kunnen verder :) .
teunios
100cc
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 21 jan 2014 19:51

Re: ontstekings kap motor bashan S7

Berichtdoor teunios » 05 feb 2014 21:37

Ik denk dat jullie echt eens op een ander forum moeten gaan kijken als het gaat om quotes. Daar quote je namelijk een reactie als direct antwoord op een opmerking van een user. Maargoed, dit is offtopic.

Voor mij mag het ook dicht
teunios
100cc
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 21 jan 2014 19:51

Re: ontstekings kap motor bashan S7

Berichtdoor dimpower » 05 feb 2014 22:06

Wat het quoten betreft hebben we hier onze regels.wat men op ander fora doen is hun zaak.het steeds quoten op een net bovenstaand bericht is onnodig en alleen maar paginavulling en maakt het alleen maar onoverzichtelijk.op de duur moet vul je pagina's met hoofdzakelijk quotes.als je je niet kan neerleggen bij onze regels maak je voor jezelf maar uit of je hier nog iets te zoeken hebt.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: ontstekings kap motor bashan S7

Berichtdoor admin » 06 feb 2014 02:06

Wat er op andere fora gebeurd is niet echt relevant al is het op meer fora gebruikelijk dat er niet gequote wordt zonder functie of relevantie. Verder adviseer ik gewoon de forumregels door te nemen en met name regel 8 over quoten. Dit topic gaat op slot. Voor verdere info of antwoorden op vragen kun je me een pb sturen.
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Vorige

Keer terug naar Motor/Koppeling/Olie/koeling

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten