Jinling 21b start niet

Re: Jinling 21b start niet

Berichtdoor michel pet » 28 jun 2016 15:44

hier heb ik een schema of het ook klopt ??

http://www.quadmania.cz/forum-detail/?f ... d=3&pgr=34
let niet te veel op me taal ben woord blind.
Avatar gebruiker
michel pet
200cc
 
Berichten: 91
Geregistreerd: 27 dec 2015 19:57
Woonplaats: nh

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Jinling 21b start niet

Berichtdoor Itsdayfid » 28 jun 2016 15:56

Z@@lo schreef:Alles los gooien en overnieuw beginnen. Omdat stekkers het zelfde zijn, hoeven ze niet op elkaar te passen. Kleur op kleur niet stekkermaat op stekkermaat.

Boom over je frame. Eerst de kabels uit je motorblok aansluiten. Daarna spanningsregelaar en cdi.
Dan je startrelay. Bobine aansluiten.

Dan massa maken zoals beschreven. Nog geen stroom geven.

Voor je teller aansluiten en je contact.

Ga dan maar eens kijken wat je over heb.

Maar van links naar rechts vliegen werkt niet. Je heb nu geen idee meer wat je aan het doen ben.

Kijk even je andere topic na. Die gooi ik er morgen vanaf.


Bedankt voor je bericht. Ik ga zometeen na het eten even alles loskoppelen en dan de proberen zoals hierboven. Andere topic kan weg, was een beetje slordig gemaakt excuses.

Ik laat vanavond weten hoe het ging.
Itsdayfid
100cc
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 02 jun 2016 06:38

Re: Jinling 21b start niet

Berichtdoor Itsdayfid » 28 jun 2016 16:03

michel pet schreef:hier heb ik een schema of het ook klopt ??

http://www.quadmania.cz/forum-detail/?f ... d=3&pgr=34


Kan altijd handig zijn! Bedankt. Moet alleen kijken of het inderdaad klopt
Itsdayfid
100cc
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 02 jun 2016 06:38

Re: Jinling 21b start niet

Berichtdoor Itsdayfid » 29 jun 2016 17:04

Hallo,

Gisteravond toch de hele kabelboom eraf gehaald en om hem helemaal opnieuw aan te sluiten. Wat blijkt (zoals ik al dacht), geen 1 aansluiting voor mijn radiateur. Wat wel raar is, is dat er op de oude kabelboom een aparte aansluiting opzat. 2 stekkertjes aan elkaar samen met de 2 rubberen plugjes die matchte qua kleur op de radiateur en nog een andere kabel waar nog niks op aangesloten zat:
IMG_6017.JPG
IMG_6017.JPG (73.8 KiB) 10054 keer bekeken

IMG_6024.JPG
IMG_6024.JPG (89.35 KiB) 10054 keer bekeken


Ik heb alles losgekoppeld en opnieuw alles apart aangesloten en zelfs dan geen contact. Ook heb ik de min kabel nog eens verplaatst op een andere bout om te kijken of het daar aan lag. Maar helaas, nog geen contact.

Ik dacht even dat het kon liggen aan mijn contactslot gezien deze met sokjes aan elkaar zitten. Vandaag ook een nieuw (passend) contactslot binnen gekregen van Brink motoren omdat ik daar vorige week een contactslot kocht die uiteindelijk niet eens op de kabelboom paste. Dit contactslot ga ik straks nog even aansluiten en proberen contact te maken. Ik hoop dan ook zo dat het hier aan lag.

En wat me ook opviel aan de kabelboom is dat er een stekkertje in zat met een roze gebogen kabeltje die terug de stekker in gaat. Is dit normaal?:
IMG_6018.JPG
IMG_6018.JPG (67.34 KiB) 10054 keer bekeken
Itsdayfid
100cc
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 02 jun 2016 06:38

Re: Jinling 21b start niet

Berichtdoor Itsdayfid » 29 jun 2016 17:05

Firehuntah schreef:Heb je geen 2 polige stekkertje met een roze en een geel/rode kabel op je kabelboom zitten? Deze waren op mijn kabelboom namelijk de 2 kabels voor het startrelais. Nu waren de kabels van het startrelais zelf bij mij ook roze en geel/rood dus dat was vrij duidelijk maar dit lijkt bij jou niet het geval te zijn. Altijd leuk dat de Chinezen zelfs bij exact dezelfde kabelboom nog verschillende kleuren gebruiken per kabelboom of serie die ze maken. Maakt het er niet makkelijker op.

Stekkers voor de lichtschakelaar en tacho kun je inderdaad niet echt fout aansluiten, dit zijn allemaal aparte stekkers.

Kijk ook even of je zekering nog heel is aangezien je het eerst verkeerd had aangesloten. Is best mogelijk dat deze nu kapot is.


Ik heb gekeken naar deze 2 polige stekker en ja die heb ik. Ook geprobeerd aan te sluiten op de startrelais maar nog geen contact. Zo eerst maar eens nieuw contactslot erop zetten gezien het misschien daar ook nog eens aan kon liggen (zou wel heel erg stug zijn)
Itsdayfid
100cc
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 02 jun 2016 06:38

Re: Jinling 21b start niet

Berichtdoor Firehuntah » 29 jun 2016 19:46

Nja mooi dat je die stekker gevonden hebt in ieder geval, dat zijn toch echt de 2 kabels voor het startrelais aan te sturen. :)

Wat betreft het contactslot, je zou niet de eerste zijn die de hele kabelboom heeft nagekeken en uiteindelijk het contactslot defect blijkt te zijn. Dit gebeurt wel vaker. Contactslot bij mij was na zo'n 300 km al kapot, dus dat zegt wel iets over de kwaliteit ervan. ;)
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: Jinling 21b start niet

Berichtdoor Itsdayfid » 29 jun 2016 22:13

Firehuntah schreef:Nja mooi dat je die stekker gevonden hebt in ieder geval, dat zijn toch echt de 2 kabels voor het startrelais aan te sturen. :)

Wat betreft het contactslot, je zou niet de eerste zijn die de hele kabelboom heeft nagekeken en uiteindelijk het contactslot defect blijkt te zijn. Dit gebeurt wel vaker. Contactslot bij mij was na zo'n 300 km al kapot, dus dat zegt wel iets over de kwaliteit ervan. ;)


Ja was het maar het contactslot, maar helaas. Nieuw contactslot erop en nog steeds geen contact. :(
Itsdayfid
100cc
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 02 jun 2016 06:38

Re: Jinling 21b start niet

Berichtdoor Itsdayfid » 30 jun 2016 17:23

Z@@lo schreef:Alles los gooien en overnieuw beginnen. Omdat stekkers het zelfde zijn, hoeven ze niet op elkaar te passen. Kleur op kleur niet stekkermaat op stekkermaat.

Boom over je frame. Eerst de kabels uit je motorblok aansluiten. Daarna spanningsregelaar en cdi.
Dan je startrelay. Bobine aansluiten.

Dan massa maken zoals beschreven. Nog geen stroom geven.

Voor je teller aansluiten en je contact.

Ga dan maar eens kijken wat je over heb.

Maar van links naar rechts vliegen werkt niet. Je heb nu geen idee meer wat je aan het doen ben.

Kijk even je andere topic na. Die gooi ik er morgen vanaf.


Heb de kabelboom inmiddels al 2 keer opnieuw aangesloten zoals vermeld. Helaas geen contact. Wel is me een stuk duidelijker wat waar hoort, dus ik leer er wel van. Heb ook vandaag toch maar de accu aan de lader gedaan om er zeker van te zijn dat hij vol is. Ik heb volgens mij een druppel lader en die geeft een rood en groen lampje zodra ik deze aansluit op de accu. Ik vernam van mijn collega op het werk vandaag dat zodra een accu aan de lader vol is, deze ook weer leegloopt en daarom groen gaat branden. Nu twijfel ik hier een beetje over want er brand tegelijkertijd ook een rood lampje (Power).

Ook vroeg ik me af of er meerdere massapunten nodig zijn, gezien bij mij alleen de min van de accu op een willekeurige bout op het motorblok zit.
Itsdayfid
100cc
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 02 jun 2016 06:38

Re: Jinling 21b start niet

Berichtdoor Itsdayfid » 01 jul 2016 14:00

''eerst de huishoudelijke boodschap: welke topic hou je open? deze met foto's of de oude waar je al meerdere vragen heb gesteld?

die met de zekering is het hoofdstroom van je kabelboom.
bobine hoort aan je frame dan pakt hij direct massa van je frame.
losse groene draad links (of onder) is een van je hoofd massa draden en moet op je blok worden gemonteerd . meestal onder je afschermkap van je tandwiel. het andere einde op je min pool.

dikke zwarte kabel, waar gaat die heen? aan een stukje kabel heb ik niets.
maak een foto van je startrelay.

groenzwarte stekker is remschakelaar van je remhendel.
geel met witte streep en groene kabel is (even uit mijn hooft) de stekker voor een benzine meter maar die heb je niet.

en niet zomaar wat aanprutsen want je blaast idd zo de kabelboom aan bonken plus de rest van je elektronica

dus zoals 4 wieltjes al liet zien.

dikke rode kabel naar startrelay. andere dikke (losse) zwarte kabel op andere pool op startrelay en dan naar de startmotor.

vanaf de min pool dikke kabel naar het motorblok. en maak er maar nog een naar je frame.

en dan hoop ik dat je de rest goed heb aangesloten.''



Dit had ik nog helemaal niet gelezen in andere topic. De 2 groene draden had ik eerst beide op me bobine maar nu geplaatst zoals beschreven. Heb ook nog geprobeerd een extra massa aan me frame te zetten maar maakt nog geen contact. Kan denk ik zijn vanwege de lak. zal even kijken of het werkt als ik het wegkras op de plek van de bobine en de plek van de extra massa
Itsdayfid
100cc
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 02 jun 2016 06:38

Re: Jinling 21b start niet

Berichtdoor Itsdayfid » 01 jul 2016 17:52

Hoe heb ik mijn kabelboom aangesloten:

Accu + kabel --> Startrelays | Andere kant startrelays --> startmotor.
Accu - kabel --> Willekeurige bout op het motorblok.
Zekering --> Accu +
Massakabel (kleine groene kabel) --> Accu - --> willekeurige bout op het blok.
Bobine vastgezet op het frame
Alle andere kabels overal waar het in hoort.

Nog steeds geen contact en zit bijna te twijfelen om hem naar een garage te brengen.
Zekering is heel. Accu is vol en heb alles volgens het forum gedaan.

iemand met de gouden tip krijgt een klein geldbedrag :D
Itsdayfid
100cc
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 02 jun 2016 06:38

VorigeVolgende

Keer terug naar Electra/ Ontsteking

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten