motorblok uitbouwen.

motorblok uitbouwen.

Berichtdoor roonroon » 23 feb 2010 22:06

Hoi,

Heb ik weer, tapeind van de uitlaat afgebroken.
Ik vondt hem al wat erg blazen met het gas erop, maarja of het nu of over een jaar gebeurt, het werk houdt je toch :cry:
Heb morgen dus wat te doen.

Is het veel werk om het blok uittebouwen of zou ik het kunnen redden met het blok lostehalen en te draaien zodat ik het stuk kan uitboren????
Uitbouwen lijkt me een behoorlijke klus! of valt het mee?

Ron
Der Alte
Tefalashan-Wok met de twee oren. ;-)
Avatar gebruiker
roonroon
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1643
Geregistreerd: 15 feb 2010 22:17
Woonplaats: Didam

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: motorblok uitbouwen.

Berichtdoor BDbashan » 23 feb 2010 22:19

oei das mooi kl*tte maar ik denk dat je het beste carb er even kan af draaien en dan de blok bouten los draaien stuk of 4bouten zijn dit en de uitlaat en dan proberen het blok te draaien zo ver dat je er met de boormachine er bij kunt maar denk er aan!! dat je de boor niet te hard laat draaien want als je het draad einde hebt uit geboord is het nog maar 5a 10mm ongeveer en dan zit je binnen in de cillinder want!!!! dus echt voor zichten te werk gaan!
TheBlackDiamond....... Fucking Legal Street Rules
Avatar gebruiker
BDbashan
400cc
 
Berichten: 881
Geregistreerd: 30 aug 2009 12:22
Woonplaats: wapenveld= Gemeente Heerde

Re: motorblok uitbouwen.

Berichtdoor roonroon » 23 feb 2010 22:28

BDbashan schreef: maar denk er aan!! dat je de boor niet te hard laat draaien want als je het draad einde hebt uit geboord is het nog maar 5a 10mm ongeveer en dan zit je binnen in de cillinder want!!!! dus echt voor zichten te werk gaan!


Wat je zegt!!
Over het boren.
Dat vermoedde had ik al, ben van plan om niet te diep te boren en er dan een linkse tap in te draaien, weet alleen niet hoelang het stukje is wat er nog in zit.

Zit er aan te denken om er gelijk maar een paar rvs-tapeindjes intezetten met een paar rvs moeren.

Ron
Der Alte
Tefalashan-Wok met de twee oren. ;-)
Avatar gebruiker
roonroon
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1643
Geregistreerd: 15 feb 2010 22:17
Woonplaats: Didam

Re: motorblok uitbouwen.

Berichtdoor BDbashan » 23 feb 2010 22:36

ja dat durf ik ook niet persies te zeggen maar ik denk iets van 2cm dus als je 1,5cm boort moet het goed gaan maar als je het zeker weten wil weten moet je de cillinder kop er af halen en dan de dikte van de cillinder want op meten! wel extra werk maar werk stuk save'r.
of je moet morge alg moto even bellen als hun even de cillinder maar willen op meten hun hebben zo cillinder los liggen en als hun zeggen bv 3cm dan boor je bijna 2cm 17mm ofz!

en rvs bouwtje is altijd goed he ;) 8-)

succ6!!!
TheBlackDiamond....... Fucking Legal Street Rules
Avatar gebruiker
BDbashan
400cc
 
Berichten: 881
Geregistreerd: 30 aug 2009 12:22
Woonplaats: wapenveld= Gemeente Heerde

Re: motorblok uitbouwen.

Berichtdoor roonroon » 23 feb 2010 22:44

BDbashan schreef:ja dat durf ik ook niet persies te zeggen maar ik denk iets van 2cm dus als je 1,5cm boort moet het goed gaan maar als je het zeker weten wil weten moet je de cillinder kop er af halen en dan de dikte van de cillinder want op meten! wel extra werk maar werk stuk save'r.
of je moet morge alg moto even bellen als hun even de cillinder maar willen op meten hun hebben zo cillinder los liggen en als hun zeggen bv 3cm dan boor je bijna 2cm 17mm ofz!

en rvs bouwtje is altijd goed he ;) 8-)

succ6!!!


Boor niet verder dan 1 cm en probeer dan met de linkse tap erin te komen en hopen dat het stukje dan meekomt.
Denk het wel, hoor en ff veel kruipolie gebruiken.

Bedankt.
Ron
Der Alte
Tefalashan-Wok met de twee oren. ;-)
Avatar gebruiker
roonroon
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1643
Geregistreerd: 15 feb 2010 22:17
Woonplaats: Didam

Re: motorblok uitbouwen.

Berichtdoor BDbashan » 23 feb 2010 22:49

ja dat kan ook moet je niet te grotte diameter boor gebruiken want dan zal dit niet lukken maar gewoon proberen!
en laat het even weten het hoe het is af gelopen ook handig voor andere mensen als het hun ook een keer over komt!
TheBlackDiamond....... Fucking Legal Street Rules
Avatar gebruiker
BDbashan
400cc
 
Berichten: 881
Geregistreerd: 30 aug 2009 12:22
Woonplaats: wapenveld= Gemeente Heerde

Re: motorblok uitbouwen.

Berichtdoor roonroon » 23 feb 2010 22:49

Doen we.

Ron
Der Alte
Tefalashan-Wok met de twee oren. ;-)
Avatar gebruiker
roonroon
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1643
Geregistreerd: 15 feb 2010 22:17
Woonplaats: Didam

Re: motorblok uitbouwen.

Berichtdoor bashanboy » 23 feb 2010 23:00

kantelen is geen optie, te weinig ruimte. En er uit halen; 30 a 60min werk, ligt er aan hoe handig je bent
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: motorblok uitbouwen.

Berichtdoor roonroon » 23 feb 2010 23:10

bashanboy schreef:kantelen is geen optie, te weinig ruimte. En er uit halen; 30 a 60min werk, ligt er aan hoe handig je bent


Je moet dat maar eens aan mevrouw ron vragen :D :D
Zal het morgen wel eens gaan bekijken, ben toch elke woensdag vrij dus heb de hele dag.

Ik dacht om het motorblok los te halen, voorste steun weg halen, stukje naar voren halen en dan naar buiten draaien.
Dan heb ik genoeg ruimte om uit te kunnen boren.
(als de berekeningen kloppen :? )

Ron
Der Alte
Tefalashan-Wok met de twee oren. ;-)
Avatar gebruiker
roonroon
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1643
Geregistreerd: 15 feb 2010 22:17
Woonplaats: Didam

Re: motorblok uitbouwen.

Berichtdoor 4 wieltjes » 24 feb 2010 17:53

Ik zag op ebay een tijdje geleden iemand die de juiste tapeindjes(extra sterk of zo) aanbood.
Misschien is het wat voor jou?
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Volgende

Keer terug naar Motor/Koppeling/Olie/koeling

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten