Bedankt Dennis,
De draden weet ik waar ze heengaan ,want dat is op de foto te vinden (de magneetdraden dan he)
Maar ik ga er altijd van uit dat een pick-up magneet signaal een signaal geef of geen signaal,een pulse.
Maar deze geeft een continu 200+ ohm met af en toe een piekje maar dat weet ik niet zeker.
De quad rijd er goed op daar niet van maar ik heb de gedachte om er een efi op te bouwen.
De pick-up magneet is de grootste hersenbreker omdat de ecu softwarematig een graad ingevoerd moet krijgen op hoeveel graden de pick-up magneet zit.
Deze geeft een signaal naar de cdi die weer de bobine een stroom geef en de laatste op rij is de bouchie.
Ik weet dat je dat allemaal al weet maar dit even ter verduidelijking voor anderen in de toekomst die het lezen.
Andere optie is dat ik de standaard cdi enz. gebruik voor dit signaal en de brandstoftoevoer door de ecu apart laat regelen.
Hieronder de tekst die men geeft bij de efi install.
Pickup (sensor) to TDC angle
If you are using our ECU and our CDI to control the ignition timing (spark advance), based
on a single pickup (sensor),
you must identify the offset angle between the pickup pulse and the engine TDC.
Only by knowing, this offset angle can the ECU control the CDI to fire the ignition at the right timing.
This offset angle is usually about 29 degree crankshaft angle before the TDC, for most CDI ignition systems.
If you don’t know this offset, or if you have trouble to figure out this offset angle, you better keep the stock ignition sys
tem
and use the EFI to control fuel only. Eigenlijk gaat het mij om de graad waar het signaal zit tov de markering.
Het blok schijnt een copy te zijn van de yamaha 350r (en voorgaande quads) maar ook op benelux heeft men het antwoord voor de raptor 350 ontsteking niet.
En die chinezen schijnen ook nog nooit van aftersales te hebben gehoord want die reageren niet.