Klepspeling Bashan BS250s-11b

Re: Klepspeling Bashan BS250s-11b

Berichtdoor china-freak » 05 sep 2009 17:10

jaa tikken :P hier hebben we ander dialect :P dan krijg je zoo wat
kijk niet naar het merk quad maar kijk naar de quadrijder.
china-freak
450cc
 
Berichten: 1082
Geregistreerd: 01 aug 2009 22:07

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Klepspeling Bashan BS250s-11b

Berichtdoor bashanboy » 05 sep 2009 17:19

china-freak schreef:jaa tikken :P hier hebben we ander dialect :P dan krijg je zoo wat

beetje offtopic: welk dialect? :P
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: Klepspeling Bashan BS250s-11b

Berichtdoor china-freak » 05 sep 2009 17:40

Limburg NL :P woon in lemiers :P moet je maar is op zoeken in google maps
kijk niet naar het merk quad maar kijk naar de quadrijder.
china-freak
450cc
 
Berichten: 1082
Geregistreerd: 01 aug 2009 22:07

Re: Klepspeling Bashan BS250s-11b

Berichtdoor bashanboy » 05 sep 2009 17:51

limburgs :lol: prachtig dialect :P doe mij maar plat brabants :D
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: Klepspeling Bashan BS250s-11b

Berichtdoor china-freak » 06 sep 2009 12:16

:P
kijk niet naar het merk quad maar kijk naar de quadrijder.
china-freak
450cc
 
Berichten: 1082
Geregistreerd: 01 aug 2009 22:07

Re: Klepspeling Bashan BS250s-11b

Berichtdoor Mikilon » 08 sep 2009 14:30

De aan te raden klepspeling is 0.10 / 0.10 (standaard is 0.05 inlaat en 0.10 uitlaat).
De originele (standaard 0.05) klepspeling kan ervoor zorgen dat je inlaat klep te strak komt te staan als je motor warm is (metaal zet uit als het warmer wordt).
Met als gevolg dat je inlaat klep net even open blijft staan, waardoor je geen compressie genoeg kunt opbouwen.
Je motor zal dus afslaan en niet meer aan de gang willen totdat ie wat is afgekoeld.

De klepspeling te ruim houden (bijvoorbeeld 0.15) heeft weer als gevolg dat je klep niet ver genoeg open gaat + de tuimelaar zal gaan "ratelen", waardoor je inslag schade kan krijgen op de klephoed / tuimelaar / tuimelaar stang en nokkenas. Als het tikken eenmaal begint, stel de kleppen dan maar gerust een haartje strakker. Inslag schade op de nokkenas / klephoedjes kan snel toenemen, zonder dat je er erg in hebt.
Nog een bijkomend nadeel van te ruime klepspeling is uiteraard dat je kleppen niet lang genoeg open staan, waardoor de spoeling hoeveelheid tussen uitlaatgassen uitvoeren en vers benzine/lucht mengsel invoeren niet optimaal is. Met als gevolg dat je een slecht benzine/lucht mengsel in je cilinder krijgt. Uiteindelijk dus vermogen verlies.

Achtergrondje over "pingelen":
Pingelen klinkt als een handje vol knikkers dat onderin je carter ligt te rammelen. Het geluid is lager van frequentie dan tikkende kleppen.
Pingelen hoor je alleen als je in laag toeren de motor zwaar belast. In hoog toerengebied zal pingelen qua geluid verdwijnen. (Rammelende klep geluiden verdwijnen niet, maar worden juist harder/heftiger bij hogere toerentallen).
Pingelen wordt veroorzaakt door een ontsteking die te vroeg staat.
Volgens mij hebben de Lifan en Loncin motoren die op de Bashan's zitten ook een CDI module ontsteking die je niet in tijdstip kan veranderen...
Dus zou pingelen eigenlijk niet voor mogen komen. Als het pingelen wel voorkomt, dan is er duidelijk iets mis met de CDI module of met de BDP sensor.
Avatar gebruiker
Mikilon
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 04 sep 2009 12:32
Woonplaats: Bunnik

Re: Klepspeling Bashan BS250s-11b

Berichtdoor china-freak » 08 sep 2009 16:47

jha idd ;) wist het niet uit te leggen
kijk niet naar het merk quad maar kijk naar de quadrijder.
china-freak
450cc
 
Berichten: 1082
Geregistreerd: 01 aug 2009 22:07

Vorige

Keer terug naar Motor/Koppeling/Olie/koeling

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten