Jinling 21b start niet

Jinling 21b start niet

Berichtdoor Itsdayfid » 02 jun 2016 06:53

Heb sinds een paar dagen een quad overgenomen. Reed 2 dagen prima tot ik de quad na het werk probeerde te starten (wat niet lukte). Heb met startkabels de quad aangekregen. Toen ik naar huis reed vanaf mijn werk is de ketting te los gaan hangen en eraf is gevallen. Nieuwe ketting gekocht, nieuwe km teller erop , een nieuw contactslot gekocht en een nieuwe accu erop gezet. Heb voor de rest alle kabels gecheckt en alles zit op zn plaats. De quad start helemaal niet en de lichten ook niet. Wel doet de km teller het. Maar als ik de startknop indruk gaat de km teller uit. Ook knippert de accu op de km teller maar ik heb de accu net nieuw. Iemand een idee hoe dit kan en wat ik kan doen? Ik heb weinig ervaring met de quad maar het blok is gereviseerd. Ook hoor ik geen getik als ik op de startknop druk (wat ik normaaal wel hoorde)
Itsdayfid
100cc
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 02 jun 2016 06:38

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Jinling 21b start niet

Berichtdoor michel pet » 02 jun 2016 16:08

accu lijkt me niet ok die stort in heb ik het id.
let niet te veel op me taal ben woord blind.
Avatar gebruiker
michel pet
200cc
 
Berichten: 91
Geregistreerd: 27 dec 2015 19:57
Woonplaats: nh

Re: Jinling 21b start niet

Berichtdoor Z@@lo » 11 jun 2016 20:26

Ik zou je massa eens nakijken. Zo te zien heef hij nouwelijks massa punten.
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Jinling 21b start niet

Berichtdoor Itsdayfid » 17 jun 2016 11:59

Ik heb niet heel veel ervaring zoals ik zei. Wat is massa en wat moet ik er precies mee doen?
Itsdayfid
100cc
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 02 jun 2016 06:38

Re: Jinling 21b start niet

Berichtdoor michel pet » 17 jun 2016 19:06

massa is de min pool maar ook het frame.
op bepaalde punten wordt het frame gebruikt als min pool als daar niet goed kontakt gemaakt wordt door roest of zo iets werkt het niet meer ok.
die punten kan je na lopen en schoon maken.
als je een multimeter heb zit daar vaak een pieper op en daar mee kan je de kabels na lopen en kijken of er goed contact gemaakt wordt.

tottot.
let niet te veel op me taal ben woord blind.
Avatar gebruiker
michel pet
200cc
 
Berichten: 91
Geregistreerd: 27 dec 2015 19:57
Woonplaats: nh

Re: Jinling 21b start niet

Berichtdoor Itsdayfid » 20 jun 2016 09:00

Hallo,

Bedankt voor de reacties en de tijd om mijn post te lezen.

In de tussentijd heb ik de hele quad gedemonteerd. Ik vermoed dat het iets kleins is waardoor de quad niet kon starten (gezien hij eerst wel normaal startte).

Heb het hele frame geschuurd en inmiddels in de primer gezet. Wil hem vandaag gaan spuiten in de kleur mat zwart en ergens deze week een nieuwe kabelboom ophalen omdat die er niet meer uit zag. Helemaal beplakt met plakband en stukken koper wat open lag.

Nu een andere vraag tussendoor: moet ik de quad 2 keer primeren en 1 keer spuiten? Of 2 keer primer en 2 keer spuiten?

Zodra ik weer verder ben met in elkaar zetten en alles op zn plek te krijgen ga ik weer verder kijken hoe het zat waarom ie nou niet startte.
Itsdayfid
100cc
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 02 jun 2016 06:38

Re: Jinling 21b start niet

Berichtdoor pinhead37 » 20 jun 2016 17:11

hey hey ik doe zelf altijd eerst zinkspray daarna 2 of 3x lakken en dan 2 lagen blanke lak erop
pinhead37
100cc
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 30 maart 2016 15:56
Woonplaats: Terneuzen

Re: Jinling 21b start niet

Berichtdoor Remy » 21 jun 2016 09:04

Itsdayfid schreef:Heb voor de rest alle kabels gecheckt


Itsdayfid schreef:ergens deze week een nieuwe kabelboom ophalen omdat die er niet meer uit zag


Dat is toch wel het mooie van dit forum, een vraag stellen en hem zelf beantwoorden en vervolgens is het probleem blijkbaar iets wat later wel opgelost wordt

Itsdayfid schreef:Zodra ik weer verder ben met in elkaar zetten en alles op zn plek te krijgen ga ik weer verder kijken hoe het zat waarom ie nou niet startte


:crazy: :crazy: :crazy:
Avatar gebruiker
Remy
400cc
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 19 jul 2012 10:53
Woonplaats: Westelijk Brabant

Re: Jinling 21b start niet

Berichtdoor Itsdayfid » 26 jun 2016 19:54

Inmiddels alles op zn plek maar krijg het niet voor mekaar om hem aan te zetten. Maakt ook geen contact niks.

De nieuwe kabelboom heeft ook nog losse schakelaars waar ik niks mee kan of nergens in past. Ook kan de radiateur nergens op aangesloten worden. De kabel van de startmotor gaat naar mn startrelais, de min van me accu vastgezet op de schroeven van de startmotor als massa. De plus van me accu naar de startrelais. Klopt dit? Het werkt nog steeds niet iemand die me kan helpen?
Itsdayfid
100cc
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 02 jun 2016 06:38

Re: Jinling 21b start niet

Berichtdoor 4 wieltjes » 26 jun 2016 21:36

Waarom probeert met toch altijd de kabelboom op te blazen.

hoofdstroom:
+ van accu ---> startrelaykontakt(grote schroef)
afgaande startrelaykontakt (nog een grote schroef) ----> startmotor

stuurstroom:
accu ---> sleutelschakelaar ---> stekker van startrelay
andere stekker van startrelay ---> min(groen)

Er is hier op het forum iemand die de ballen verstand had van elektra in het algemeen (techniek in zijn geheel niet :lol: ), en doet nu zelf zijn kabelboom maken en quad bouwen.
Elektra is gewoon logisch redeneren,meer niet.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Volgende

Keer terug naar Electra/ Ontsteking

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten