Zo net uit het werk en meteen maar ff verder gegaan.
Heb alle foto`s verkleind en wat pijltjes aangebracht hier en daar zodat het voor iemand anders met een soortgelijk probleem een beetje te volgen is.
110cc Lifan blok met autmatische versnelling.
Hier achter bevind zich het koppelings huis.
Deze kap zit met 8 bouten van verschillende lengte vast, ik heb ze gewoon los in de kap laten zitten zodat ze op de juiste plek blijven.
Pakking ff voorzichtig lossteken met een schroevendraaier.
De moer bij de groene pijl hoeft niet gedemonteerd te worden.
Het waren dus de binnenste schroefjes.
(Toen ik de buitenste los draaide begonnen de veertjes naar binnen te zakken, eigenlijk werd het koppelingshuis naar buiten gedrukt)
Als de 4 schroefjes eruit (op vorige foto bij de groene pijltjes) zijn dan kan het plaatje met de kogellager er voorzichtig afgelicht worden, kijk wel uit hier zit ook een pakking tussen.
Dan komt dit tevoorschijn en dan ff een borglipje naarbuiten buigen(bij de rode pijl) en dan met flink wat geweld met hamer en schroevendraaier de ringmoer los slaan.
Hier het koppelingshuis eraf gehaald en omgekeerd neergelegd, er zitten dus 2 koppelings platen in.
Nou zit er op foto 5 bij de groene pijl zwart/grijze derrie opgehoopt. Dit ziet er niet gezond uit.
Lijkt wel op olie samen met slijtsel van de platen.
Hoe werkt dit soort koppeling eigenlijk?
Het lijkt wel dat het huis aan de binnenkant taps toeloopt.
Zal is kijken of de rest ook uit elkaar wil.