door Superknorry » 19 apr 2016 20:21
Nou daar zijn we weer..
Superbedankt voor het meedenken van jullie!
Heel verhaal! Wat dacht ik: contact maakt sluiting, dus contact eraf, doorverbonden enz. Electronicaexpert erbij gehaald, wat blijkt: voorlicht maakte sluiting doordat de massa tegen een of ander kabeltje aanlag, dit gefixt, nieuw achterlicht erop, contact bleek het toch te doen, dus die weer erop gezet. En rijden maar.. Tot drie kilometer verder.. Ik reed 80, heerlijk weer vol gas opentrekken, ineens: een berengegrom en geen gas meer geven dan alleen half gas, anders hoor ik weer dat gegrom en dan smoort de motor denk. Vanavond aan het stellen geweest, maar er is niks lek ofzo.
Bougie eruit, die was gisteren koffiebruin, nu spierwit schoongebrand.
electronicaexpert gebeld, die zegt: door de sluiting kan de CDI of de bobine kapot zijn, dit heeft met de vonktijd te maken en dan kan het zijn dat de bougie constant vonkt en dat hij daardoor niet vol gas kan.
Mijn vragen aan jullie:
- klopt dit? En hoe zit het anders?
- Mijn olie is OP, 700km en een maand terug is de olie 'ververst' volgens de beste monteur van PMS.
Wat is jullie ervaring met olie en welke soort olie gaat er in die viertakt spy van me?