Jinling 21b start niet

Re: Jinling 21b start niet

Berichtdoor Firehuntah » 01 jul 2016 19:09

Als je een spanningsmeter of multimeter hebt zou je eens kunnen kijken hoeveel spanning er op je contactslot staat als deze aan staat. Dit kun je op de stekker van het contactslot meten aangezien de stekkers open zijn en je een meetpennetje erin kunt steken. Een pennetje op contact van de zwarte kabel, andere pennetje op de - pool van de accu. Als contact aan staat moet je dan minstens 12V meten.

Als deze goed is dan hetzelfde doen voor de startknop. Een pennetje op contact van de geel/rode kabel, andere weer op - pool accu. Als je de startknop ingedrukt houdt zou je ook weer minstens 12V moeten meten.

Als je geen spanningsmeter of multimeter hebt wordt het moeilijk om precies uit te zoeken waar het probleem zit. Zoals je het omschrijft heb je nu alles goed zitten. Alleen die kleine massakabel van blok naar - pool accu is nutteloos aangezien je al een dikke kabel als massa hebt lopen vanaf het blok. Maar verder nog tips geven is dus moeilijk op afstand aangezien we niet kunnen zien hoe alles nou precies is aangesloten. In welke buurt woon je ergens? Misschien dat iemand van het forum langs kan komen om eens een kijkje te nemen. Als je toevallig in Limburg woont dan kan ik wel helpen, anders wordt het een beetje te ver voor mij. :mrgreen:
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Jinling 21b start niet

Berichtdoor Itsdayfid » 01 jul 2016 21:55

Update!

Sinds ik de reactie heb gelezen op mijn andere topic, heb ik het voor elkaar gekregen. Ook wel een beetje dom maar in ieder geval, het lag dus mede aan de accu die ik nieuw kocht. Moest deze vullen met accuzuur maar heb er helemaal geen water bij gedaan :crazy: dus deze accu werkte niet eens. De andere accu deed het wel. Ook had ik de 2 groene kabeltjes niet als massa op me min gezet maar allebei aan de bobine -,-.

Alleen mijn knipperlicht rechtsvoor doet het niet dus denk dat ik die nog moet vervangen.
Itsdayfid
100cc
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 02 jun 2016 06:38

Re: Jinling 21b start niet

Berichtdoor Firehuntah » 01 jul 2016 22:05

Mooi dat het is opgelost nu dan. :) Als je meteen met een andere accu had getest of de spanning van de accu had gemeten was het wat sneller opgelost maargoed, het werkt weer. :P
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: Jinling 21b start niet

Berichtdoor Itsdayfid » 02 jul 2016 14:52

Haha ja ik had hem al wel geprobeerd met een andere accu, maar toen had ik de massakabels niet goedzitten hihi.
Itsdayfid
100cc
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 02 jun 2016 06:38

Vorige

Keer terug naar Electra/ Ontsteking

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten