Ontstekingsprobleem

Ontstekingsprobleem

Berichtdoor Guidoh85 » 29 jun 2009 08:02

Heb problemen met het starten van me bashan 200-s7
Als ik wil starten, hoor ik een tikken bij de CDI volgens mij, alsof een kabeltje los zit en het vonkt zo klinkt het.
Daarna valt display uit en start opnieuw op. Had gedacht aan accu leeg omdat die vrij lang heeft stil gestaan omdat ik vanalles eraan gerepareerd heb.

Wat kan dit zijn CDI kapot, kabel kapot? iemand al eens eerder problemen hiermee gehad?

En wat is de schroef die bij de achterrem zit, met al die kabels eraan ( voor de km/teller?
BMW E36 318IS ALPINA = 18" Alpina velgen, K&N Openluchtfilter, G-power uitlaat, Alpina en M3 uitgebouwd.
KAWASAKI KX 250
BASHAN 200-S7 = Chrome Doma racing exhaust, raceluchtfilter, verlaagd, SKG-lagers.
Guidoh85
150cc
 
Berichten: 51
Geregistreerd: 04 mei 2009 14:42

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Ontstekingsprobleem

Berichtdoor Robashan » 29 jun 2009 15:31

Starten,
Kan je startrelai zijn, links achter, heb ik al eens wat over gepost

Kan ook je contactslot zijn, zo begon dat bij mij ook. 10 euro heb je een nieuwe. Ken er meer die dat gehad hebben.

Rem,
Er zit een sensor naar je remschijf, dat is je km teller.
Andere schroef is voor je handrem

Groete,


Robashan
Bashan 200
=> open uitlaat, Twin air luchtfilter,17 tandswiel, sproeier 117, witte velgen, handgas
Astra sport
=> 125 pk, K&N filter, DTM uitlaat, sportvelgen
Robashan
350cc
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 05 mei 2009 08:15
Woonplaats: Berghem

Re: Ontstekingsprobleem

Berichtdoor Guidoh85 » 29 jun 2009 17:48

Kan ik dus ook alleen een startrelais kopen of moet dit samen gaan met een nieuw contactslot? Me contactslot doet het naar mijn mening nog goed want als ik sleutel omdraai doet alles het perfect alleen als ik hem wil starten door op de knop te drukken klinkt er een tik achterlink. Startmotor drait mooi rond dus is het niet. Ga dan maar eens een startrelais bestellen, was die 10 euro zei je? want zie hem bin ALG niet op de site.

En dat was idd de schroef van de km-teller, was er zelf al achter gekomen.
Kerel bedankt voor de hulp.
BMW E36 318IS ALPINA = 18" Alpina velgen, K&N Openluchtfilter, G-power uitlaat, Alpina en M3 uitgebouwd.
KAWASAKI KX 250
BASHAN 200-S7 = Chrome Doma racing exhaust, raceluchtfilter, verlaagd, SKG-lagers.
Guidoh85
150cc
 
Berichten: 51
Geregistreerd: 04 mei 2009 14:42

Re: Ontstekingsprobleem

Berichtdoor bashanboy » 29 jun 2009 18:18

je kunt het checken of het je contact slot is. gewoon sleutel omdraaien en dan een beetje mee wiebelen (wel in de aan-stand laten) als je km-teller dan op nieuw op start heb je daar ook een probleempje zitten, kijk dan eerst naar lossen contactpuntjes (dus de kabels in het slot).
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: Ontstekingsprobleem

Berichtdoor Robashan » 29 jun 2009 18:43

Startrelais is goed, die zorgt alleen voor contact tusse startmoter en accu.
Hij start dus wel?

1: Zekering onder je zadel goed vast?
2: Zet je lampen is aan op contact, groot licht enzo
bij veel stroom kan zijn dat contactslot ni aan kan, zo begon het bij mij ook. Maakt die geen goed contact meer waardoor display wegavlt als veel stroom vraagt. Had ik ook als lang stilgestaan had, mischien wat corosie int slotje
3: contacslot kost 1
Bashan 200
=> open uitlaat, Twin air luchtfilter,17 tandswiel, sproeier 117, witte velgen, handgas
Astra sport
=> 125 pk, K&N filter, DTM uitlaat, sportvelgen
Robashan
350cc
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 05 mei 2009 08:15
Woonplaats: Berghem

Re: Ontstekingsprobleem

Berichtdoor Guidoh85 » 29 jun 2009 22:37

Zekering ga ik morgen eens controleren. Eerst ff zoeken waar die zit maar dat vind ik wel.
Hij doet het ook niet als ik geen groot licht en alles aanmaak.
Aanduwen ging ook niet lekker. Elke keer als ik dacht dat die ging pakken viel die weg, en sloeg die vast. Hoe doen jullie hem aanduwen? heb net als auto en crosser, in de 2 zetten koppeling in, rennen, en bij beetje vaart koppeling laten schieten. Of heeft een quad andere methode? :?
Ik ga morgenmiddag eens ff verder zoeken en jullie adviezen eens uitproberen. Iemand nog meer ideeen?
BMW E36 318IS ALPINA = 18" Alpina velgen, K&N Openluchtfilter, G-power uitlaat, Alpina en M3 uitgebouwd.
KAWASAKI KX 250
BASHAN 200-S7 = Chrome Doma racing exhaust, raceluchtfilter, verlaagd, SKG-lagers.
Guidoh85
150cc
 
Berichten: 51
Geregistreerd: 04 mei 2009 14:42

Re: Ontstekingsprobleem

Berichtdoor DenniZ » 03 jul 2009 02:35

Ik heb t zelf gehad dat de stekker bij de cdi wat los zat. Startte moeilijk, onregelmatig lopen en een toerenteller die raar deed (op 10K rpm bleef staan of heel langzaam omhoog liep) Stekkertjes aangedrukt en alles liep weer goed.
Was een tip van iemand op t duitse forum.
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: Ontstekingsprobleem

Berichtdoor Guidoh85 » 09 jul 2009 11:20

Over me onstekingprobleem wil ik het niet meer hebben haha....was alleen de accu die leeg was door de hele tijd de quad aan en uit te zetten :oops:
Had niet gedcht dat het probleem zo voor de hand lag dus was alweer te ver aan het zoeken. Maar toch iedereen weer bedankt voor de hulp en ideeen.
BMW E36 318IS ALPINA = 18" Alpina velgen, K&N Openluchtfilter, G-power uitlaat, Alpina en M3 uitgebouwd.
KAWASAKI KX 250
BASHAN 200-S7 = Chrome Doma racing exhaust, raceluchtfilter, verlaagd, SKG-lagers.
Guidoh85
150cc
 
Berichten: 51
Geregistreerd: 04 mei 2009 14:42


Keer terug naar Motor/Koppeling/Olie/koeling

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten