Startmotor slaat niet aan Kangchao 250cc

Startmotor slaat niet aan Kangchao 250cc

Berichtdoor DeventerSosa » 30 mei 2016 18:32

he ik heb een aantal dagen geleden een kangchao 250s-11 overgenomen die 2 jaar stil stond uit 2009 met 650km op de teller en ben de 2e eigenaar de vorige eigen zei dat de accu dood was en dat de quad niet zou starten, nu heb ik redelijk ervaring met auto's scooters en andere verbrandings motoren dus ff in z'n 3 gezet paar meter duwen en hoppa loopt als een trein. Eenmaal thuis de boel is ff goed nagekeken andere accu erbij gepakt maar hij doet niks de digitale teller en alle elektra werken gewoon maar de startmotor reageert niet aleen het relais klikt. Heb me hier al een paar uur ingelezen en van alles getest de startmotor loopt gewoon soepel als ik hem rechtstreeks op een accu koppel maar het valt mij op dat er op de startmotor 1kabel zit die naar het relais gaat en dan door na de - pool van de accu maar normaal is de behuizing toch de - en de kabel erop de + ?? tevens als ik het kapje verwijder boven de carter die met 3 boutjes bevestigd is dan zie je de vertanding van de startmotor en de vertanding van de vrijloop...klopt het dat de vertanding van de vrijloop vrij kan draaien tegen de klok in en hij blokkeert wanneer ik hem met de klok mee probeer te bewegen??? hoop dat iemand me kan helpen hier helpt mij weer een hoop dagen puzzelen...


HET BLOK IS PRAKTISCH GELIJK AAN DAT VAN EEN BASHAN 250CC
DeventerSosa
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 30 mei 2016 18:16

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Startmotor slaat niet aan Kangchao 250cc

Berichtdoor Z@@lo » 02 jun 2016 07:05

Dikke kabel van de startreleis op de pluspool zetten.

En dat tandwiel verhaal klopt.
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Startmotor slaat niet aan Kangchao 250cc

Berichtdoor michel pet » 02 jun 2016 16:07

startreleis klikt zeg je dus die kant werkt goed en als je de plus aan de start motor hangt draait i dus dan lijkt het startreleis het probleem te zijn.
maak de poolen ff goed schoon en loop de massa ff goed na ook kwa frame.
let niet te veel op me taal ben woord blind.
Avatar gebruiker
michel pet
200cc
 
Berichten: 91
Geregistreerd: 27 dec 2015 19:57
Woonplaats: nh


Keer terug naar Electra/ Ontsteking

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten