Kortsluiting JLA 21B Spy (display flitst aan en dan uit)

Kortsluiting JLA 21B Spy (display flitst aan en dan uit)

Berichtdoor Superknorry » 11 apr 2016 19:35

Beste forumgenoten.

Afgelopen zaterdag kreeg ik kortsluiting in mijn achterlamp.
Vanaf dat moment flitst mn display alleen nog aan en uit en reageert hij helemaal nergens op. Accu is okee, 12,5 V.
Bobine is heel, glaszekering is heel, als ik de achterlichten loskoppel flitst het display ook, claxon is het niet.. Starten doetie al helemaal niet!
Iemand enig idee? Ik kan over dit probleem ook niks vinden.
Heeft iemand toevallig een stroomschema van een Spy?
Superknorry
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 05 apr 2016 16:12

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Kortsluiting JLA 21B Spy (display flitst aan en dan uit)

Berichtdoor DexterXL » 13 apr 2016 11:46

Probeer eerst eens een losse massa draad vanaf je min-pool naar het frame
massa is een vreemd spulletje qua electronica ;)
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: Kortsluiting JLA 21B Spy (display flitst aan en dan uit)

Berichtdoor Jinling wat een Ding » 13 apr 2016 13:06

Goededag jonge.. Je heb een plus en een min op je accu en er staat 12v op als je die in circulatie zet. De plus is de voedings kabel voor alle elektrische onderdelen. De min gaat met een kabel naar je frame, vanaf de installaties die dat nodig hebben gaat er ook een min kabel naar je frame. Ik denk omdat je kleine achterlicht stuk is en die in verbinding staat met je voor lampen dat je vanaf de min op je licht schakelaar of de min van je koplampen en draad op het fram moet zetten als massa, mocht de massa van je accu naar het frame gewoon in oorde zijn. Succes ermee


Elektrischschema12V_zpsbf3f908b.jpg
Elektrischschema12V_zpsbf3f908b.jpg (228 KiB) 9331 keer bekeken


image1.jpg
image1.jpg (60.91 KiB) 9331 keer bekeken
Jinling wat een Ding
100cc
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 13 apr 2016 12:45

Re: Kortsluiting JLA 21B Spy (display flitst aan en dan uit)

Berichtdoor Jinling wat een Ding » 13 apr 2016 14:11

Onder het zadel aan de linkerkant zit je startmotor met 2 pinnen aan de bovenkant... Als je contact aanstaat en je killswitch "ON" hou tegen bijden een steeksleutel mocht ie dan aan willen slaan is de Min van je kill switch niet goed
Jinling wat een Ding
100cc
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 13 apr 2016 12:45

Re: Kortsluiting JLA 21B Spy (display flitst aan en dan uit)

Berichtdoor Superknorry » 16 apr 2016 10:27

Bedankt voor de reacties en het stroomschema, heb allereerst een nieuw achterlicht aangeschaft.
Als ik een massakabel van de - pool van de accu naar het frame trek flitst mn display aan, dooft uit en flits aan en dooft uit. (Dit alles in 1 à 2 seconden)
Heb het contact er ook al afgehad en de + en - doorverbonden, dus in het contact zit het niet.
Ik zal straks eens kijken hoe die op een massakabel van mn voorlamp naar het frame reageert.
Superknorry
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 05 apr 2016 16:12

Re: Kortsluiting JLA 21B Spy (display flitst aan en dan uit)

Berichtdoor Jinling wat een Ding » 16 apr 2016 14:37

Doet ie dat flikkeren alleen als je die extra massa aanbrengt?
Jinling wat een Ding
100cc
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 13 apr 2016 12:45

Re: Kortsluiting JLA 21B Spy (display flitst aan en dan uit)

Berichtdoor Jinling wat een Ding » 16 apr 2016 14:57

2 weken geleden zelf alle electra nagekeken van me quad als ik remde gingen me voor lampen zwakker branden en het kleine spiraal van me achterlicht bleef gloeie zonder licht tegeven. Alles goed nagemeten na gelopen. Vorige eigenaar had aparte schakelaar gemaakt voor grootlicht omdat dat het enigste punt was waarop die bij de RDW voor kenteken aanvraag werd afgekeurt, hij had vlink zitte prutse met ze soldeer en kroonsteentjes gelukkig heb ik zelf een electra achtergrond.. Multiemeter derbij gepakt alles ff door gemeten en door gepiept fouten eruit gehaald. Kappen zijn gespoten. Motorisch goed afgestelt voor waarneer die warm is, ook schoon gemaakt. Ik wacht nog op een metalen tankdop en contactslot die ik heb bestelt. Oude contact slot is made in China en heeft keurtjes als ik um doorpiep met sleutel omgedraait eerste ritje wordt Rdw, 2de ritje wordt Boulevard. Zn top is 130 maar dan gaat alles beetje trillen is zonde rij wel wat rustiger met wat lagere bande spanning ding weeg toch maar 200kg.

Maare heel verhaal, succes met je storing oplossen mocht je wat willen weten stel maar een directe vraag. Lijkt mij dat ie ergens geen goed contact maakt. Is het alleen het licht die flikkert? Of geeft je km teller ook rare waardens aan kwa versnellingen/ toeren/ snelheid?
Jinling wat een Ding
100cc
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 13 apr 2016 12:45

Re: Kortsluiting JLA 21B Spy (display flitst aan en dan uit)

Berichtdoor Superknorry » 19 apr 2016 20:21

Nou daar zijn we weer..
Superbedankt voor het meedenken van jullie!
Heel verhaal! Wat dacht ik: contact maakt sluiting, dus contact eraf, doorverbonden enz. Electronicaexpert erbij gehaald, wat blijkt: voorlicht maakte sluiting doordat de massa tegen een of ander kabeltje aanlag, dit gefixt, nieuw achterlicht erop, contact bleek het toch te doen, dus die weer erop gezet. En rijden maar.. Tot drie kilometer verder.. Ik reed 80, heerlijk weer vol gas opentrekken, ineens: een berengegrom en geen gas meer geven dan alleen half gas, anders hoor ik weer dat gegrom en dan smoort de motor denk. Vanavond aan het stellen geweest, maar er is niks lek ofzo.

Bougie eruit, die was gisteren koffiebruin, nu spierwit schoongebrand.
electronicaexpert gebeld, die zegt: door de sluiting kan de CDI of de bobine kapot zijn, dit heeft met de vonktijd te maken en dan kan het zijn dat de bougie constant vonkt en dat hij daardoor niet vol gas kan.
Mijn vragen aan jullie:
- klopt dit? En hoe zit het anders?
- Mijn olie is OP, 700km en een maand terug is de olie 'ververst' volgens de beste monteur van PMS.
Wat is jullie ervaring met olie en welke soort olie gaat er in die viertakt spy van me?
Superknorry
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 05 apr 2016 16:12

Re: Kortsluiting JLA 21B Spy (display flitst aan en dan uit)

Berichtdoor Jinling wat een Ding » 20 apr 2016 15:36

Bougie wit betekent tewijnig benzine. Ken um afstellen benzine / lucht verhouding. Als je bougie bruin\zwart wordt krijgt ie teveel benzine en tewijnig lucht. Als ie Wit wordt krijgt ie te wijnig benzine en teveel lucht.

Ik weet niet of het zo is dat als hij tewijnig benzine krijgt hij je olie meer verbruikt.

SAE 10w40, vol synthetische, 4tact, se - sf - sg keurmerk of hoger. Motor zaak heeft ie wel.
Jinling wat een Ding
100cc
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 13 apr 2016 12:45

Re: Kortsluiting JLA 21B Spy (display flitst aan en dan uit)

Berichtdoor Jinling wat een Ding » 20 apr 2016 15:39

Stelschroef van carburateur zit net boven vlotterbakkie aan de rechterkant van je quad. Kwartslag draaien per keer en ff aankijken 1/4. Punttang is beste
Jinling wat een Ding
100cc
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 13 apr 2016 12:45

Volgende

Keer terug naar Electra/ Ontsteking

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten