iets met het startsysteem mis

iets met het startsysteem mis

Berichtdoor hassanbashan » 28 mei 2009 22:09

Hallo heb sinds zaterdag een bashan 200 met kenteken 600km gelopen uit 2008 nu heb ik problemen met het starten startmotor 100% goed (tandwielen lopen allemaal op elkaar) voor zover ik kan waarnemen je hoort hem draaien maar de krukas draait niet mee heb de zijkant van het carter er al afgehaald en kwam geen rare dingen tegen heb iets over ringetjes tussen de tandwielen gehoord de tandwielen zijn ook heel vettig de vorige eigenaar zegt hier nooit last van te hebben gehad bij hem starte hij ook gewoon perfect achter elkaar sinds de quad 1 keer verzopen is geweest zit ik met dit probleem heel soms wil hij wel electrisch starten maar doet die dit niet wordt het aanduwen niet echt een pretje als je alleen in zand staat :roll: ik heb een bericht hier op het forum of ergens anders gelezen dat als hij verzopen is geweest hij niet electrisch kan starten ik zal hier binnekort mijn quad even voorstellen
hassanbashan
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 28 mei 2009 21:57

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: iets met het startsysteem mis

Berichtdoor bashanboy » 29 mei 2009 20:27

dat hij verzopen heeft niks met de start inrichting te maken;) dus daar ligt het niet aan. het kan zijn dat het startrontsels niet naar voor komt (het tandwiel aan de startmotor). haal de startmotor er een keer af en probeer of het startrontsel naar voor kan komen.
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: iets met het startsysteem mis

Berichtdoor hassanbashan » 29 mei 2009 23:51

startmotor draait goed en brengt het tweede tandwiel in beweging dat kun je zien als je de 3 boutjes losdraait en het oranje kapje eraf en probeerd te starten haalt
nu vraag ik me af of het derde grote tandwiel om de krukas achter de magn. ontsteking wel aandrijft ik kan hem namelijk met mijn hand bewegen
de zuiger gaat niet heen en weer
hassanbashan
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 28 mei 2009 21:57

Re: iets met het startsysteem mis

Berichtdoor bashanboy » 30 mei 2009 10:58

als je hem kunt draaien en de zuiger gaat niet heen en weer heb je een groot probleem :shock: dat betekent dat je zuiger op een manier is afgebroken. big trubble boy :shock:
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: iets met het startsysteem mis

Berichtdoor hassanbashan » 30 mei 2009 12:30

als ik de quad aanduw doet deze het gewoon altijd maar met de electriche start doe hij het heel af en toe als hij het doet voel je dat alle tandwielen pakken en voel je de compressie er is iets mis met het laatste tandwiel denk ik de grote om de krukas heen ik krijg die grote ronde magneet er ook niet af speciale vliegwieltrekker ? de onsteking is laatst ook doorgebrand onder het rijden het lijkt wel of die ergens tegenaan gelopen is de vorige eigenaar heeft dit ook al een keer eerder gehad dat de magnetische ontsteking door was gebrand dit voor een quad met nu 700km :o
hassanbashan
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 28 mei 2009 21:57

Re: iets met het startsysteem mis

Berichtdoor hassanbashan » 15 jun 2009 21:32

probleem was opgelost splinternieuwe motor gekocht van 330E nu het volgende probleem weer iets met starten het houdt niet op bij die chineesjes probleem is nu hij wil niet starten de startmotor of iets maakt helemaal geen geluid maar dat klopt ook wel denk ik want als ik hem wil starten hoor ik naast de accu een tik dat is dat ronde kastje precies naast de accu weet iemand of deze kapot kan zijn ? hoe heet dit onderdeel de accu is 100% goed helemaal vol en opgeladen andere accu ook geprobeerd hij blijft de tik geven als ik hem wil starten verder doet alle electriciteit het gewoon als iemand me wil helpen graag kan ik morgen gelijk nieuwe onderdelen halen :) nog meer mensen die dit gehad hebben laat het me weten ik moet nog steeds me quad voorstellen hier maar dat komt nog wel ben alleen maar aan het sleutelen :P thnx
hassanbashan
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 28 mei 2009 21:57

Re: iets met het startsysteem mis

Berichtdoor Robashan » 16 jun 2009 08:19

Ha hassanbashanwassen:p

Dit is je startrelai. Heb ik ook gehad. Er klinkt een tik uit dat ronde ding dat in een rubber hangt. Had een nieuwe bij alg besteld. Je kan de quad nog wel starten door aan te duwen en eventueel de kabel door te verbinden met een schroevendraaier o.d. ( connectie maken tussen de voeding en je kabel naar startmotor)

Er was hier ook iemand op het forum die dat ook had. Telkens bij te hoge snlheid dat ding kapot. Effe opzoeken.

Wat heb je met de oude motor gedaan? viel deze niet meer te maken. Nieuwe goedkoper ? Graag op het forum vermelden wat de bevindingen waren in het blok zodat andere gebruikers er ook wat aan hebben.

Succes

Robashan
Bashan 200
=> open uitlaat, Twin air luchtfilter,17 tandswiel, sproeier 117, witte velgen, handgas
Astra sport
=> 125 pk, K&N filter, DTM uitlaat, sportvelgen
Robashan
350cc
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 05 mei 2009 08:15
Woonplaats: Berghem

Re: iets met het startsysteem mis

Berichtdoor hassanbashan » 02 jul 2009 02:53

startrelais klopt robashan maak nog steeds verbinding met een steeksleutel om hem aan te krijgen moet nog ff een nieuwe bestellen vorige blok was waarschijnlijk stuk gelopen door verkeerde olie van de vorige eigenaar misschien de inloop olie er nog in stom dat ik er gelijk mee ben gaan rijden en geen olie heb ververst olie was erg dik en zaten korrels tussen leek wel zand 2x heeft de ontsteking het begeven lag echt in stukken in het carter carter vertoonde ook kleine scheurtjes ik heb de quad weggebracht en door jongens uit heerhugowaard (bekend op marktplaats) een splinternieuw blok onder laten zetten voor een leuk prijsje ken alg moto ook btw ;) heb het blok net ingereden olie ververst hopelijk plezier voor deze zomer
hassanbashan
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 28 mei 2009 21:57


Keer terug naar Electra/ Ontsteking

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten