koelvloeistof bijvullen

Re: koelvloeistof bijvullen

Berichtdoor bashanboy » 26 dec 2009 19:06

BDbashan schreef:
bashanboy schreef:voorkap er af. zal helaas moeten



Nee joh, gewoon slangetje aan trechter en gieten maar. :)

kan ook
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: koelvloeistof bijvullen

Berichtdoor GroteSmurf » 27 dec 2009 03:32

Ik haal altijd ff het contactslot eruit, en dan met een trechtertje (*eventueel met slangetje)......geen geknoei meer.
Avatar gebruiker
GroteSmurf
250cc
 
Berichten: 145
Geregistreerd: 03 sep 2009 05:05
Woonplaats: Varsseveld (Achterhoek)

Re: koelvloeistof bijvullen

Berichtdoor Chucky » 27 dec 2009 13:24

GroteSmurf schreef:Ik haal altijd ff het contactslot eruit, en dan met een trechtertje (*eventueel met slangetje)......geen geknoei meer.


Ik kon uiteraard niet wachten en heb een trechtertje genomen maae ik had een slangetje welke helaas te dun was voor aan de trechter te maken dus wat heb ik gedaa'; Een spuit genomen steeds de vloeistof erin gezogen en door t slangetje het reservoir ingespoten :P
Duurt even maar hij is nu vol :P
SHINERAY XY250STIXE Spyder
*****************************************
Je kunt pas quad rijden als je een Chinees kan berijden

******************************************
Avatar gebruiker
Chucky
500cc
500cc
 
Berichten: 1435
Geregistreerd: 13 nov 2009 00:35

Re: koelvloeistof bijvullen

Berichtdoor BlacK-SpyDeR » 27 dec 2009 13:36

Het overlooptankje even los maken met een dopje 8mm en dan kan je hem bijvullen zet hem tussen 1/3 en half vol dat is meer als genoeg.

Je koelvloeistof in je blok bijvullen, voorkant omhoog zetten op 2 kraten bier ofzo dan motor stationair laten lopen en bijvullen via de vuldop rechts onder je kap. Tijdens het vullen zo af en toe wat gas geven zodat je waterpomp wat toeren maakt en dan zal je zien dat je nivo zakt weer in die dop tot maximaal bijvullen.
Als laatste de dop er weer op af laten koelen en weer warm rijden en daarna alles even nakijken. Het kan dat er in de eerste keren wat vloeistof op je rechter voorarm terecht komt maar dat kan geen kwaad.

Eenmaal vol en alles is dicht zal je er nog lang plezier van hebben, p.s. het omhoog zetten van de voorkant is alleen om je lucht er uit te kunnen krijgen.
Bling Bling -Wok--2009
    -----------Orange Wok Customs----------
Avatar gebruiker
BlacK-SpyDeR
350cc
 
Berichten: 402
Geregistreerd: 10 sep 2009 11:53
Woonplaats: Vught

Re: koelvloeistof bijvullen

Berichtdoor jdrulez » 27 dec 2009 13:48

Chucky schreef:
GroteSmurf schreef:Ik haal altijd ff het contactslot eruit, en dan met een trechtertje (*eventueel met slangetje)......geen geknoei meer.


Ik kon uiteraard niet wachten en heb een trechtertje genomen maae ik had een slangetje welke helaas te dun was voor aan de trechter te maken dus wat heb ik gedaa'; Een spuit genomen steeds de vloeistof erin gezogen en door t slangetje het reservoir ingespoten :P
Duurt even maar hij is nu vol :P


kan prima toch, smeer je ook niet zo snel. en het vaatje is toch erg klein.
>>>>>BLACK DEVIL<<<<<
Bashan BS200-S7 --------->>>>>> Bashan 250S-11B
Avatar gebruiker
jdrulez
300cc
 
Berichten: 183
Geregistreerd: 11 aug 2009 12:05

Vorige

Keer terug naar Motor/Koppeling/Olie/koeling

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten