Jinling 21b start niet

Re: Jinling 21b start niet

Berichtdoor Firehuntah » 26 jun 2016 23:01

Precies. Of erger nog, de accu opblazen. De dikke + en - kabels beide op het startrelais aansluiten is vragen om problemen. Ik raad je in dat geval aan om zo ver mogelijk van de quad weg te blijven als je de startknop indrukt. :mrgreen:

Zoals 4W al zegt, dikke rode kabel van accu + naar startrelais, dan een dikke rode kabel van andere contact startrelais naar de startmotor. En dan nog van een willekeurige bout op je motorblok (niet op de startmotor zelf!) een dikke groene (of zwarte) massakabel terug naar de - van je accu. Dat is de enige manier om je startmotor goed aan te sluiten.

Voor losse stekkers die je hebt kun je eventueel een foto maken, wij kunnen dan makkelijker zien waarvoor deze zijn en waarop ze moeten worden aangesloten.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Jinling 21b start niet

Berichtdoor Itsdayfid » 27 jun 2016 10:54

Hallo,

Bedankt voor de reacties. Ik heb hier zoals jullie wel gemerkt hebben 0% verstand van. Toch wil ik het proberen en ga ik vandaag even de kabels op de juiste plek zetten. Ondertussen zal ik fotos maken.
Itsdayfid
100cc
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 02 jun 2016 06:38

Re: Jinling 21b start niet

Berichtdoor 4 wieltjes » 27 jun 2016 11:22

Dat je er niets van af weet is niet het probleem.
Iedereen moet ergens beginnen en het is altijd goed als men een storing wilt oplossen.
Maar als iemand zo maar in het wilde weg alles gaat vervangen zonder te weten waar je naar moet zoeken heeft 0% waarde.
Ik ben altijd bereid geweest om bij iemand langs te komen om een elec. storing op te lossen,kostenloos.
Maar tegenwoordig komt men hier op dit forum ,stellen zich niet eens voor,willen dat de quad binnen een dag weer normaal rijd ook al heeft men een afgeragt barrel gekocht en als men het dan heeft gevonden dan deelt men het geeneens met een ander op het forum.
In jou geval is je storing peanuts maar ik heb me afgeleerd om telkens maar anderen te helpen om de bovenstaande redenen. (hoeft niet op jou van toepassing te zijn)
Ik zeg alleen dat je niet moet proberen om te starten zoals je het nu heb aangesloten.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Jinling 21b start niet

Berichtdoor Itsdayfid » 27 jun 2016 18:11

Heb vandaag toch nog maar een aantal foto's gemaakt om er wat duidelijker over te zijn.

Zoals al werd gezegd plus kabel van accu naar startrelais. Kabel van de startmotor naar de startrelais. En de min van de accu ergens op een willekeurige bout op bet blok. Precies zo heb ik het in elkaar gezet maar nog steeds geen contact. Ik kon er ook niet helemaal uithalen welke stekker nou precies voor het startrelais was (gezien er een stuk of 4 passen die nog nergens op aangesloten zitten). De accu kan het niet zijn omdat het 2 nieuwe accu's zijn en heb ze allebei al geprobeerd.

Ik heb geprobeerd het startrelais op passende stekkertjes aan te sluiten en vervolgens contact te maken (niet gelukt). Omdat ik er 0% verstand van heb ben ik maar gaan kijken naar wat waar in past.

Mijn gevoel zegt dat het startrelais op deze moet worden aangesloten. De geel rode en geel groene stekker is van het startrelais.
IMG_5959.JPG
IMG_5959.JPG (94.67 KiB) 10654 keer bekeken


Dit zijn de stekkers van de KM teller. Gezien het nergens anders op past lijkt het me logisch dat ze hier op aangesloten moeten worden.
IMG_5956.JPG
IMG_5956.JPG (84.84 KiB) 10654 keer bekeken


Dit zijn de kabels die komen van mijn lichtschakel unit.
IMG_5968.JPG
IMG_5968.JPG (90.84 KiB) 10654 keer bekeken


Voor mijn gevoel zit alles wat op zijn plek kan, op zijn plek. Het rare is dat er kabels loshangen waar niks in past. Net als de radiateur die op geen enkele aansluiting op de kabelboom past...

Zie je iets waarvan je denkt dat het verkeerd zit of welke informatie dan ook, kan altijd helpen!
Itsdayfid
100cc
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 02 jun 2016 06:38

Re: Jinling 21b start niet

Berichtdoor Firehuntah » 27 jun 2016 19:08

Heb je geen 2 polige stekkertje met een roze en een geel/rode kabel op je kabelboom zitten? Deze waren op mijn kabelboom namelijk de 2 kabels voor het startrelais. Nu waren de kabels van het startrelais zelf bij mij ook roze en geel/rood dus dat was vrij duidelijk maar dit lijkt bij jou niet het geval te zijn. Altijd leuk dat de Chinezen zelfs bij exact dezelfde kabelboom nog verschillende kleuren gebruiken per kabelboom of serie die ze maken. Maakt het er niet makkelijker op.

Stekkers voor de lichtschakelaar en tacho kun je inderdaad niet echt fout aansluiten, dit zijn allemaal aparte stekkers.

Kijk ook even of je zekering nog heel is aangezien je het eerst verkeerd had aangesloten. Is best mogelijk dat deze nu kapot is.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: Jinling 21b start niet

Berichtdoor Itsdayfid » 27 jun 2016 19:10

4 wieltjes schreef:Dat je er niets van af weet is niet het probleem.
Iedereen moet ergens beginnen en het is altijd goed als men een storing wilt oplossen.
Maar als iemand zo maar in het wilde weg alles gaat vervangen zonder te weten waar je naar moet zoeken heeft 0% waarde.
Ik ben altijd bereid geweest om bij iemand langs te komen om een elec. storing op te lossen,kostenloos.
Maar tegenwoordig komt men hier op dit forum ,stellen zich niet eens voor,willen dat de quad binnen een dag weer normaal rijd ook al heeft men een afgeragt barrel gekocht en als men het dan heeft gevonden dan deelt men het geeneens met een ander op het forum.
In jou geval is je storing peanuts maar ik heb me afgeleerd om telkens maar anderen te helpen om de bovenstaande redenen. (hoeft niet op jou van toepassing te zijn)
Ik zeg alleen dat je niet moet proberen om te starten zoals je het nu heb aangesloten.


Begrijp je volkomen! Dacht het ook even snel op te kunnen lossen maar helaas. Heb ook mijn buurman gevraagd en heeft mij ook verteld op te passen met de kabels van de accu. Dankzij het forum ben ik gelukkig al een stukje verder.

Het is mijn eerste voertuig en wil er een hoop van leren.

Hier mijn quad toen ik hem kocht.
2c.jpg
2c.jpg (136.67 KiB) 10651 keer bekeken


Hier hoe hij er nu uit te ziet.
IMG_5971.JPG
IMG_5971.JPG (165.21 KiB) 10651 keer bekeken

IMG_5970.JPG
IMG_5970.JPG (148.94 KiB) 10651 keer bekeken
Itsdayfid
100cc
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 02 jun 2016 06:38

Re: Jinling 21b start niet

Berichtdoor Firehuntah » 27 jun 2016 19:15

Nog even een toevoeging op mijn vorige bericht. De stekker die je nu hebt aangesloten voor het startrelais is in ieder geval niet de juiste. Zoals op de foto te zien is heb je hem in de buurt van de radiateur aangesloten. De stekker voor het startrelais moet echter ergens achteraan zitten, volgens mij in de buurt van de accu. Is een tijdje geleden dat ik een startrelais gezien heb dus weet het even niet meer zeker. ;)
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: Jinling 21b start niet

Berichtdoor Itsdayfid » 27 jun 2016 21:29

Firehuntah schreef:Nog even een toevoeging op mijn vorige bericht. De stekker die je nu hebt aangesloten voor het startrelais is in ieder geval niet de juiste. Zoals op de foto te zien is heb je hem in de buurt van de radiateur aangesloten. De stekker voor het startrelais moet echter ergens achteraan zitten, volgens mij in de buurt van de accu. Is een tijdje geleden dat ik een startrelais gezien heb dus weet het even niet meer zeker. ;)


Ja er zit ongeveer bij de accu ook zo een kabel. Maar nee daar maakt ie ook geen contact op. Ik weet zeker dat ik voor de rest aan accu kabels en startmotor kabels alles volgens het forum heb zitten.
Itsdayfid
100cc
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 02 jun 2016 06:38

Re: Jinling 21b start niet

Berichtdoor Itsdayfid » 27 jun 2016 21:32

Firehuntah schreef:Heb je geen 2 polige stekkertje met een roze en een geel/rode kabel op je kabelboom zitten? Deze waren op mijn kabelboom namelijk de 2 kabels voor het startrelais. Nu waren de kabels van het startrelais zelf bij mij ook roze en geel/rood dus dat was vrij duidelijk maar dit lijkt bij jou niet het geval te zijn. Altijd leuk dat de Chinezen zelfs bij exact dezelfde kabelboom nog verschillende kleuren gebruiken per kabelboom of serie die ze maken. Maakt het er niet makkelijker op.

Stekkers voor de lichtschakelaar en tacho kun je inderdaad niet echt fout aansluiten, dit zijn allemaal aparte stekkers.

Kijk ook even of je zekering nog heel is aangezien je het eerst verkeerd had aangesloten. Is best mogelijk dat deze nu kapot is.


Ik zal morgen kijken of er een roze en een geel/rode kabel tussen zit. De zekering was in orde, had ik ook al gecheckt. Ik zal ook gelijk kijken of er uberhaupt een passende stekker is voor de radiateur.
Itsdayfid
100cc
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 02 jun 2016 06:38

Re: Jinling 21b start niet

Berichtdoor Z@@lo » 28 jun 2016 15:35

Alles los gooien en overnieuw beginnen. Omdat stekkers het zelfde zijn, hoeven ze niet op elkaar te passen. Kleur op kleur niet stekkermaat op stekkermaat.

Boom over je frame. Eerst de kabels uit je motorblok aansluiten. Daarna spanningsregelaar en cdi.
Dan je startrelay. Bobine aansluiten.

Dan massa maken zoals beschreven. Nog geen stroom geven.

Voor je teller aansluiten en je contact.

Ga dan maar eens kijken wat je over heb.

Maar van links naar rechts vliegen werkt niet. Je heb nu geen idee meer wat je aan het doen ben.

Kijk even je andere topic na. Die gooi ik er morgen vanaf.
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

VorigeVolgende

Keer terug naar Electra/ Ontsteking

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten