geen spanning na monteren contactslot. Bashan 250cc

geen spanning na monteren contactslot. Bashan 250cc

Berichtdoor maddin » 05 mei 2015 19:31

Hallo iedereen.

Heb een jaar geleden een bashan 250cc gekocht. Bij aanschaf zat er geen contactslot op maar een klein schakelaartje onder de buddyseat. door deze te schakelen sprong de quad op contact of ging hij uit. ik vond het toch mooier/veiliger om een originele contactslot te plaatsen. Deze had ik besteld, en het was gewoon plug and play....maar dan zonder het play gedeelte. Toen ik de quad op contact zette hoorde ik een zachte tik/pats en bleef het schermpje van de km teller uit en de quad ook.

Ik heb totaal geen verstand van stroom dus ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. ik heb gekeken of de zekering kapot was in het kleine witte klipje maar deze is nog gewoon heel.

Ik heb de hele situatie zoals het was en zoals het "hoort" te zijn ff geschetst:

Oude situatie (bij aanschaf)
Afbeelding

Nieuwe situatie (hoe het er nu bij staat)
Afbeelding
Rechts van de tekeningen heb ik een klein schemaatje geschetst waarop te zien is welke kabels met elkaar in contact komen.

Groeten,

Martijn :wave:
maddin
50cc
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 03 sep 2014 10:04

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: geen spanning na monteren contactslot.

Berichtdoor 4 wieltjes » 05 mei 2015 19:55

Die tik/pats is mogelijk je kontakt van je kontaktslot wat kan zijn doorgebrand.
Dit door een mooie kortsluiting die er is veroorzaakt.
Het kan eigenlijk overal vandaan komen want bij sluiting brand het eerste door wat het makkelijkst door kan branden en dat kan een slechte konnector zijn, een kontakt enz enz

Ik heb je een pb met uitleg gestuurd hoe te controleren of er iets kapot is.
Hopelijk heb je er iets aan.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: geen spanning na monteren contactslot. Bashan 250cc

Berichtdoor maddin » 09 mei 2015 10:43

Bedankt voor je reactie en pb 4 wieltjes.
Ik heb je methode geprobeerd maar het heeft bij mij niet gewerkt. Dus ik dacht ik zet alles terug precies zoals zoals het was bij aankoop en vanuit daar alle kabels te controleren.

Maarrrr toen ik alles terug had gezet en de quad op contact zette kon ik hem zo starten! :mrgreen: heel vreemd, want dit heb ik een half jaar terug ook geprobeerd zonder succes.

Groeten martijn.
maddin
50cc
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 03 sep 2014 10:04


Keer terug naar Electra/ Ontsteking

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten