gup83 schreef:goeiedag uw allen
Ik heb de radiator ontlucht door middel van de voorkant omhoog te zetten
Heb je dat gedaan met een draaiende en warme motor?
Anders blijft de thermostaat dicht en blijft er lucht in het systeem zitten.
En je hoeft hem daarvoor echt niet omhoog te zetten hoor.
Sterker nog, als je hem voor omhoog zet, zal de lucht in de kop juist moeilijker naar de uitlaatpoort van de koelvloeistof gaan.
Want die zit aan de achterkant van de cilinderkop.
Gewoon de radiateurdop eraf laten, en de motor wat toeren laten maken.
Dan zal je zien dat er steeds lucht uit de radiateur komt, dan zakt het peil en maar weer bijvullen dan. Doe dit tot er geen lucht meer omhoog komt, dop erop en een stuk rijden.
Daarna even laten afkoelen(hij kan misschien toch nog wat druk hebben opgebouwd) en voorzichtig de radiateurdop eraf en zo nodig bijvullen.
Waar zit eigenlijk de thermoswith die de fan aanstuurt? In het blok of in de radiateur?
Verder zal een rijker mengsel er niet voor zorgen dat de temp. van de koelvloeistof omlaag gaat. Dat zorgt alleen voor een inwendige koeling van de motor.
Maar het is al een oud probleem, is het ondertussen al opgelost misschien?