Temperatuursensoren EGL Madmax

Temperatuursensoren EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 14 sep 2012 10:05

Ik ben inmiddels al een tijdje aan het klussen aan de Madmax met dank aan alle hulp en info van het forum. Maar ik ben iets tegengekomen wat ik nog niet op het forum heb teruggevonden.

De ventilator van de Madmax wordt geschakeld door een temperatuursensor die schakelt tussen de
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Temperatuursensoren EGL Madmax

Berichtdoor slowstart » 14 sep 2012 10:08

Ok mijn lampje brandt even als ik de quad start en gaat dan nooit meer aan, de fan slaat gewoon aan na een lange rit.

Dus er is toch weer verschil tussen de max,en

Sven
Mad-maxxed
slowstart
400cc
 
Berichten: 679
Geregistreerd: 09 jul 2011 05:52
Woonplaats: zoetermeer

Re: Temperatuursensoren EGL Madmax

Berichtdoor BBQBarman » 14 sep 2012 10:25

Mij lampie brand ook op een warme dag wanneer me fan aan slaat dus rond de 80 graden
Zondag was me olie temp 95 graden is dat wel goed?
Was dan ook 27 graden buiten
Terug weg was tie niet warm geworden
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: Temperatuursensoren EGL Madmax

Berichtdoor selwyn » 14 sep 2012 10:31

Het was even zoeken maar denk dat je hier wel iets aan hebt. Hebben deze discussie namelijk al eens gehad.

http://www.chinaquad.nl/viewtopic.php?f=22&t=2249&p=50919&hilit=temperatuur#p50919
Iets wit waar pit in zit!
Avatar gebruiker
selwyn
400cc
 
Berichten: 745
Geregistreerd: 08 mei 2011 16:49
Woonplaats: De Zeeuwse polders

Re: Temperatuursensoren EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 14 sep 2012 11:45

Als je koelwater lampje gaat branden bij 75 graden (of eerder), dan is er niets aan de hand met de temperatuur. Maar dan is je sensor "chinees".


Uit het bovenstaande topic even gekopieerd. Wat hierin alleen niet staat is de temperatuur waarop de sensor dan wel het lampje zou moeten laten branden. Ik heb nog ergens een sensortje liggen en zal deze eens proberen te monteren om te zien in welke orde grootte deze sensor werkt
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Re: Temperatuursensoren EGL Madmax

Berichtdoor pmhvanes » 14 sep 2012 12:23

bij mij brand het lampje alleen als ik hem op kontact zet daarna heb ik het niet meer zien branden ,ook laatst zondag toen het 28 graden was,ik heb toen een rit van ongeveer 70 km gereden met stukken waar ik heel lang bij stoplichten heb moeten wachten,toen ik thuis kwam en de motor stopte liep de fan nog een tijdje na,dit is me tot nu toe altijd zo gebeurt als het warm was,dus ik heb dat lampje onder het rijden nog nooit zien branden ,wat in het boekje staat is een vertaling van chinees naar engels,er staan wel meer fouten in,ik kan me namelijk niet indenken dat iedere keer als dat lampje aangaat de fan gaat draaien dan schrik je je toch iedere keer als er een rood lampje brand
maar ja chinees ik heb al meerdere dingen gezien die onlogish zijn
Drive it like you stole it
Avatar gebruiker
pmhvanes
350cc
 
Berichten: 567
Geregistreerd: 13 aug 2012 16:36
Woonplaats: elsloo limburg

Re: Temperatuursensoren EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 14 sep 2012 12:54

pmhvanes schreef:ik kan me namelijk niet indenken dat iedere keer als dat lampje aangaat de fan gaat draaien dan schrik je je toch iedere keer als er een rood lampje brand maar ja chinees ik heb al meerdere dingen gezien die onlogish zijn


Die Chinese vertaling naar het Engels geeft een indicatie, maar 100% vertrouwen doe ik het allemaal niet. En ja, je schrikt er wel van (ik wil me quad toch heel houden)

Trouwens bij het starten van je quad gaat dat lampje (net als het accu lampje) even branden ook als je de sensor los gekoppeld hebt. Is onderdeel van het opstartprogramma van de quad, voor je kunt starten.

Ik denk dat ik eens wat weerstandjes ga proberen en met de waterkoker en een thermometer de sensor ga calibreren. Zo rond de 95
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Re: Temperatuursensoren EGL Madmax

Berichtdoor Peanut » 14 sep 2012 13:32

-In verbinding met elkaar staat het in ieder geval...aan je tekening te zien niet!
Meestal zijn die dashboardlampen ...lampen die aangaan wanneer de temp kritiek wordt.

-Dat hij stationair naar constant branden gaat is logisch. Stilstaand is de warmte afvoer (koeling) nog altijd het slechtst.

-Zo te horen doet jou Fan het wel. Wanneer je even meet...en je komt inderdaad op een blok-temp van zo'n 75 a87 graden.. dan is alles goed.

-k gok... dat jij gewoon de sensor van het dashboardlampje moet vervangen. Die zal dan iets t
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Avatar gebruiker
Peanut
500cc
500cc
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 02 aug 2011 11:07
Woonplaats: Warmond

Re: Temperatuursensoren EGL Madmax

Berichtdoor BBQBarman » 14 sep 2012 14:17

Nou als je een weerstand der tussen prop maak der dan meteen een how to van :)
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: Temperatuursensoren EGL Madmax

Berichtdoor Remy » 14 sep 2012 14:24

BBQBarman schreef:Nou als je een weerstand der tussen prop maak der dan meteen een how to van :)


Yep, dat was ik wel van plan. Eerst ff 2x een 10 Ohm weerstandje op de kop tikken. Dan een mooie testopstelling maken incl. fotoshoot.

[Oja, eerst nog kleppen stellen en carburateur afstellen :lol: :lol: :lol: ]
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Volgende

Keer terug naar Motor/Koppeling/Olie/koeling

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten